View Full Version : 16 kleppert in de menie-golf?
hey allemaal!
er knaagt iets aan me...
in mei ontvang ik 400 euro... nou wil ik eigenlijk wel een digitale videocamera kopen.....maar eigenlijk wil ik m`n golfje ook wel voorzien van een redelijk snel blokje...om Little Red Rooster natuurlijk bij te houden :p
ik denk dat ik maar een 16 kleppert ga doen dan :D
ok, wat heb ik allemaal nodig?
wat ik op m`n lijstje heb staan is
1.8 16V blokkie (duh), waarschijnlijk eentje uit een golf 2....
kabelboom van die auto dus...is dat moeilijk om alles aan te passen?
andere benzinepompen...welke en waar komen deze? kan ik de originele tank gewoon houden?
andere remmen...achteras van sciroco 16V en voorremmen daar ook van......
oja, de hoofdremcilinder natuurlijk ook :D
aandrijfassen....welke? en moeten ze ingekort worden?
radiateur.....zal wel eentje van een gti worden?
andere remleidingen en benzineleidingen??
ok, het belangrijkste...ik heb nu een 1.5 automaatje...wat moet ik allemaal aan `t stuurhuis veranderen??
nou....da wast wel zo`n beetje?
als ik dingen ben vergeten, dan hoor ik die graag van jullie....
VROOOOOOOOAAAAAAAAAPPPP ;)
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10636&mode=normal
Groetjes Rene!
oja, je bent 1 ding vergeten: dat haal je niet met 400 euro, lange niet, en btw, waarom zou je dat doen, je hebt een automaat, kun je lekker cruisen, die loopt toch goed :S...
ennuhm, waarom heb je dan je 1600gti verkocht als je nu weer sneller wilt? ik denk dat hier niks van komt sorry rene, maar ik zou het maar gewoon aan andere dingen uitgeven aan je golf...
ik weet dat ik het met 400 euro niet redt, maar daar heb ik zowieso het motorblok wel voor. dan is het belangrijkste binnen, het is dan verder een kwestie van de andere dingen bij elkaar zoeken.
die automaat, inderdaad, lekker cruisen ja, rijdt inderdaad heel erg lekker, maar heb je wel eens in een type 1 16V gezeten? das gewoon te bruut voor woorden.
die 1600 GTI had ik al vrij snel spijt van....is wel leuk, maar veel werk en ombouw voor relatief weinig pk, naja, 110 pk gaat ook best vooruit, weet ik ,maar dan maar direct goed doen.
enne.....wat zou ik uit moeten geven dan? :D
ik laat hem nu zoals hij is, komen zelfs nog een paar extra menieplekken bij ;)
zie net dat ik ook nog iets belangrijks ben vergeten...
de uitlaat...welke moet ik.....
carbreaker de autosloper
06-03-2005, 13:04
:D koop eerst een spuitbusje verf of geef je op bij de grote beurt..... :rolleyes:
evilnyntje
06-03-2005, 13:09
De grote vraag is of je kunt sleutelen. Of ga je het laten doen? Electra schijnt een leuk karwei te zijn.
kan wel sleutelen, ga het ABSOLUUT niet laten doen. elektra lukt me vast ook wel, uitleg is altijd welkom!
evilnyntje
06-03-2005, 13:16
Ik denk dat je eerder een stroom schema nodig hebt dan. Een aantal hier zullen dat vast hebben. Een goed blok stond hier ergens te koop bij Maikel. Die heeft vaker erg goede blokken in de aanbieding. (Ik spreek uit ervaring)
Een goed blok stond hier ergens te koop bij Maikel. Die heeft vaker erg goede blokken in de aanbieding. (Ik spreek uit ervaring)
wel een eindje rijden voor onze rené :D
ja, oergolf heeft zijn project bijna klaar volgens mij en steven16V is ook met een dergelijke ombouw bezig.
eind juni ontvang ik het geld, dus dan ga ik maar op zoek naar `n blokkie
zie net dat ik ook nog iets belangrijks ben vergeten...
de uitlaat...welke moet ik.....
HARTMANN!!!!
evilnyntje
06-03-2005, 14:01
Supersprint!
als ik in mijn vingers knip..... ;)
dan doe ik dit (snap)! en alles staat stil :D
als je een golf 1 16V rijdt, lijkt wel alsof alles stil staat.... :D
k zou hem eerst eens plaatwerkklaar maken en spuiten... :D
Big_Mac_Mark
06-03-2005, 15:37
Als jou het lukt om die 16v erin te hangen, rene (als je hulp nodig hebt hoor ik het graag...) dan moet je dat ook maar even bij mij komen doen! Kunnen we dat mooi samen doen... :D
Christiaan
06-03-2005, 15:43
Succes met die 400 euro. Daar ga je het bij lange na dus niet meer redden. Naast je blok, heb je ook een uitlaatspruitstuk nodig, die van een gewone 16v past niet, of je moet er 1 van een scirocco 16v vinden (wat heel erg zeldzaam is) of goed kunnen lassen, het het mooiste is, een spagettie uitlaatspruitstuk, die zijn door supersprint speciaal gemaakt voor 16v in golf 1... En daar heb je die 400 euro al voor nodig! Ga eerst maar eens even rekenen wat je allemaal kwijt bent aan onderdelen. En dan heb ik het nog niet over tijdens de inbouw een rubbertje hier, dingetje daar.... ombouw kost gewoon veel geld.
Succes!! :D
En ja, spreek uit ervaring, heb het zelf 3 jaar geleden ook gedaan....
