Log in

View Full Version : Klapsleutel probleem

steven16v
26-05-2011, 10:32
Mijn vriendin heeft een golf 4 met klapsleutel. Nu is het 'haakje' kapot van de klapsleutel zodat ze de sleutel niet meer aan haar sleutelbos kan hangen.

Nu heb ik gebeld met de dealer en zij zeggen dat het alleen opgelost kan worden door een complete nieuwe klapsleutel te kopen en deze weer in te lezen op de auto.

Dit gaat ongeveer 75 euro kosten. Best veel geld vind ik.

Kan dit ook anders opgelost worden door alleen een nieuwe behuizing te kopen? Dit was echter niet leverbaar bij de dealer. Ik meende dat ik ze hier nog wel eens voorbij heb zien komen.

Of misschien heeft iemand anders nog een oplossing.

assangflexx
26-05-2011, 14:39
Ik zou op marktplaats een setje aanschaffen, sleutel opnieuw bij een slotenmaker laten slijpen/bramen en de startonderbrekingschip overzetten.

steven16v
26-05-2011, 22:29
Denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Iemand toevallig zo'n klapsleutel liggen?

Dexter
29-05-2011, 10:40
Is het er niet een die uit 2 delen bestaat?

Dan kan je toch gewoon alleen de afstandsbediening vervangen.

Buiten dat is de € 75,- zonder het inleren denk ik.

Pewi Vwteam
29-05-2011, 11:29
@ steven ik heb nog wel klapsleutels liggen dacht ik, anders kan ik ik er vast wel wat regelen, mijn maat werkt op de sloop en die hebben er vast nog wel wat.

steven16v
06-06-2011, 13:51
Is het er niet een die uit 2 delen bestaat?

Dan kan je toch gewoon alleen de afstandsbediening vervangen.

Buiten dat is de € 75,- zonder het inleren denk ik.

Hoe bedoel je 2 delen? Naar mijn weten is er gewoon 1 soort klapsleutel toch?

steven16v
06-06-2011, 13:52
@ steven ik heb nog wel klapsleutels liggen dacht ik, anders kan ik ik er vast wel wat regelen, mijn maat werkt op de sloop en die hebben er vast nog wel wat.

Je mag wel eens navraag doen.

Martyn
06-06-2011, 16:06
Hoe bedoel je 2 delen? Naar mijn weten is er gewoon 1 soort klapsleutel toch?

De klapsleutel is te delen in 2 stukken om het batterijtje te vervangen.

Maar goed nu ben je al tijdje aan het kloten, als je hem al vervangen had had je er al even plezier van gehad.. :rolleyes:

Het is niet goedkoop nee, maar dan is je probleem met 10 min opgelost.

:)

steven16v
06-06-2011, 16:13
Vriendin heeft haar reserve klapsleutel weer gevonden. Dus nu gaat ze die gebruiken.

Hier mag dus een slotje op.