PDA

View Full Version : audi coupe gt KONI vraag !


The Clauw
25-05-2011, 16:27
Mijn coupe gt is al geruime tijd mooi verlaagd met een 2e hands set koni dempers zowel voor als achter. Verder met eibach veren. ( overgenomen van een kennis )

En tot mijn schrik zie ik van de week dat het wat vochtig is rond de veerpoot bij de schroefdop die de schokdemper ( cilinder ) op zijn plek houdt.

Ik ben bang dat hij lek is.

Nu mijn vraag.

Hoe kom ik er achter welke schokdempers ik moet kopen? Er staan natuurlijk geen stickers meer op van welk type of welke verlaging en ik moet zowiezo ingekorte schokdempers hebben want mijn audi is dusdanig verlaagd dat de veren er bijna los inzitten. De keurmeester zegt elk jaar weer: NOu nou nou dat kan nog maar net !

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder de boel eerst open te schroeven?

Heb trouwens op marktplaats een nieuw setje gezien van FK http://link.marktplaats.nl/444508323 Zou dit wat kunnen zijn in vergelijking met wat ik nu heb of is dit rommel?

Ik mag niet het risico lopen om maar 1 cm hoger dan dit uit te komen want de wielen staan in mijn ogen nu perfect in de wielkasten... Achter heel iets hoger dan voor... precies zoals ik het hebben wil!
http://album.partyflock.nl/68711822.jpg

Graag jullie tips en ideen :D

guusvandevenne
25-05-2011, 17:28
Op de koni site zelf kan je je type auto opzoeken en dan krijg je een lijst met welke dempers op je auto kunnen. Bijna altijd en zijn de gele koni's ook in het geschikte model cardridge leverbaar. Van koni geel is ook een short versie leverbaar welke geschikt is voor een flinke verlaging.

Ik gok wel dat jou auto er ook tussenstaat.

zo heb ik ook de dempers voor mijn golf 1 gevonden

The Clauw
25-05-2011, 18:24
Op de koni site zelf kan je je type auto opzoeken en dan krijg je een lijst met welke dempers op je auto kunnen. Bijna altijd en zijn de gele koni's ook in het geschikte model cardridge leverbaar. Van koni geel is ook een short versie leverbaar welke geschikt is voor een flinke verlaging.

Ik gok wel dat jou auto er ook tussenstaat.

zo heb ik ook de dempers voor mijn golf 1 gevonden

Dat is een goed punt.
Probleem is alleen dan dat ik er niet verzekerd van ben dat ik net zo laag kom als nu en voor hoger dan achter of losse veren bij de keuring zou best erg zijn. Mag ze vast niet even testen bij koni ;)

guusvandevenne
25-05-2011, 18:29
dat zou mooi zijn, als je even kon testen. heb je enig idee hoeveel je nu verlaagd bent?
Ik denk toch wel dat je met koni sport short (geel ingekort) echt heel laag kan, 8 cm moet geen probleem zijn. Bovendien hangt de hoogte van je auto toch af van je veren.

The Clauw
26-05-2011, 10:51
dat zou mooi zijn, als je even kon testen. heb je enig idee hoeveel je nu verlaagd bent?
Ik denk toch wel dat je met koni sport short (geel ingekort) echt heel laag kan, 8 cm moet geen probleem zijn. Bovendien hangt de hoogte van je auto toch af van je veren.

Net even contact gehad met koni maar ze hebben maar 1 soort en kunnen niet in de geschiedenis terugkijken wat er ooit geleverd is.

Nu moet ik dus echt mijn set los halen en dan pas gaan kijken wat ik precies heb.....

Tenzij iemand anders een idee heeft?

Prijzen verdikkeme 150 euro ex btw per cilinder.