Log in

View Full Version : vraagje over me auto die niet wilt starten.

BorisBrutus
07-06-2011, 09:20
goede morgen.

ik ben zelf niet zo technies als het om auto's gaat.
maar me monteur ligt een tijdje in t ziekenhuis en ik weet zo 1, 2, 3, niemand anders dus was van plan om het zelf maar op te lossen.

mijn auto start sinds vorige week niet.
ik heb zelf wel een paar ideeen wat het zou kunnen zijn zoals de startonderbreker en de temperatuur sensor.

Het is een golf 3 1.8 uit 93. het is miss wel wat oude auto maar als ie het doet rijd ie nog als een zonnetje.

wie kan me helpen?

Vr. groet

Jorrit

triggerfinger
07-06-2011, 10:37
een benzine of een diesel?

als je de sleutel omdraait wat gebeurt en dan nog wel?

wat is er gebeurd voor de tijd?
je hebt em stil gezet en toen?

BorisBrutus
07-06-2011, 10:57
het is een benzine.

als je de sleutel omdraait dan doet alles het eigenlijk gewoon maar lijkt net of de chip uit de start onderbreker is en de auto niet wilt starten.

ik heb m geparkeerd en toen ik na 2 uurtjes weer weg wou sloeg de moter niet meer aan.

Spierings
07-06-2011, 11:36
het is een benzine.

als je de sleutel omdraait dan doet alles het eigenlijk gewoon maar lijkt net of de chip uit de start onderbreker is en de auto niet wilt starten.

ik heb m geparkeerd en toen ik na 2 uurtjes weer weg wou sloeg de moter niet meer aan.
Als het de startonderbreker is slaat hij aan en daarna weer af, of is er naderhand een alarm ingebouwd ? ?

Begin met het simpele.
Vonkt hij, benzinedruk aanwezig,spuit hij in, zitten er storingen in ? ?

BorisBrutus
07-06-2011, 11:46
startonderbreker is er naderhand in gedaan denk ik want hij sloeg al niet aan als de chip er uit was.

hoe kan ik die simpele dingen nachecken?

staande golf
07-06-2011, 21:37
Zomaar wat simpele dingen om mee te beginnen:

-1 bougie kabel met dop en bougie aansluiten op de bobine, door deze te verwisselen met de bobinekabel.. Starten en kijken of deze bougie vonkt door de bougie tegen heb blok te houden. Opassen dat je zelf geen opdonder krijgt :D . Zo ja, bobine en alles wat daarvoor zit goed!.

-Bobine en bougiekabel weer terug op hun plek. Dan alle bougies op de zelfde manier testen als hier boven

-Alle bougies weer terug en starten, worden je bougies nat?

-alle zekeringen gecheckt?

Succes!

Jel Golf 2 GTI
07-06-2011, 22:50
:thumbup: ik heb ooit het probleem gehad met een naderhand ingebouwd alarm.

Zo een waar je 5 seconden een stekker moet indrukken die aan je sleutel hangt en waarna je 30 seconden hebt om te starten.

Het bakje van de onderbreking was weggesmolten waardoor ik geen contact meer kreeg.

Alarm verwijderd en alles terug orgineel aangesloten en nooit meer problemen gehad.

Mijn auto deed ook niets meer, alarm onderbrak startcontact en de voeding naar de bobine.

Maar zoals hierboven gezegd, kijk eerst ff alle zekeringen na, dan of je een vonk hebt enz...

Hopelijk kom je er snel uit.

Grtz Jel

BorisBrutus
08-06-2011, 10:45
ik heb geluk gehadt gister kwam er toevallig een monteurtje langs.
die deed ff het een en ander en het was starten en lopen.

vraag me niet wat ie deed want dat weet ik zelf ook niet want ik was niet thuis;)
maar hij rijdt weer super:D

evengoed bedank voor jullie informatie.