Edit: Moet opeens aan een topic van Waldorf denken :D
Big_Mac_Mark
06-03-2005, 15:45
Succes met die 400 euro. Daar ga je het bij lange na dus niet meer redden. Naast je blok, heb je ook een uitlaatspruitstuk nodig, die van een gewone 16v past niet, of je moet er 1 van een scirocco vinden, het het mooiste is, een spagettie uitlaatspruitstuk... en dat zit al rond de 400 euro! Succes!! :D
En ja, spreek uit ervaring, heb het zelf 3 jaar geleden ook gedaan....
Christiaan, kun jij (of iemand anders) daar niet even wat meer over vertellen dan? Heb min of meer besloten de jetta te houden, en wil er misschien dan ook wel een 16v blokkie in hebben....
denk dat 40% René is tegen 60% forumleden aan reply's in dit topic... Het gaat al beter... :p
Goed punt, het aanhalen van Waldorfs topic... maar René is toch wel een uitzondering wat dat betreft hoor.. dus gaat niet 100% op... :cool: :D
ach ja, geeft niets hoor. ik weet van mezelf dat ik deze door zet, dus....
een blokkie met kabelboom heb je wel voor 400 euro...
de rest zien we wel!
@hajee: kvind em wel lief zo met de pukkeltes :p
wat voor bak wil je er dan op hebben?
Big_Mac_Mark
06-03-2005, 16:01
Is er niet iemand (liefst hier op het forum) waar je dit kan laten doen? Jetta blijft, dus gekke plannen... :D
@tommie, de originele 5 bak... van een kr
Een ombouw kost je zowiezo 2 keer zoveel geld als je denkt - zeker als je het goed wilt doen. Want het loont om dan meteen allerlei spul te vervangen (denk aan koppeling, spanrollen, keringen, pakkingen, etc.
En er staan al tal van topics over wat je nodig hebt voor een 16v ombouw in een golf 1, gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen... en lees ze eerst effe.
Maar een snelle tip: koop een complete scirocco 16v en zet ALLES over.
en niet bezuinigen op motoronderdelen.
Wat je tegenkomt aanpakken!
Black Devil
06-03-2005, 16:42
Ik weet zeker dat als je het knap wilt doen je 1500 euro moet vrijmaken.
En het blok moet er nog ingebouwd worden........Je moet wel redelijk wat sleutel ervaring hebben wil dit allemaal lukken, en vergis je zeker niet in de electra!
Het zou zonde zijn als je voor 400 euro blok+boom+bak hebt en er achteraf toch vanaf ziet omdat t teveel kost.
Zet das dashoard er nou eens in joh :)
Rene, leuk dat je er over na aan het denken bent :) Alleen de kosten zullen je wel tegenvallen wanneer je er aan begint. Maak voor jezelf eerst eens een lijst wat je nodig hebt.
Denk o.a. aan:
-aandrijfassen
-dashbord
-benzinepomp
-kabelboom
-uitlaatsysteem
-eventueel remmen
-motorsteunen
Reken eerst voor je zelf uit wat je er aan kwijt zal zijn en tel er dan nog eens 300 euro bij op voor al die kleine dingetjes die er nog bijkomen.
Tip: voor minder werk en tijd, ga op zoek naar een rocco motor.
complete rocco 16v vind je niet(incl bak) voor 400... of je hebt mazzel
Big_Mac_Mark
06-03-2005, 18:01
kun je van een rocco alles zo overbouwen dan in een golf of jetta type 1?
Mits je natuurlijk ook uitgaat van een 1500 of GTI chassis. Dan zitten je motorsteunen al goed namelijk. Ik heb zelf geen ervaring met een rocco motor in een golf 1. Ik weet dit dan ook uit ervaring van anderen.
Er zal hier vast wel iemand zijn die een dergelijke rocco transplantatie heeft uitgevoerd en het kan bevestigen.
Pedaalemmer
06-03-2005, 18:35
je wilt gelijk gaan voor het grote werk een 16v kr...maar je wiltniet gaan voor het uitgeven van het grote geld...dat gaat dus niet samen.
complete rocco 16v vind je niet(incl bak) voor 400... of je hebt mazzel
Ahum dat moet je niet te snel zeggen thom. Ik heb de mijne uit een RIJDENDE en complete scirocco gehaald voor €500.
En dat was motor met bak, aandrijfassen, kabelboom en toebehoren.
Historie van de motor is bekent envenals de km stand (149.600)
Dus eigenlijk alles wat onder de kap ligt van een rocco.
Ik weet dat ik mazzel heb gehad maar ze zijn er wel hoor.
Ik heb btw nog wel een 16v blok staan van een golf 2 en met de dikste inlaat buizen die er zijn.
Blok ligt wel uitelkaar, dus de kop is eraf en volledig uitelkaar.
De 4e cilinder heeft slechts 5bar en de rest gewoon 11bar..
Waarschijnlijk de olieschraapveer kapoet :(
Blok mag gehaald worden voor €150,-
Daarom heb ik dus nu een rocco blok erin. :D
dat zeg ik dus.... niet voor 400, of je hebt mazzel... ;)
Big_Mac_Mark
06-03-2005, 19:05
@ Oergolf:
Je hebt het over een 1500 of een GTI, maar wil het eigenlijk in mijn jetta type 1, 1.3 hangen...
Want dat lijkt geil....
http://www.vwteam.com/team/dirk/jetta/t_1.jpg
http://www.vwteam.com/team/dirk/jetta/t_6.jpg
http://www.vwteam.com/team/dirk/jetta/t_2.jpg
Heerlijk! Maar is het mogelijk in mijn jetta (weet niet wat voor blok er eerst in bovenstaande auto lag...)
