PDA

View Full Version : Audio

cdebruyn
22-06-2011, 13:00
Goede middag,

omdat de standaard geluidsinstallatie van een Golf 1 toch wel erg karig is ben ik op zoek naar een leuk/eenvoudig setje om het e.e.a. qua geluid een beetje te kunnen upgraden.

Wat versta ik onder een set:

* Speakers (v + a)
* Radio (minimaal wel met cd-speler, USB aansluiting zou een leuke bijkomstigheid kunnen zijn).
* Subwoofer(tje)

Zou leuk zijn als de bekabeling ook aanwezig is, maar is geen vereiste.

Hoeft geen mega installatie te worden - gewoon bescheiden en tegen een leuk prijsje!

Heb je wat liggen? Let me know!

Grt.
Chris

jettaracing
22-06-2011, 22:41
Zoek je specifiek tweedehands of zoekje een goede ,maar betaalbare nieuwe set ?

De zaak waar ik altijd kom heeft voor elk budget wel iets te koop,en dan ook met een serieus goed advies ,wat ook zeer zeker wat waard is !

Mischien kun je eens een kijkje nemen op zijn website , of mail hem eens met je wensen , er is veel mogelijk , en ook voor een klein budget !

Zijn website is www.emperor-audio.nl , hij heeft daar ook een webshop .
Gr Wytze

roy-mk1
22-06-2011, 22:56
Ik zou als ik jou was kijken voor golf 1 cabrio deurbakken 13cm i.c.m een compo set 13 cm op je radio aansluiten, deuren goed dempen. en een leuk subwoofertje met versterker. dan heb je top geluid in de auto.

jettaracing
22-06-2011, 23:08
Mee eens ,ik heb nu , weliswaar een Mk2, ook 13 cm composet in de deuren en een tweeter achter het luchtrooster in het dashboard(valt het helemaal niet eens op) en dat speelt wel echt super .Maar dat is dan ook een Ground zero composet,van dik 150 euro ! Ik heb in de rode jetta een setje 8,7 cm voor speakers gehad van Kicker en achter in de hoedeplankdragers ,een setje 4x6 inch gehad , ook van kicker , die passen er zonder onder ,op deoriginele plaats , ook bij een Mk1 volgens mij .
Dat setje koste mij ongeveer 60 eurovoor de voorste set ,en 70voor de achterste .
Maar speelde wel erg lekker , en heb het ook geprobeerd op een Alpine radio ,gewoon zonder versterker , was echt super ! (zo'n 'basismodel'van Alpine heb je al voor 140 euro , met sub uitgang en usb!)

Christiaan
23-06-2011, 11:42
Mocht je nog een sub en een versterker zoeken, dan heb ik nog wat in de aanbieding...

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80892

cdebruyn
26-06-2011, 14:03
bedankt voor de reacties zo ver!

Ben eigenlijk op zoek naar een leuk gebruikt en compleet setje - heb een mooie aanbieding gehad, maar wacht toch nog even om te kijken of er nog meer mensen zijn die wat hebben liggen!

cdebruyn
30-06-2011, 07:02
nog meer suggesties?

@ Jettaracing: suggesties waar je speakers in die maat kan halen, want ben al her en der rond wezen kijken, maar helaas nog niet in die maat gevonden, dat ze ook daadwerkelijk op de originele plaats gemonteerd kunnen worden.... (is wel de mooiste oplossing)

jettaracing
30-06-2011, 15:07
Neem even een kijkje op www.emperor-audio.com
Deze heeft mij toen ook de set's geleverd , mail hem maar eens ,hij kan namelijk veel meer leveren dan op de website staat.

Edit , vanavond ben ik even bij hem langsgereden , en even gevraagd over de mogelijkheden .
Er zijn verschillende merken speakers te krijgen , welke in de plaatsen van de Mk1 passen ,de 4x6 inch versie's .
Bijv in de deurbakjes van de cabrió mk1's .

Hangt er van af wat voor welk budget je wilt kopen ,en één goede raad , begin met een goede radio, dan is je basis iig goed !