View Full Version : Mijn golf mk1 doorlopend "project"
guusvandevenne
22-06-2011, 22:16
Hallo
Na al een tijdje te hebben rond gespookt op het forum en, eindelijk het plaatsen van foto's te hebben uitgezocht, zet ik ook mijn golfje 1 vijfdeurs maar eens op het forum!
Geheel onverwacht kwam ik onderstaand golfje tegen voor niet te veel geld, dat is niet geheel onbelangrijk want ben nog een student.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMAG0208.jpg
Naast dit golfje heb ik al een jaartje of zes met een maatje een T2B Westfalia.
Deze is al twee keer richting spanje gegaan, waarvan slecht een keer aangekomen. Dit is heel lang lopend project waar we af en toe een aan lassen. De motor is gereviseerd, grotere kleppen voor meer koeling, of minder warm lopen. En een 2001 mexico carter voor verbeterde oliekoeling.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/Afb069.jpg
Foto's zijn bedriegelijk als je vervolgens de raamrand ziet. Maar als je weet waar de bus destijds voor is gekocht, maakt eigenlijk niets uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/09032008.jpg
Daarnaast heb ik ook nog een heeeerlijke T3 multivan gehad, 2,1 wbx.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/09062008.jpg
Aan het golfje is ondertussen al het een en ander gedaan, voor de leuk en voor de apk.
Zoals te zien op de foto heeft de voorkant een keer een paaltje of iets ontmoet, beetje schade dus een nieuwe voorkant
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMAG0237.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMAG0258.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMAG0270.jpg
Ook zitten er ondertussen al een paar andere wieltjes onder, BBS Mahle 13" en is ie 60/40 verlaagd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMAG0358.jpg
Ook het kleine 1.1 torretje heeft er aan moeten geloven omdat ik toch wel vrij veel snelweg kilometers maak en het verbruik niet echt denderend was.
Via dit forum heb ik een bijzonder prettig polo gt (3f) met motorfiets carbs van Gertjan over kunnen nemen. Hier rij ik ondertussen alweer een poosje mee rond, en dat is een stuk vermakelijker.
oude blokje er uit met wat hulp
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMAG0366.jpg
nieuwe snelheidstorretje op z'n plek
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMAG0375.jpg
Gelukkig is een dergelijke auto nooit klaar, dus ik zal jullie op de hoogte gaan houden van de toekomstige vorderingen, 5bak, nieuw neusje, gele koni's voor en wat er verder nog zal volgen.
Groet,
Guus
leuk golfje! had ook graag een 5 deurs willen hebben
knarfmk1
22-06-2011, 22:32
leuke auto's en hier moet de baksteun dus in :thumbup:
guusvandevenne
22-06-2011, 22:35
Hey frank,
Dank je wel. Ja daar hoop ik toch nog wel een 5bak met die mysterieuze steun in te kunnen gaan zetten!
Haha dat blok komt uit Schiedam zeker? Die heb je echt net voor mn neus weggekaapt toentertijd.
guusvandevenne
22-06-2011, 23:10
Ja klopt, motortje komt uit Schiedam, net zoals jij dacht ik ook, die moet ik snel hebben.
Niet om je ogen uit te steken, maar polo gt blokje op motorfiets carbs gaat best rap, zeker als je 1100 gewend bent. aanrader om nog eens naar te zoeken
wildeknak
23-06-2011, 06:34
Toch maar een topic aangemaakt?!?!
Leuk man :thumbup:, kunnen wij goed bijhouden wat je allemaal doet aan je Mk1..
Tot zover goed werk man, fijn dat er weer een Mk1 blijft rijden!
Verwacht natuurlijk wel een filmpje als je het nieuwe torretje erin heb :D
Grtzzz..
Ja klopt, motortje komt uit Schiedam, net zoals jij dacht ik ook, die moet ik snel hebben.
Niet om je ogen uit te steken, maar polo gt blokje op motorfiets carbs gaat best rap, zeker als je 1100 gewend bent. aanrader om nog eens naar te zoeken
Dat dacht ik zeker, maar jij was me net voor met bellen. Ik rij nu ook 1100 en heb al een leuk 1.3 blok gevonden met bewerkte kop en motor carbs :thumbup:
Succes met je Golf!
caddy ron
06-07-2011, 10:56
ik zou zeggen mail Jeroen van Bolku even, hij is altijd bereid om een fatsoenlijk antwoord te geven.
