zuivere311
23-05-2011, 19:15
Hallo,
Vandaag reed ik weg op/bij Gilze en ik hoorde na 100 meter een vreemd geluid. Net alsof een fietsband sprong. Ik heb nog even gekeken onder de motorkap en er was niks zichtbaar. Wel het bekende koelvloeistof geurtje. Ik heb dus constant mijn koelvloeistof meter in de gaten gehouden en die liep langzaam op, maar niet tehoog.
Nadat de zoemer van de olie afging. Gelijk de auto aan de kant gezet, ter hoogte van Veghel. Onder de motorkap kijken en ja hoor de hele motorruimte was kletsnat en je kon een straaltje zien lopen.
Na een uurtje wachten (goed aflaten koelen natuurlijk) koelvloeistof wat ik altijd bij me heb in het systeem gedaan en terug naar Uden gereden. Onderweg natuurlijk weer de temperatuurmeter goed in de gaten houden, dit ging goed tot 300 meter voor mijn huis. Daar sprong de slang verder en liep de temperatuur meter gelijk hoog op (4de streepje gezien).
Doordat de temperatuur nu erg opgelopen is ben ik bang dat de koppakking er definitief uit ligt. Ik heb wel gekeken of de olie nog goed op peil is. Dat is het geval en de olie gaat niet knetteren als die oliepeilstok in een aansteker vuurtje gehouden wordt. Maar het kan altijd nog andersom lopen natuurlijk.
Graag zou ik van iemand advies willen hebben wat nu te doen. Beter een andere auto gaan zoeken, of complete slangenset vernieuwen en het beste er van hopen.
Vandaag reed ik weg op/bij Gilze en ik hoorde na 100 meter een vreemd geluid. Net alsof een fietsband sprong. Ik heb nog even gekeken onder de motorkap en er was niks zichtbaar. Wel het bekende koelvloeistof geurtje. Ik heb dus constant mijn koelvloeistof meter in de gaten gehouden en die liep langzaam op, maar niet tehoog.
Nadat de zoemer van de olie afging. Gelijk de auto aan de kant gezet, ter hoogte van Veghel. Onder de motorkap kijken en ja hoor de hele motorruimte was kletsnat en je kon een straaltje zien lopen.
Na een uurtje wachten (goed aflaten koelen natuurlijk) koelvloeistof wat ik altijd bij me heb in het systeem gedaan en terug naar Uden gereden. Onderweg natuurlijk weer de temperatuurmeter goed in de gaten houden, dit ging goed tot 300 meter voor mijn huis. Daar sprong de slang verder en liep de temperatuur meter gelijk hoog op (4de streepje gezien).
Doordat de temperatuur nu erg opgelopen is ben ik bang dat de koppakking er definitief uit ligt. Ik heb wel gekeken of de olie nog goed op peil is. Dat is het geval en de olie gaat niet knetteren als die oliepeilstok in een aansteker vuurtje gehouden wordt. Maar het kan altijd nog andersom lopen natuurlijk.
Graag zou ik van iemand advies willen hebben wat nu te doen. Beter een andere auto gaan zoeken, of complete slangenset vernieuwen en het beste er van hopen.