View Full Version : Verlenging antenne CV
WilliamH
12-05-2011, 15:26
http://www.billswebspace.com/ExtendingMKIVKeyFobAntennaRange.htm
Heeft iemand deze mod wel eens gemaakt? Het bereik van de AB is niet vanuit elke richting even geweldig, en dit lijkt me een goede oplossing. Meeste verlies komt namelijk voort uit bv de auto zelf welke van achter of recht van voren voor de antenne zit. Deze zit helemaal onderin, en zou hoger beter ontvangst moeten hebben.
Echter zie ik in het schema dat onze VW's niet 1 draad, maar 2 antenne draden op de (T23) stekker. 1 is voor massa.
Iemand een idee of dit ook zou moeten werken?
WilliamH
17-05-2011, 11:36
schopje, niemand dit ooit geprobeerd?
WilliamH
07-06-2011, 20:39
schopje
Ik snap dat het veel interessanter is om te praten over cuppen van banden, spoilertjes of om te kijken wie het best met de onderkant van zijn auto langs de drempels kan schuren, maar ben toch benieuwd of iemand dit wel eens heeft geprobeerd.
Ik heb wel een how-to uit de USA gevonden, maar deze hebben maar 1 antenne draad. Wij hebben er twee. (+ en -)
Geen idee of het werkt, waarvan ik wel zeker weet dat het werkt:
Sta je te ver van je auto af of reageert je auto niet, dan moet je de afstandbediening/sleutel tegen je hoofd houden.
Als je dan op het ontgrendelknopje drukt zul je zien dat de auto wel reageert, ruwweg vergroot je het bereik dan een keer.
En nee, ik zit niet de draak met je aan te steken.
WilliamH
08-06-2011, 14:34
Geen idee of het werkt, waarvan ik wel zeker weet dat het werkt:
Sta je te ver van je auto af of reageert je auto niet, dan moet je de afstandbediening/sleutel tegen je hoofd houden.
Als je dan op het ontgrendelknopje drukt zul je zien dat de auto wel reageert, ruwweg vergroot je het bereik dan een keer.
En nee, ik zit niet de draak met je aan te steken.
Haha, top inderdaad. Kende deze truuk al.
Ik heb uitgerekend dat op 433 mHz het verlengen met 187cm ideaal zou zijn.
Echter nu de vraag voor de electro techneuten onder ons, hoe zit dat met + en massa. Kan ik eenvoudig op de + aansluiten of heb ik dan geen massa meer?
ben indd benieuwd, mn CV werkt niet altijd even goed....ookal zit er een nieuwe batterij in
gele draad is random draad of iets specifiek?
William, de antenne op de foto's heeft ook 2 draden op de T23. Zie de dikke zwarte draad.
Bij het achteraf inbouwen van de klapsleutel heb ik de antennekabel ook tussen de deurrubber gestopt. Dit scheelde aardig.
niels hubrecht
07-07-2011, 11:57
schopje
Ik snap dat het veel interessanter is om te praten over cuppen van banden, spoilertjes of om te kijken wie het best met de onderkant van zijn auto langs de drempels kan schuren, maar ben toch benieuwd of iemand dit wel eens heeft geprobeerd.
Ik heb wel een how-to uit de USA gevonden, maar deze hebben maar 1 antenne draad. Wij hebben er twee. (+ en -)
je moet toch aleen de + verlangen?
- is massa en aangezien heel de carosserie massa is denk ik dat die toch niet moet verlengt zijn. :)
of ben ik mis??
WilliamH
08-07-2011, 22:56
Dat zou dus betekenen dat de massa ergens anders heen loopt, en na de T23 niet meer met de + in aanraking komt?
Iedereen alvast bedankt voor het reageren!
niels hubrecht
09-07-2011, 14:43
heb het juist geprobeert en het werk en is niet veel werk:thumbup:
het zoals het in de uitleg staat aleen heb ik in plaats van de draad door te knippen de draad er gewoon bij gedaan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.