PDA

View Full Version : Iemand ervaring met een Kent Cams nokkeans ?


Scirocco_1600
17-05-2011, 22:03
hallo .

heeft er iemand ervaring met een kent cams nokkenas ? ondermeer deze de GS3 ( 300° ) de supersport .

met vriendelijke groeten nicky

MauSeR35
17-05-2011, 23:14
Wat is je doel er mee en wat is er verder aangepast, misschien dat dat helpt om een zinnig antwoord te krijgen. Kent lijkt me op zich geen verkeerd merk maar verder...

picasso_16v
18-05-2011, 15:54
wat mij vooral op valt dat ze tegenover catcams minder lift hebben

Scirocco_1600
18-05-2011, 17:14
dat is waar , ze hebben minder lift .

wat verder verandert word : andere klepveren , andere kleppen ,verstelbare polie enzovoort , alles zodat de motor niet gaat zweven :)

MauSeR35
18-05-2011, 23:17
wat mij vooral op valt dat ze tegenover catcams minder lift hebben
Hoeft niet gelijk te zeggen dat het geen bruikbare as is toch.

J-9A-N
19-05-2011, 07:38
Ik denk dat de belangrijkste vraag is :
Waar wil je het voor gebruiken?
Cross
Circuit
Straat
Wat zijn de verdere aanpassingen van de motor?
Het gaat toch altijd om het totaalplaatje.

Scirocco_1600
19-05-2011, 16:55
Ik denk dat de belangrijkste vraag is :
Waar wil je het voor gebruiken?
Cross
Circuit
Straat
Wat zijn de verdere aanpassingen van de motor?
Het gaat toch altijd om het totaalplaatje.


het dient voor de cross .

verder zit het op een 2.0 8v met dieselkrukas . en er worden webertjes opgemonteert

sciroccoGTII
20-05-2011, 23:27
Idd nokkenas bepaalt toch voor een heel erg groot deel voor het karakter van de motor..versetlbaar tandwiel is in deze situatie toch wel een must 2L dieselkrukas houdt niet echt van veel toeren te maken door de lange slag eerder koppelmotor dan benut je de as ook weer als je een verstelbare poulie geruikt..

picasso_16v
22-05-2011, 17:19
Hoeft niet gelijk te zeggen dat het geen bruikbare as is toch.
nee dat is inderdaad waar.

picasso_16v
22-05-2011, 17:20
Idd nokkenas bepaalt toch voor een heel erg groot deel voor het karakter van de motor..versetlbaar tandwiel is in deze situatie toch wel een must 2L dieselkrukas houdt niet echt van veel toeren te maken door de lange slag eerder koppelmotor dan benut je de as ook weer als je een verstelbare poulie geruikt..

was vandaag op de cross, maar dat was geweldig om te zien reed 1 gozer met een 2l 8v op webers mee, was rapper dan de rest de 20v en 16v op itb konden zijn stof eten echt geweldig om te zien.

Scirocco_1600
23-05-2011, 18:32
Idd nokkenas bepaalt toch voor een heel erg groot deel voor het karakter van de motor..versetlbaar tandwiel is in deze situatie toch wel een must 2L dieselkrukas houdt niet echt van veel toeren te maken door de lange slag eerder koppelmotor dan benut je de as ook weer als je een verstelbare poulie geruikt..

in de streek waar ik woon , zijn er veel zand gronden ( slecht 5 crossen de 25 zijn op harde ondergronden , de rest is zandgrond of erg losse aarde , koppel is dus van belang :)

de motor wordt begrensd op 6500 - 7000 rpm