Henk_Pigo
09-03-2005, 01:05
Ik zit met een probleempje wat betreft mn dynamo.
Het begon ermee dat de accu aldoor leegliep. Met draaiende motor bleef de spanning 12V. Dus ik heb de contactjes opgeschuurd zowel aan de dynamo als ook aan het stekkertje.
Zie ik vanavond bij mn startmotor dat de draden van mn dynamo losgeschoten zijn, hier heb ik dus een nieuw oogje aan geknepen en vervolgens weer vastgezet. Weer niks, accuspanning blijft 12V terwijl de motor draait.
Ik heb de dynamo een maand geleden uit elkaar gehad en hem een leuk kleurtje gegeven, hierbij heb ik de koolborstels vervangen.
Wat kan ik allemaal controleren om zeker te zijn? Er schijnt een manier te zijn om een dynamo door te meten maar hoe?
Het gaat om een Bosch 65A dynamo uit een golf 1 GTi.
Het begon ermee dat de accu aldoor leegliep. Met draaiende motor bleef de spanning 12V. Dus ik heb de contactjes opgeschuurd zowel aan de dynamo als ook aan het stekkertje.
Zie ik vanavond bij mn startmotor dat de draden van mn dynamo losgeschoten zijn, hier heb ik dus een nieuw oogje aan geknepen en vervolgens weer vastgezet. Weer niks, accuspanning blijft 12V terwijl de motor draait.
Ik heb de dynamo een maand geleden uit elkaar gehad en hem een leuk kleurtje gegeven, hierbij heb ik de koolborstels vervangen.
Wat kan ik allemaal controleren om zeker te zijn? Er schijnt een manier te zijn om een dynamo door te meten maar hoe?
Het gaat om een Bosch 65A dynamo uit een golf 1 GTi.