@rene,
Me blok voor en na de behandeling ;)
http://members.chello.nl/~m-vandijk/domi/16vblok1.JPG
Na
http://members.chello.nl/~m-vandijk/domi/16vblok12.JPG
Dit lukt jouw ook wel allemaal,kerel.
dankjewel jij positieveling! :D
dankjewel jij positieveling! :D
Moet toch 1 iemand zijn he :wink:
Black Devil
06-03-2005, 20:22
En dan nog hopen dat het blok wat je koop goed is........misschien moeten er de nodige dingen vervangen worden wat ook weer kosten met zich meebrengt
@black devil: dat zien we dan wel weer hè ;)
Pedaalemmer
06-03-2005, 20:29
dus...je koopt eerst een mooi blok...
je vervangt alles wat vervangen dient te worden en/of wat verstandig is te vervangen.
daarna...zet je alles in een mooi lakje
je zet het over in je eigen auto
je zoekt de bedrading uit.
En dan nog hopen dat het blok wat je koop goed is........misschien moeten er de nodige dingen vervangen worden wat ook weer kosten met zich meebrengt
Direct uitelkaar trekken en nakijken en desnoods gedeeltelijk reviseren.
Mijn ouwe ligt al uitelkaar en kan dus zo voor revisie.
of gewoon er een beeetje vertrouwen in hebben en het blok zo overzetten zonder er iets aan te doen...
en dan later natuurlijk dingen gaan opknappen
en dan later natuurlijk dingen gaan opknappen
Dat "later" wordt dan niets :( Als je hem toch al voor je hebt liggen kun je hem gelijk beter direct aanpakken.
Dat "later" wordt dan niets :( Als je hem toch al voor je hebt liggen kun je hem gelijk beter direct aanpakken.
juist! en je kunt overal makkelijk bij..
ja das waar.... direct nieuwe koppakking enzo...nja...we`ll see
Black Devil
06-03-2005, 20:50
Jaja begint nu weer flink te knagen he.......Het is gewoon ZEER aan te raden om m helemaal knap te maken en er in te hangen ipv op goede hoop werken
O.Z racing
06-03-2005, 21:19
dan doe ik dit (snap)! en alles staat stil :D
niet iedereen kent tita tovenaar nog hoor..
ik wel! heeeeel vroegah! :D
niet iedereen kent tita tovenaar nog hoor..
(G)OZRacing... jou mag ik wel! :D ;)
Rene............................................
...................................................Heb je inmiddels ff tot 10 geteld ??
16V inbouw is natuurlijk super. Als mijn boompje achter het huis volgroeit is dan ga ik dat misschien ook nog wel eens doen. Maar als ik je 1 advies mag geven: Pak het in 1 keer goed aan. Dus als je een blokkie sjaggerd voor 400 euro of zo, dan direkt je bankrekening plunderen en naar Gerard Emming om dat blokkie tiptop te laten maken !!! Anders doe je half werk, en half werk is veur Wiev'n !!!!!
Good luck met het brainstormen verder !!!!
Als je info nodig hebt, dan gil maar ff
Grtz................... LRR
hahaha thanx fred!! :D
enne....mag jij 3 keer raden waar ik die 400 euro vandaan haal....ben namelijk al een poosje van je boompje aan t plukken :p ;)
@bic mac mark: Tuurlijk is het mogelijk, alleen zal 1 motorsteun verlast moeten worden. Kijk anders ff op deze site http://www.golf16v.tk/
Pedaalemmer
07-03-2005, 08:13
mooi stukje over de inbouw van die 16V
mooi bandje!
Even Offtopic!
http://www.vwteam.com/team/dirk/jetta/t_6.jpg
Wat voor een bandje ligt daar dan op?
@Rene: Dan moet je de volgende keer oppassen als je stiekum langskomt. Ik heb er namelijk een stroomdraadje langs gespannen. :) :) :) :)
SplitBien
07-03-2005, 10:32
@rene; gewoon doen jongen, je leeft maar 1x en je moet alles gedaan en geprobeerd hebben! Lukt het niet verkoop je het blok weer en bouw je de 1500 er weer in, simpel toch?? Het zal altijd aan je blijven knagen als je het niet probeert!
Met 400 euro koop je een leuk blok, zelf ff opknappen en spuiten, auto voorbereiden en erin hangen, klaar! okee klinkt simpel maar je moet het altijd simpel blijven zien!
Zolang je een dagelijkse auto hebt waar je mee van a naar b komt en de golf kan missen zou ik het gewoon doen! Gewoon de tijd ervoor nemen en geld erin stoppen!
Big_Mac_Mark
07-03-2005, 11:39
mooi wieltje!
mooi bandje!
En laat me raden...Jullie hebben ook allebei te koop :cool: :D
@ LRR:
ghehehe had ik afgelopen avond al gezien....helaas was `t boompje leeg..... ;)
Kevin20v
07-03-2005, 19:52
@rene; gewoon doen jongen, je leeft maar 1x en je moet alles gedaan en geprobeerd hebben! Lukt het niet verkoop je het blok weer en bouw je de 1500 er weer in, simpel toch?? Het zal altijd aan je blijven knagen als je het niet probeert!
Met 400 euro koop je een leuk blok, zelf ff opknappen en spuiten, auto voorbereiden en erin hangen, klaar! okee klinkt simpel maar je moet het altijd simpel blijven zien!
Zolang je een dagelijkse auto hebt waar je mee van a naar b komt en de golf kan missen zou ik het gewoon doen! Gewoon de tijd ervoor nemen en geld erin stoppen!