Groet Ron
guusvandevenne
23-07-2011, 20:04
Ik heb maar besloten niet te gokken op de gerepareerde nokkenas, twijfel toch of dat wel in balans is.
guusvandevenne
23-07-2011, 20:32
Ik heb weer wat fijne spulletjes verzameld!
Ik heb de forumslet velgen van Gerben overgenomen, de Intra's
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P7110113.JPG
Ik heb ze al onder meerdere auto's gezien maar staan t beste onder die van mij :)
Ook heb ik voor de voorkant een fijn setje nieuwe dempers gekocht
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P7110116.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P7110118.JPG
Waar ik me alleen een beetje zorgen over maak, ik heb de voorkant 6cm verlaagd, gaat dat lukken met Koni geel ??
guusvandevenne
23-07-2011, 20:39
aangezien de Intra's er onder zitten, heb ik maar eens een paar foto's gemaakt
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P7200154.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P7200149.JPG
die staan idd erg mooi onder je auto,veel plezier ermee[al heb je ze inmiddels al weer even;) ]
guusvandevenne
23-07-2011, 22:48
Dank je wel!
Ik wilde ze voor de zekerheid nog even balanceren, maar was steeds geen plek en tijd in de garage :)
guusvandevenne
25-07-2011, 21:37
Ik kan eindelijk weer eens meer dan 200 km rijden. Na het wisselen van de motor, met elektrische brandstof pomp, hield aller er steeds na plus min 200 km steeds mee op.
Het leek mij iets met de pomp te maken te hebben aangezien het met de
1.1 niet was, maar er bleek een mini gaatje in de brandstof slang te zitten. Hierdoor zoog die bij een gebrek aan druk uit de tank zelf lucht aan.
Probleem opgelost :)
guusvandevenne
22-08-2011, 20:18
Aaah, kak me koppeling lijkt ineens op te zijn. Net voordat ik thuis was, na een stukje beetje door gereden te hebben, ontstond er ineens een vrij zorgwekkend geluid. Ik hoorde al even het druklager een beetje rammelen, maar nu lijkt het helemaal gedaan. Als ik het koppelingspedaal laat opkomen begint t langzaam steeds meer kabaal te maken, alsof de klinknagels van de plaat t complete vliegwiel wegeten. Rijden is er dus even niet meer bij totdat het weer gemaakt is.
Nu speelde ik al even er een 5 bak achter te gaan hangen, de bak heb ik al een tijd geleden gehaald bij Jan, en de steun wordt aan gewerkt. Dus het is even afwachten totdat dat zo ver is.
In de tussentijd weinig spectaculairs gedaan, kachelmotor vervangen, heerlijk wat een rust ineens zeg. En de ruitenwissermotor en mechanisme vervangen, ik zie zowaar weer in de regen.
Aangezien het wagentje toch stil staat ga donderdag de aangeschafte centrale vergrendeling er ook eindelijk eens in. Zijn toch veel deuren om elke keer handmatig te openen en te sluiten :)
Zo'n setje van Spy
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/Afstandsbediening_Klapsleutel_Deluxe_m.jpg
had gehoord dat die vrij aardig waren.
Ik heb nog wel een belangrijke vraag.
Onlangs heb ik Gele Koni's voor de voorkant gekocht. heeft iemand ervaring met Koni geel en 6cm verlaging, kan dit ??
waar is die eerste pic gemaakt? lijkt op het valkenbosplein op de achtergrond?
guusvandevenne
22-08-2011, 20:46
Kudos, goed gezien!
guusvandevenne
14-09-2011, 11:35
Eindelijk kan er weer geklust worden, jeuh!!!!!
Als eerste wil ik Frank echt enorm bedanken!!!
Frank is zo buitengewoon sympathiek geweest om zijn vreselijk mooi ontworpen versnellingsbak steun aan mij te willen verkopen, echt te gek!
Nogmaals dank je wel!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_0258.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_0259.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_0260.JPG
Nu ga ik vrijdag met een maat klussen, van 084 naar 085!!!
