View Full Version : iemand bekend met deze meneer?
http://link.marktplaats.nl/455646615
aangezien mijn koplampen ook wat gelig zijn, is het misschien wel een oplossing! :thumbup:
Geen idee, maar ik weet dat er ook polijstsetjes bestaan voor plastic. Heb het zelf ook liggen voor wielnaaflogo's.
Maar met koplampen werkt het ook super, je poets/polijst je alleen wel het schompus.
Geen idee, maar ik weet dat er ook polijstsetjes bestaan voor plastic. Heb het zelf ook liggen voor wielnaaflogo's.
Maar met koplampen werkt het ook super, je poets/polijst je alleen wel het schompus.
ik heb dat spul ook van Mequiars ook thuis liggen en het werkt wel maar niet alles is weg hij is nog steeds gelig. Heb ook het idee dat dit niet aan de buitenkant zit maar aan de binnenkant! :thumbup:
Mijn broer heeft dit ooit met koperpoets gedaan op zn Bora,
Maar kwam laatst op mn werk ook een goedkoop setje tegen van Turtle om je koplamp mee te poetsen.
Heb het vorige week verkocht aan een vaste klant, dus zal komende zaterdag eens aan hem vragen of het beviel of niet. Het blijft natuurlijk gewoon Turtle ;)
Mijn broer heeft dit ooit met koperpoets gedaan op zn Bora,
Maar kwam laatst op mn werk ook een goedkoop setje tegen van Turtle om je koplamp mee te poetsen.
Heb het vorige week verkocht aan een vaste klant, dus zal komende zaterdag eens aan hem vragen of het beviel of niet. Het blijft natuurlijk gewoon Turtle ;)
ik ben benieuwd! :thumbup:
Ik heb het nu ook al bij meerdere Bora en Passat koplampen gedaan. Eerst moet je wel de bovenste laag eraf schuren, deze laag wordt juist zo mat. Begonnen met P800 schuurpapier en dan door tot P2000, daarna poetsen met plastishine van Meguiars en de koplampen zijn weer als nieuw! Is even een klus, maar is het zeker waard!
Pondjaby
08-06-2011, 10:16
misschien heb je hier wat aan
http://www.youtube.com/watch?v=Wo6KnlZnFAw&feature=feedu
mocht je het zelf proberen, erger kan het toch niet worden?
WilliamH
08-06-2011, 14:31
Lijkt mij een Turkse poetser. Hoeft natuurlijk niets mis mee te zijn he,maar je kan het ook zelf doen inderdaad.
In beide gevallen zou het, indien het mislukt, zijn volgens principe: pech, geld weg.
ik ken de meneer niet maar de methode wel.
ik zie op de achtergrond namelijk een bekend flesje poorboys staan.
ik ga ervan uit dat hij het alom bekende doet:
wetsanden en dan dit weer op polijsten.
op het forum van carclean.nl wordt dit ook vaak gedaan met heel goede resultaten
maar goed, wat ik me dan nog afvraag is: de mijne zijn gelig en niet zoals op de video van Pondjaby.
Dus vraag ik me af of dat het wetsanden wel helpt en dat het dus niet aan de binnenkant zit. Wat je dus heel moeilijk kunt zien namelijk!
Oh ja.... en thnx mannen voor alle bruikbare tips! :thumbup:
jettaracing
08-06-2011, 17:29
Ik heb t ook al eens gedaan ,gewoon de schuurmachine erop gezet met korrel 500 ,toen met 1000 , naschuren met een p2000 softpad , en toen gepolijst met een polijstmiddel voor autolak , en dan zijn ze als nieuw! en dan doe ik alles machinaal , alleen even erom denken dat de lampen met het poetsen niet te heet worden ivm wrijving natuurlijk .als laatste even een laagje meqiuars NXT erover ,en klaar !
ik zal er eens mee aan de slag gaan zaterdag (als het mooi weer is tenminste! ). Ik zal eens wat schuurpapier gaan halen! :thumbup:
thnx mannen! :thumbup:
Als de lampen echt aan de binnenzijde gelig lijken, dan zul je ze in de vaatwasser moeten stoppen om het gelige er uit te krijgen.
Als het enkel in het glaasje zit, dan hoop ik dat je het eruit krijgt geschuurt.
nou ja.. wat ik hoorde is dat de gelige door de UVstraling van de lampenbollen komt. Maar of het waar is weet ik niet. :confused:
WilliamH
09-06-2011, 15:51
nou ja.. wat ik hoorde is dat de gelige door de UVstraling van de lampenbollen komt. Maar of het waar is weet ik niet. :confused:
Denk eerder door de UV van het zonlicht. Lijkt me niet dat er genoeg UV uit een lampbolletje komt
Denk eerder door de UV van het zonlicht. Lijkt me niet dat er genoeg UV uit een lampbolletje komt
nou ja.. zoiets zou ook kunnen. :D
ik denk bestel even die schuurpapier maar dan krijg ik pakken van 50 stuks, daar begin ik dus niet aan!
Dus ik ga wel een keer naar een verfwinkel of zo! :thumbup:
Hier even op inhakend, de laag die je eerst van je koplampen afschuurd, is de UV-werende laag. Wanneer deze weg is, zul je het plastic bij moeten houden, om verwering/verkleuring/dofheid te voorkomen.
Dat wil zeggen, regelmatig polijsten en sealen!
Verder inderdaad een goedkoop alternatief voor nieuwe koplamp-units ;)
Hier even op inhakend, de laag die je eerst van je koplampen afschuurd, is de UV-werende laag. Wanneer deze weg is, zul je het plastic bij moeten houden, om verwering/verkleuring/dofheid te voorkomen.
Dat wil zeggen, regelmatig polijsten en sealen!
Verder inderdaad een goedkoop alternatief voor nieuwe koplamp-units ;)
kijk dat is nu fijn om te weten, heb maar besloten om nieuwe koplampen er in te doen. Zit alleen nu te twijffelen tussen imi's en OEM's! Zal de laatste wel worden denk ik! :thumbup:
Eerst maar een nachtje slapen! :D
WilliamH
08-07-2011, 23:09
kijk dat is nu fijn om te weten, heb maar besloten om nieuwe koplampen er in te doen. Zit alleen nu te twijffelen tussen imi's en OEM's! Zal de laatste wel worden denk ik! :thumbup:
Eerst maar een nachtje slapen! :D
En ben je er al uit? ;)
Ik zou imi's doen, maar dan wel van Hella of Valeo. OEM is namelijk ook van één van deze, alleen het stickertje op de doos maakt hem ook 2x zo duur.
En ben je er al uit? ;)
Ik zou imi's doen, maar dan wel van Hella of Valeo. OEM is namelijk ook van één van deze, alleen het stickertje op de doos maakt hem ook 2x zo duur.
het worden gewoon de Hella's, dan maar iets meer geld uitgeven.
als hij evt. ooit een keer verkocht gaat worden zeiken ze misschien over het feit dat het Depo of Tyc of zoiets zijn! :thumbup:
Audi1981
09-07-2011, 06:39
Permatex plastic polish :thumbup:
Doen ze de canope van een F16 ook mee :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.