Kijk dit is het beste advies wat je die jongen kunt geven! Sluit ik me voor de volle 100% bij aan, Rene als je hulp nodig hebt je weet het he (ook al moet ik er het hele land voor doorrijden). :wink:
idd gewoon de tijd ervoor nemen,en geen optelsom maken want dat schrikt af,ben zelf al 2 jaar bezig, en das om voor je het weet, en je hebt dan ook niet echt in de gaten wat het kost allemaal :)
bvdkruijt
08-03-2005, 00:53
Hej Rene,
http://www.marktplaats.com/markt/autodiversen/ondvolkswagen/187486.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dspruitstuk%26fo%3D1%26rv%3D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D
uitlaatspruitstukje 16v :D
gr Bastiaan
Mister Cool
08-03-2005, 01:28
Anders moet er maar een telefoonlijntje geopend worden voor Giro Menie-Golf... :D ;)
En laat me raden...Jullie hebben ook allebei te koop :cool: :D
Heb nog wel een setje Pirelli jah... zonder bandjes nog, MET ALU PIRELLI kapjes! incl Pirelli opschrift!(gegoten letters!) Had het nog nooit gezien... maar ze zijn toch echt echt.... :cool: :D
Big_Mac_Mark
08-03-2005, 11:58
Anders moet er maar een telefoonlijntje geopend worden voor Giro Menie-Golf... :D ;)
En ik dan? :D
gewoon ff deze kopen spul overbouwen en de rest in onderdelen verkopen..
90.000 km!
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4338394&id=ed4cj4htig3
97000 km dan... maar dat zou je dan idd moeten doen, dan heb je alles compleet om hem werkend te krijgen...
gewoon ff deze kopen spul overbouwen en de rest in onderdelen verkopen..
90.000 km!
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4338394&id=ed4cj4htig3
heb gister stiekem een beetje naar dat soort auto`s gekeken...kwam deze ook tegen. is idd wel de mooiste optie
als ik zo voor rond de 1000 euro (of minder) een scirocco 16V ergens kan kopen en ik heb de doekoe`s ervoor liggen, dan haal ik zo eentje op.
nog bedankt trouwens voor de link, maar khad em al gezien en heb nog niet genoeg geld...nja...giro menie golf is wel handig ;)
Heb nog wel een setje Pirelli jah... zonder bandjes nog, MET ALU PIRELLI kapjes! incl Pirelli opschrift!(gegoten letters!) Had het nog nooit gezien... maar ze zijn toch echt echt.... :cool: :D
Wat voor een banden lagen op jou Pirelli's? :confused:
Wat voor een banden lagen op jou Pirelli's? :confused:
thom had (volgens mij) 185/50-14...
ik heb er 195/45-14 onder.....das net ff wat platter en breder, dus stoerder ;)
:D
thom had (volgens mij) 185/50-14...
ik heb er 195/45-14 onder.....das net ff wat platter en breder, dus stoerder ;)
euhmz? bigger is niet altijd better ;)
hoogte verschil is maar de helft van het verschil 195/50-195/45...
185/50 was een mooi maatje op de Pirelli's Moet de jouwe nog eens bekijken... Maja, je bent nooit ergens te vinden.... :p
euhmz? bigger is niet altijd better ;)
hoogte verschil is maar de helft van het verschil 195/50-195/45...
185/50 was een mooi maatje op de Pirelli's Moet de jouwe nog eens bekijken... Maja, je bent nooit ergens te vinden.... :p
Hehe eindelijk antwoord..
steven16v
08-03-2005, 13:58
Ik zeg gewoon aan beginnen. Zoals anderen al zeggen, neem de tijd er voor. Dat komt ook beter uit met het geld. Als je zelf een beetje handig bent dan kom je er vaak wel uit. En voor de dingen waar je niet uit kunt komen heb je altijd dit handige forum nog. Het mooiste is inderdaad een scirocco 16v vinden. Dan is het net LEGO. Maar met een golf 2 blok lukt het ook prima hoor. Je moet alleen wat meer dingen aanpassen.
Als je er niet uit komt kun je altijd ff mailen of zo, of een kijkje nemen op mijn site.
Suc6 ermee.
ff een vraagje...
bij mij in de buurt wordt er een benzinepomp aangeboden van een golf 1 gti...
kan ik deze gebruiken voor een 1.8 16V?
of kan ik die van een scirocco zo overzetten in de mijne?
en is dan ook de tank van een scirocco hetzelfde?
groetjes rene
Heb je ook al wel eens aan de RDW keuring gedacht?? Je zult er namelijk wel een handbak achter leggen denk ik. Als er automaat op het kenteken staat en je hebt er een handbak in zitten dan wordt ie afgekeurd. Dus je bent er niet alleen met een ombouwtje. :)
CabrioSlicK
26-03-2005, 23:28
Mijne heeft ook een automaat in gezeten, nu handbak en nog nooit afgekeurd.
blijf het zonde vinden, hoe cool is een automaat ;) lekker cruisen!
Heb je ook al wel eens aan de RDW keuring gedacht?? Je zult er namelijk wel een handbak achter leggen denk ik. Als er automaat op het kenteken staat en je hebt er een handbak in zitten dan wordt ie afgekeurd. Dus je bent er niet alleen met een ombouwtje. :)
NOT!!!
Hier is helemaal niet over geregeld in de APK! :wink:
precies...ken genoeg die een ex automaat rijden en elk jaar door de keuring komen..dus kan gewoon hoor rene..
steven16v
27-03-2005, 17:24
bij mij in de buurt wordt er een benzinepomp aangeboden van een golf 1 gti...
kan ik deze gebruiken voor een 1.8 16V?
Ja, deze pomp kun je daar voor gebruiken.
blijf het zonde vinden, hoe cool is een automaat ;) lekker cruisen!
als de 16V erin hangt gaat ie in de verkoop.... ;)
@Rene; Eigenlijk ben ik ook maar gewoon begonnen met de ombouw, zonder er echt bij stil te staan. Ik wist dat het mogelijk was met een golf 2 motor. Ik moet zeggen dat het goed te doen is. Ik ben zelf nog maar 19 en heb eigenlijk nog alleen maar geklooit met brommertjes. Mocht je ergens niet uitkomen is dit forum altijd nog een optie. Wel belangrijk lijkt het me dat je de motor daadwerkelijk heb horen lopen en er zeker mee gereden hebt.
