Log in

View Full Version : Ruitenvloeistofmotor en ruitenwissers spontaan aan

Supernova1981
24-05-2011, 19:34
Hoe komt dat :screwy: Ben niet echt technisch btw. Als ik de auto koud start gaan de ruitenwissers en ruitensvloeistof(motortje) spontaan aan.

Howlowcanyougo
24-05-2011, 21:15
Misschien kortsluiting in je schakelaar?
Lijkt me de enige manier dat deze twee tegelijk bediend worden toch?

Gino89
24-05-2011, 21:36
Heb hetzelfde gehad, Je moet de hele stuur schakelaar hiervoor uit elkaar halen. Daar zit een klein zwart pinnetje, waar de hendel als het ware op rust. En deze is dan versleten en of afgebroken. En dus maakt hij constant contact in de stuur schakelaar.

Heb het toen opgelost. D.m.v een stuk plastic met loctite er tussen te plakken. Zodat de hendel weer van de contacten los komt. En alleen contact maakt als jij aan de hendel trekt.

Heb er jammer genoeg geen foto's van :(

boerher
25-05-2011, 09:10
Het kan ook zijn dat bij je zekering kast vocht is gekomen en het relais gecondenseerd is.
Succes

daan1974
25-05-2011, 10:00
Heb hetzelfde gehad, Je moet de hele stuur schakelaar hiervoor uit elkaar halen. Daar zit een klein zwart pinnetje, waar de hendel als het ware op rust. En deze is dan versleten en of afgebroken. En dus maakt hij constant contact in de stuur schakelaar.

Heb het toen opgelost. D.m.v een stuk plastic met loctite er tussen te plakken. Zodat de hendel weer van de contacten los komt. En alleen contact maakt als jij aan de hendel trekt.

Heb er jammer genoeg geen foto's van :(

jep heb ik ook gehad ,dit was toen ook het probleen . :thumbup:

JohanV
25-05-2011, 10:26
Ik zou idd eerst het relais eens bekijken. En zekeringkast kan ook.

Supernova1981
26-05-2011, 10:01
Zoals al gepost, ben ik technisch beetje een doetje. Hoe kan ik het beste de stuurschakelaar loshalen? Dit is toch waar we het over hebben? http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/a7/N0bvGKrAcYjxp6x6tIxDuQ==.jpg

Nogmaals dank voor de reacties!

staande golf
26-05-2011, 13:17
jep, dat is je stuurschakelaar ;) Maar zou zoals vermeld eerst even het relais proberen, die steek je zo in je zekeringskast ;) Haal er een van de sloop uit een golf mk3, relais nr 99 dan heb je meteen traploos regelbare interval :cool:. Laatst nog een opgehaald voor het schokkende bedrag van 2 euro :)

JohanV
26-05-2011, 13:23
Stuurhendels vervangen:
- Accupool los/goeie zekeringen eruit halen;
- Stuur exact recht zetten of de stand markeren, en niet op stuurslot zetten;
- Claxon loshalen en plaat verwijderen;
- Moer stuur losdraaien (dop 24 denk ik, stuur zelf niet verdraaien/vastzetten - ik kreeg hem zo los);
- Stuur afnemen;
- Kapjes onder en boven stuur verwijderen;
- Boutjes van de hendels losdraaien;
- Hendels uit elkaar en uit de multistekkers trekken;
- Alles in omgekeerde volgorde terugzetten, let op dat je je bij het vastdraaien niet op het stuur zelf gaat afzetten, anders komt hij scheef te staan. Moet met 40 Nm vast dacht ik.

:thumbup: