Log in

View Full Version : Downpipe/katvervanger Golf 4 1.8T

Kaj_A
14-06-2011, 19:15
Dag mensen,

Heeft iemand ervaring met een downpipe van het bedrijf Hottuning? (http://www.hottuning.nl/shop/Turbo-Downpipe-voor-de-Volkswagen-p-19117.html)

Hoe zit het met de kwaliteit? Aan te raden voor een betere flow? Zonder andere aanpassingen en/of storingen te monteren?

Alvast bedankt voor de antwoorden :thumbup:

Sjaak_73
14-06-2011, 19:32
Dag mensen,

Heeft iemand ervaring met een downpipe van het bedrijf Hottuning? (http://www.hottuning.nl/shop/Turbo-Downpipe-voor-de-Volkswagen-p-19117.html)

Hoe zit het met de kwaliteit? Aan te raden voor een betere flow? Zonder andere aanpassingen en/of storingen te monteren?

Alvast bedankt voor de antwoorden :thumbup:

wat even belangrijk is.. dat er een flexibel stuk tussen zit

vaak zit dat bij de goedkopere versie niet.

en scheurd de voorpijp of nog erger de flens van de turbo
ivm je motor die kantelt met optrekken etc

mvg sjaak

Spierings
14-06-2011, 19:51
Denk dat de standaard computer wel een storing van de kat opslaat en het lampje gaat branden omdat de werking van de katalysator niet herkend wordt.

Is gewoon een merkloos product, vaak is daar de kwaliteit ook naar ;)

Sjors-GTI
17-06-2011, 06:43
Jaa ik heb er ook een gehad op me golf 4 gti ! ik had nergens last van geen storingen ofzo , weet wel dat het best wel veel scheelt in vermogen denk een 10 a 15 pk ! ik heb hem erafgehaalt maar ik heb er nu toch spijt van

Nick_J
17-06-2011, 07:07
Ik zou de Kat vervanger van Hottuning achterwege laten vanwege de kwaliteit.
Geef liever iets meer uit en koop d'r een van Milltek, echt een aanrader, kwalitatief zeer goed.

NielsGolf4
29-06-2011, 17:30
Ikzelf heb een volledig opmaat uitlaat laten maken van RVS voor op mijn 1.8T. Hierbij een 3" downpipe laten monteren (met flexibel stuk) voor de betere flow van de uitlaatgassen, en om die zo min mogelijk alsnog tegen te gaan een 200 cells race katalysator waardoor het storingslampje niet gaat branden en je gewoon door de APK komt. Voor de rest een 2.5" catback systeem met freeflow dempers. Merkte het in eerst instantie erg goed, turbo spoelt beter en sneller op en je merkt ook dat hij beter rijd!

Maar zoals bij meerdere dingen, goedkoop is duurkoop, ook hierbij!