Succes
PS; vragen zijn altijd welkom :wink:
serge pot
27-03-2005, 19:32
electronica in een golf 1 ,stelletje barbaren ,daar moeten gorgelende carburateurs op :D
bobby-digital
27-03-2005, 20:20
daar sluit ik me bij aan:)
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13496&mode=normal
@Rene; Eigenlijk ben ik ook maar gewoon begonnen met de ombouw, zonder er echt bij stil te staan. Ik wist dat het mogelijk was met een golf 2 motor. Ik moet zeggen dat het goed te doen is. Ik ben zelf nog maar 19 en heb eigenlijk nog alleen maar geklooit met brommertjes. Mocht je ergens niet uitkomen is dit forum altijd nog een optie. Wel belangrijk lijkt het me dat je de motor daadwerkelijk heb horen lopen en er zeker mee gereden hebt.
Succes
PS; vragen zijn altijd welkom :wink:
thanx dude :)
Moet opeens aan een topic van Waldorf denken :D
ik zet de 16V fftjes uit m`n hoofd... komt er zeker in, maar heb een paar andere dingen die ik ga kopen....
haha
that's all I have to say ;)
evilnyntje
07-04-2005, 18:05
electronica in een golf 1 ,stelletje barbaren ,daar moeten gorgelende carburateurs op :D
Idd, webers!!
LinnieTDI
07-04-2005, 18:06
ik zet de 16V fftjes uit m`n hoofd... komt er zeker in, maar heb een paar andere dingen die ik ga kopen....
Zoals??? :rolleyes:
evilnyntje
07-04-2005, 18:14
Ga kopen of echt kopen? :)
Ga kopen of echt kopen? :)
ga echt kopen :p
alleen nog ff bespreken wanneer ik ze ophaal...
LinnieTDI
07-04-2005, 18:28
ga echt kopen :p
alleen nog ff bespreken wanneer ik ze ophaal...
beterz!!! :eek:
serge pot
07-04-2005, 19:28
iedreen gaat tegenwoordig op pirellies .net zoiets als de tsw venoms en die porsche cup velgen .............
zijn mooie velgen dat wel die pierenlellies
ahum.. kuch...euh...
3x raden wat ik volgende week ophaal :D
Kevin20v
17-05-2005, 19:27
ahum.. kuch...euh...
een 16v zeker.... :D
ben benieuwd in welke staat dat blok is....
ben er vanmiddag ff geweest met floor..... ziet er goed uit!
loopt ook netjes....
de beste man haalt em zo snel mogelijk eruit.. en de uitlaat, achteras, alles eronder vandaan wat ik nodig heb...
en dan belt ie me dat ik `t op kan halen :D:D:D:D
ahum.. kuch...euh...
Een druipert bij het pijpenierstertje in de Wally ?
[/haagse inside joke]
Achteras is wel handig maar je hebt niet echt schijven nodig als je het mij vraagt : gewicht is laag genoeg om het met alleen voorremmen van de 16v te doen .
jup!
ah! tres bien mon amie! gefeliciteerd dan! :D
ok..zeg t maar.....geen dank rene...;)
Kevin20v
17-05-2005, 20:10
ben er vanmiddag ff geweest met floor..... ziet er goed uit!
loopt ook netjes....
de beste man haalt em zo snel mogelijk eruit.. en de uitlaat, achteras, alles eronder vandaan wat ik nodig heb...
en dan belt ie me dat ik `t op kan halen :D:D:D:D
Die gast heb er nog zo'n zelfde achter in de schuur liggen dat nergens naar loopt :D:D:D hahahaha
Grappie :D
paddygti
17-05-2005, 23:08
Een druipert bij het pijpenierstertje in de Wally ?
[/haagse inside joke]
Achteras is wel handig maar je hebt niet echt schijven nodig als je het mij vraagt : gewicht is laag genoeg om het met alleen voorremmen van de 16v te doen .
rene neem van mij aan die achteras heb je echt wel nodig met schijven anders gaat het niet goed komen
rene neem van mij aan die achteras heb je echt wel nodig met schijven anders gaat het niet goed komen
kinkklare onzin paddy...is enkel nodig bij zwaar circuitgebruik...tuurlijk is t mooi..maar echt nodig nee..
ok..zeg t maar.....geen dank rene...;)
ik zal je in Ter Apel ff om de nek vliegen :p
paddygti
17-05-2005, 23:12
zou het niet willen riskeren
ze zitten niet voor niets standaard onder de rocco 16V
hebben ze vast niet gedaan voor het lijken meer voor de veiligheid
dacht je niet
kinkklare onzin paddy...is enkel nodig bij zwaar circuitgebruik...tuurlijk is t mooi..maar echt nodig nee..
hoe denk je dat ik rij op de openbare weg?
;)
zou het niet willen riskeren
ze zitten niet voor niets standaard onder de rocco 16V
hebben ze vast niet gedaan voor het lijken meer voor de veiligheid
dacht je niet
ach zeg maar eens tegen een brandweerman ...abs das mooi spul he...
lacht ie je ook in je gezicht uit...
en ik heb een lange tijd met heel wat meer pktjes rondgereden in een mk1 en met eerst ook geen schijfen achter..later wel...zonder schijfen geen moeite hoor... en vele met mij en de remdruk achter is bijna nihil hoor.. en zelf met trommels heb ik wel eens achterstevoren gestaan..
schijven achter is puur voor de looks..
