PDA

View Full Version : Poelies en snaren...


DragonGr Dragon
18-05-2011, 11:55
Wie kan mij vertellen of laten zien hoe de vsnaren moeten zitten bij een Golf 2 GU motor met stuurbekrachtiging.

Graag ook de nummers van de poelies.

Ik heb SB naderhand ingebouwd en denk dat ik op de krukas de verkeerde poelie heb zitten, want de snaar loopt schuin.

Wat ik opmaak uit ETKA is:

Krukas -- Dynamo (geen waterpomp dus!)
vsnaar: 9.5 x 865
krukaspoelie: 026 105 255

Krukas -- Waterpomp -- SB Pomp
vsnaar: 9.5 x 730
krukaspoelie: 055 105 255 J
waterpoelie: 027 121 031 A
SB poelie: 027 145 255

Bij voorbaat dank!

tim_j
18-05-2011, 13:06
Ik hou het in de gaten, zit namelijk met hetzelfde probleem.

De krukaspoelie van de SB valt weg in de poelie van de wp en dynamo, waardoor de riem van de SB-pomp niet aangedreven kan worden. De v-snaar loopt ook scheef door de "uitstekende" krukaspoelie.
Is denk ik gewoon op te lossen door een plattere poelie te pakken.

DragonGr Dragon
18-05-2011, 13:26
Heb jij wel dezelfde opstelling als ik? Krukas en dynamo in een snaar tegen het blok aan en daarbuiten krukas, water en SB in de andere snaar...

Dexter
19-05-2011, 11:40
Het nummer wat je heb van de krukaspoelie klopt wel.

Maar hoe scheef is scheef? Ik heb wel vaker gezien dat snaren niet helemaal 100% recht lopen van poelie naar poelie. Een beetje scheef kan dus wel.

DragonGr Dragon
19-05-2011, 11:44
Dank voor je reactie!
Hij zit er bijna een hele poeliedikte naast.

Maar de opstelling klopt wel? bij mn 16V zit de SB alleen op de krukas en zit de waterpomp samen met krukas en dynamo. Het spannen van de snaar van dynamo lijkt nu zo onnatuurlijk te gaan

Dexter
20-05-2011, 11:44
Beetje lastig te zien maar het lijkt me dat er 1 riem voor de:

krukas - dynamo - waterpomp is

en dan een aparte voor de vleugelpomp

DragonGr Dragon
21-05-2011, 07:45
Beetje lastig te zien maar het lijkt me dat er 1 riem voor de:

krukas - dynamo - waterpomp is

en dan een aparte voor de vleugelpomp

Bij de 16V inderdaad, maar bij 8V lijkt het dus zoals ik omschreef. Zag net een GTI 8V die dat ook zo had.