Mister Cool
17-05-2005, 23:31
Goed besag rené!! Ennuh over die schijven achter, gewoon doen, lijkt idd wel mooi mocht je ooit velgen kopen waarachter je ze heel erg ziet dan heb je ze maar vast :D. Gefeliciflipseflapseflops met je blokkie! Veel plezier ermee :D
heb het rene zelfs aangeraden om te kopen...de achteras...wat het is een showpikkie...
Zestienkleppen
18-05-2005, 02:37
Schijven achter zijn heus niet zo betrouwbaar, neem dat ook maar in je overweging mee.
Lees ik het nu goed??
Ga je een 16v inbouwen!!!!
Vet!! Zeg maar dag tegen cruisen :cool:
Voor een rocco blokkie is het bijna plug&play
Succes en sterkte alvast :wink:
hahaha bedankt mensen !! :D
Jurgen Santana
18-05-2005, 14:29
Ik wil eerst eens zien dat dat blok erin ligt :D Kan mij herinneren dat er een ander Golf 1 dashboard werd gekocht....
Ik wil eerst eens zien dat dat blok erin ligt :D Kan mij herinneren dat er een ander Golf 1 dashboard werd gekocht....
he poepje...
die heb ik niet ingebouwd omdat dat ding voor geen meter pastte...
die 16 klepper ligt al in een golfje 1, dus `t zal wel goedkomen ;)
ik wil het ook nog eerst zien, dan geloven :D...
kan me ook ooit een rode golf 1 herinneren die meneer zo nodig uit elkaar moest trekken... :D
lekker positieve mensen hier allemaal :p
tip: beer je es lekker af.....
;)
Rickyrick
18-05-2005, 20:13
gewoon aan beginnen, dan zie je wel weer verder toch...
Ik haal zaterdag mijn 16V blokkie op :D ff de rest van de onderdelen bij elkaar sparen en dan beginnen!
gewoon aan beginnen, dan zie je wel weer verder toch...
Ik haal zaterdag mijn 16V blokkie op :D ff de rest van de onderdelen bij elkaar sparen en dan beginnen!
thanx!!!:D
goed man!!! ook een scirocco blokkie?
Rickyrick
18-05-2005, 20:17
nee helaas :( maar voor 56 euro op ebay met alles d'r op en d'r an hoor je mij niet klagen.
Komen wel webers op, bij jou?
ik heb mijn rocco16v voor de ombouw ook nog steeds in de schuur staan.
rustig aan,dan komt alles wel goed.
succes rene
btw ik heb weleens gehoord dat je met erg hard remmen zomaar achterstevoren staat met alleen 16v remmen op de achterkant.
bij mij gaan ook de voorremmen van een 16v erop.(lijkt me toch even veiliger)
Jurgen Santana
18-05-2005, 20:23
he poepje...
Dat dashboard zat toch ook in een Golf 1 :tongue:
:D:D thanx!!
bij mij ook de voorremmen hoor :D
Dat dashboard zat toch ook in een Golf 1 :tongue:
in `n oud type... zonder die beugels in `t midden... en zonder de bouten aan de zijkant...
Rene,
Jij bent hier wel de meest postende nerd op VF........................maar waarom hebben wij dan nogsteeds geen foto's gezien van dat blok + toebehoren ???????????
Wij eisen (van jou durven we dat eisen) veel meer foto's !!!!!!!!!!
Grtz.............. LRR
Ps: Let op, hiermee krijg ik veel bijval !!!! :tongue: :tongue: :tongue: :tongue:
http://www.all-sales.nl/index.php?page=occasions&id=1878
Amai, das niet veel!!
Ga je hem helemaal kopen of alleen de motor??
kheb alleen de spullen gekocht die ik nodig heb.. dus motor...versnellingsbak...aandrijfassen...wielnaven met remmerij...achteras met remmerij...rembekrachtiger..remverdeler...brandstofpomp..kabelboom...tellerklok...radiateur....
voor 650 eurie
nog wat vergeten? :p
Gezond stel hersens hadden ze zeker niet liggen toevallig?
In ieder geval veel succes, wanneer ga/gaan je/jullie beginnen?
Gezond stel hersens hadden ze zeker niet liggen toevallig?
zoek je die dan? ;)
als ik de "rommel" heb dan gaat m`n karretje uitelkaar...
zal wel begin juni worden
Pedaalemmer
19-05-2005, 12:32
ik durf te wedden dat bij die 650 euro nog veel bijkomt
ik durf te wedden dat bij die 650 euro nog veel bijkomt
ik had et ook over de onderdelen schat ;)
kga nieuwe benzineleidingen trekken... nieuwe remleidingen...
moet natuurlijk nieuwe uitlaatrubbers kopen...
en zal nog wel wat spul bij komen...
Nou Rene als je hem toch uit elkaar trekt, scheur dan direkt ff de toverspuit erover (die strontvlekken beginnen wel vervelend te worden.........laten we zo zeggen: je komt in opspraak hier in de regio :D :D :D :D )
Maar veel succes kerel met het ombouwen...........ik sprint wel ff een keer met je mee als alles klaar is (niet met de Rooster hoor..........gewoon ff bij jou in).
Grtz.............. LRR
Kevin20v
19-05-2005, 16:06
Rene,
Jij bent hier wel de meest postende nerd op VF........................maar waarom hebben wij dan nogsteeds geen foto's gezien van dat blok + toebehoren ???????????
Wij eisen (van jou durven we dat eisen) veel meer foto's !!!!!!!!!!
Grtz.............. LRR
Ps: Let op, hiermee krijg ik veel bijval !!!! :tongue: :tongue: :tongue: :tongue:
JA INDERDAAD!!!! :D
en trouwens wil best een keer sprinten tegen je 16v, eens zien of ie het red tegen de 20v hahahahaha :tongue: :frown: :o
Zestienkleppen
19-05-2005, 17:15
voor €650 + extra's kun je beter een oud 16vtje kopen, in plaats van er zelf een te bouwen...
Alles zit er dan meteen op, en da's wel handig lijkt me.
Maar da's mijn mening...
steven16v
19-05-2005, 18:10
Ik lees het goede nieuws net pas. Juist, binnenkort weer een golf 1 16v erbij.
WilliamF
19-05-2005, 18:16
Mooi rene, ik zeg hop hele injectiezooi eraf en webers erop...:D:D:D
Black Devil
19-05-2005, 20:52
Dit wil ik ZIEN!!
Nou Rene als je hem toch uit elkaar trekt, scheur dan direkt ff de toverspuit erover (die strontvlekken beginnen wel vervelend te worden.........laten we zo zeggen: je komt in opspraak hier in de regio :D :D :D :D )
Maar veel succes kerel met het ombouwen...........ik sprint wel ff een keer met je mee als alles klaar is (niet met de Rooster hoor..........gewoon ff bij jou in).
Grtz.............. LRR
komt goed schnoebepoebe.... hoe ver ben jij ook alweer met je rooster? ;)
voor €650 + extra's kun je beter een oud 16vtje kopen, in plaats van er zelf een te bouwen...
Maar da's mijn mening...
das waar.... weet jij een golfje 1 te koop dan met 16V voor 650 eurie?
mensen mensen... wrom geloven jullie mij toch niet...
ik heb al ff een aanbetaling gedaan op de "rommel" ... de beste man gaat het nu allemaal voor me uitbouwen en zodra hij dat gedaan heeft ( doet `t rustig aan) kom ik het ophalen... dan zal ik voor jullie allemaal wat fotootjes maken
kusje?
paddygti
19-05-2005, 22:12
mensen mensen... wrom geloven jullie mij toch niet...
ik heb al ff een aanbetaling gedaan op de "rommel" ... de beste man gaat het nu allemaal voor me uitbouwen en zodra hij dat gedaan heeft ( doet `t rustig aan) kom ik het ophalen... dan zal ik voor jullie allemaal wat fotootjes maken
kusje?
ik geloof je rené want voor 650 euro een oud 16v in golfje 1 breng maar ook al heb je er tien voor dat geld breng maar
serge pot
19-05-2005, 22:13
go rene .gaat wel lukken zo denk ik
Rickyrick
19-05-2005, 22:32
tuurlijk gaat het lukken, twijfel ik niet aan kerel!
golf1 78
20-05-2005, 11:04
hoi ben dat hier zo wat aant volgen nu vraag ik me af welke motor
er eigenlijk allemaal zo in een golf 1 te krijgen is zonder al te veel prob's
;)
greetz
wat voor blok wil je er in hebben?
golf1 78
20-05-2005, 11:11
wat voor blok wil je er in hebben?
nog geen idee van maar als ik zo zie wat sommige erin krijgen dan sta ik der van te kijken :)
heb nu een 15 automaat erin zitten dus steld niet veel voor he ps de auto ligt zelfs volledig uiteen nu moet hem eerst nog wat oplassen :)
maar wil toch in tussen al eens uitkijken voor ne goede blok kan hem beter te vroeg hebben liggen als te laat motor moet toch volledig uiteen dus kost ook geld en tijd !
greetz
dan zou ik als ik jou was een 16V van `n scirocco erin hangen... dat is gewoonweg de makkelijkste motor om in te bouwen en je hoeft weinig aan te passen....
tenminste... dat wordt mij altijd gezegd :D
golf1 78
20-05-2005, 11:28
dan zou ik als ik jou was een 16V van `n scirocco erin hangen... dat is gewoonweg de makkelijkste motor om in te bouwen en je hoeft weinig aan te passen....
tenminste... dat wordt mij altijd gezegd :D
:D rene ik heb je een pm gedaan je ziet maar wat je er mee doet ;)
ja die scirocco blok is dus het makkelijkst enkel ene vinden e das nog iets anders he
nu snel even slapen forum is slecht voor mij laat veel te veel mijne slaap ervoor hihi blijf hier maar lezen :D kwijl kwijl
greetz
hahaha ik ken het.. kheb je al ff toegevoegd hoor :)
sinds ik een beetje op het forum zit heb ik wallen onder m`n ogen... ;)
ok jongens nu jullie toch bezig zijn kijk hier ook even
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10688
Renéétje, hij ligt nu al in je garage, post je es een foto ;)
Zestienkleppen
01-06-2005, 09:20
Maar da's mijn mening...
Was naar aanleiding van een advertentie. Maar eerlijk is eerlijk, je zult het niet vaak tegenkomen.
Komt er wel een betrouwbare motor in? Zonde als je alle moeite voor het ombouwen doet en er vervolgens allemaal storingen optreden.
serge pot
01-06-2005, 19:25
tja wil je het 100%weten zul je hem moeten loshalen en reviseren
heb em horen lopen en hij liep netjes.. kga em nu gewoon mooi maken.. wat dingetjes vernieuwen en dan erin hangen... mocht ie daarna kapot lopen ofzo..
tja.. dan moet ie maar uit elkaar :rolleyes:
(dan krijg je `m serge;))
Originally Posted by Jurgen Santana:
Ik wil eerst eens zien dat dat blok erin ligt Kan mij herinneren dat er een ander Golf 1 dashboard werd gekocht....
he poepje...
Kuchekuche, kon het niet laten :tongue:
Originally Posted by Jurgen Santana:
Ik wil eerst eens zien dat dat blok erin ligt Kan mij herinneren dat er een ander Golf 1 dashboard werd gekocht....
Kuchekuche, kon het niet laten :tongue:
hehehehe ik had et kunnen weten ;)
blok wordt morgen opgehaald.. de rest is al weg :D
damn... jammer hoor! je was er bijna... ik had het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen!
Black Devil
08-06-2005, 22:04
Spijt me zeer, maar ik had zoiets al verwacht........Niet om stom te doen ofzo, maar als je een dashboard er al niet in krijgt......
maakt niet uit.. denk wat je wil denken.
dat dashboard heb ik niet ingebouwd omdat ik m`n steunen moet afzagen etc..
het blok heb ik verkocht omdat ik alles aan het verkopen ben...
ik hou de laatste tijd geen cent meer over door die auto...
kheb et er niet meer voor over
Black Devil
08-06-2005, 22:26
Wel erg jammer, maar kon je dat dan niet bedenken voordat je die motor had aangeschaft?
Ga je nu helemaal geen VW meer rijden Rene??
Wel erg jammer, maar kon je dat dan niet bedenken voordat je die motor had aangeschaft?
Ga je nu helemaal geen VW meer rijden Rene??
maakt niet uit.. kheb een toffe dag gehad toen we `m ophaalden en het blok is beland bij een volksforumlid... dus dat zit wel goed ;)
ik ga eerst ff verder rijden in de golf 2 of 3 van m`n ouders... we zien wel wat de toekomst brengt.
JK Le Mans
08-06-2005, 22:37
o o o rene !
wat maak je ons nou dan ?
verliefd zeker / en die vrouw wil leuke dingen doen en je hebt geen geld dankzij de golf dus moet hij maar weg ? :D:D
hahaha nee hoor, geen vrouw... alsjeblieft niet zeg.... die zeuren toch alleen maar ;)
JK Le Mans
08-06-2005, 22:43
hahaha nee hoor, geen vrouw... alsjeblieft niet zeg.... die zeuren toch alleen maar ;)
nou ik weet het nog zonet niet haha
Is dat zo? ...
Is dat zo? ...
ja, spreek ik van mee :D
en ze zeurt vooral, omdat mijn golf teveel "lawaai" maakt :confused: :D
Is dat zo? ...
doen die smiley`s het bij jou niet? :D
doen die smiley`s het bij jou niet? :D
Sorry, 't was al laat :redface:
Sorry, 't was al laat :redface:
geeft niet schnoebepoebe.. :biggrin:
steven16v
09-06-2005, 11:57
Toch wel jammer dat je project niet door gaat René. Is altijd leuk om zulke projectjes te volgen.
Henk_Pigo
09-06-2005, 11:59
Zal ik dan maar een topicje openen? ;)
Toch wel jammer dat je project niet door gaat René. Is altijd leuk om zulke projectjes te volgen.
zeker! maar er lopen nog 2 van zulke projecten.... :)
Black Devil
09-06-2005, 12:00
Zal ik dan maar een topicje openen? ;)
Maak jij het werk ff af!! :p
Henk_Pigo
09-06-2005, 12:08
Komt goed! Vanavond help ik Rene van zn blok af zal ik ff een begin maken met foto's ed.
geeft niet schnoebepoebe.. :biggrin:
Tering... ik werk met groningers maar dit snap ik niet? Wat staat daar in Nederlands? :confused: Iets als Eamelmig ofzo? :D :D
Tering... ik werk met groningers maar dit snap ik niet? Wat staat daar in Nederlands? :confused: Iets als Eamelmig ofzo? :D :D
ghehehhe kweet ook niet waar `t vandaan komt... duitsland volgens mij :)
Henk_Pigo
09-06-2005, 12:57
Net zoiets als knuffelkakkescheetje zeker.... :confused:
steven16v
09-06-2005, 13:10
Zal ik dan maar een topicje openen?
Ja die had ik al gezien. Goed bezig!
zeker! maar er lopen nog 2 van zulke projecten....
Ja, dat klopt. Ik ben er zelf ook druk mee bezig.
Groet'n
Henk_Pigo
09-06-2005, 13:42
idd en die van ricky rick erbij! Da's al 4
idd en die van ricky rick erbij! Da's al 4
ey.. tegen mij op msn zeggen dat je gaat poepen en sneaky wel wat op volksforum zetten? :(
;)
Henk_Pigo
09-06-2005, 13:53
:tongue: Was al voordat ik dat zei hoor, schnoebepoepe
en die van ingrob erbij das 5!
Mmmmmm...................dan begin ik volgend jaar iets unieks !!!!!!!!!! Ik ga mijn 8v opknappen :D :D :D . Een 16v heeft tegenwoordig iedereen al lees ik wel.......................
Grtz................ LRR
paddygti
09-06-2005, 19:58
en die van ingrob erbij das 5!\
en de mijne :)
steven16v
10-06-2005, 09:40
Binnenkort dan maar een type 1 16v meeting? :wink:
Henk_Pigo
10-06-2005, 09:44
Net wat! :)
Pedaalemmer
10-06-2005, 09:52
kvind 8 kleppen toch leuker dan 16 :P
Henk_Pigo
10-06-2005, 10:13
2*8 kleppen is nog leuker :tongue:
Gelukkig is dit Menie's topic, daar kan in ieder geval lekker veel Off-topic shit gedropt worden.................maar anders !!!!!!!
Grtz.............. LRR
hahaha en `t topic is al niet meer noodzakelijk omdat ik et blok alweer heb verkocht.. :)
paddygti
10-06-2005, 23:07
Binnenkort dan maar een type 1 16v meeting? :wink:
dan zal dat wel hier thuis moeten want mijne ligt nog door de hele schuur uit elkaar
Henk_Pigo
10-06-2005, 23:16
Of je neemt gewoon je jetta 1 mee, en 16 kleppen erbij :tongue:
hahaha en `t topic is al niet meer noodzakelijk omdat ik et blok alweer heb verkocht.. :)
daarom maar een slotje erop
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.