Cruisen met zo'n 3300 toeren bij 125 op t tellertje, zit een flinke afwijking in :thumbup:. (nu is t zo'n 4000 bij 110 op t tellertje)
Nu heb ik enkel nog een heel belangrijk probleem.
Ik weet dat ik het 4bak mechanisme kan blijven gebruiken maar dat deze aangepast moet worden om bij z'n 5 te kunnen.
Heeft iemand hier meer informatie over wat ik weg moet zagen ???? HELP!
Hoor het heel graag!
Kudos, goed gezien!
heb 11 jaar op de Ieplaan gewoont, en als ik het goed zit zit jij om de hoek bij de Knipwinkel van Natascha (als ze nog leeft)
(zal de straat er niet bijzetten)
guusvandevenne
14-09-2011, 11:51
Ja de naam mag je er bij zetten ben ondertussen anti kraak gaan wonen, dus zit nu elders. Maar dat is een vreemde vrouw van de knipwinkel, ik heb het in ieder geval nooit op gegokt om daar naar de kapper te gaan :)
knarfmk1
14-09-2011, 11:52
Veel plezier ermee ;) en succes met de ombouw!
guusvandevenne
14-09-2011, 11:53
Veel plezier ermee ;) en succes met de ombouw!
Dank je wel!!
Vrijdag moet het allemaal lukken, heb maar 1 middag dus wordt even pielen met het mechanisme!
knarfmk1
14-09-2011, 11:57
zet je wel nog effe een nieuw rubber in de steun ;)
Ja de naam mag je er bij zetten ben ondertussen anti kraak gaan wonen, dus zit nu elders. Maar dat is een vreemde vrouw van de knipwinkel, ik heb het in ieder geval nooit op gegokt om daar naar de kapper te gaan :)
Ik wel :D Haar hele leven draaide om haar dochter die professioneel balletdanseres was. En die hele knipwinkel zelf was geweldig. Stond helemaal vol met teringzooi en als je iets moois ertussen zag staan nam je de volgende keer iets nieuws voor haar mee en mocht je het ruilen. En knippen kostte echt iets van 7 euro ofzo, bejaarden 2.50 :D
guusvandevenne
14-09-2011, 14:16
zet je wel nog effe een nieuw rubber in de steun ;)
Zojuist besteld, morgen om 11 in huis!
Hey Guus, lekker bezig!
Bij mij gaat t ook lekker, carosserie is klaar, nu de losse delen nog!
Wordt redelijk strak, valt me niet tegen!
Bedankt nog he!!
Grtzz! :thumbup:
Volgensmij hoef je niks te zagen alleen even een schakelstang verplaatsen onder de auto. Dop 13 tantje verdraaien
guusvandevenne
19-09-2011, 23:01
Jawel, vrijdag en vandaag even aan het klussen geweest, de 5bak zit er onder!!!!
Ik ben zojuist met het genot van 5 versnellingen van Utrecht naar Den Haag gereden, wat een rust zeg, als ik nu 135 op de teller rijd, heb ik meer rust dan voorheen 110 op de teller. Fucking briljant als ik het zo mag zeggen.
De schakelstang moet nog wel een beetje worden bijgesteld, ter hoogte van Gouda schoot de vijfde er steeds uit, dus nog even pielen.
Foto's en verdere uitleg volgen nog.
guusvandevenne
05-10-2011, 21:02
Tijd voor een kleine update.
Zoals hierboven beschreven heb ik eindelijk m'n 5 bak er in hangen, en dat is plezierig zeg als je zo'n korte 4 bak gewend bent :thumbup:
De aanleiding tot het inbouwen van een andere bak, was het sneuvelen van m'n druk lager. Goed excuus dacht ik zo.
Wat bleek nou, druk lager was versleten, maar eigenlijk niks mis mee, maar....
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P9150174.JPG
T oplettende oog ziet dat er een bout waarmee het koppelingshuis aan de bak vast zit is verdwenen :screwy: Deze maakte dus het helse kabaal, en is door de bak heen geslagen heeft best wat schade gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P9150173.JPG
oud bakje, nieuw bakje
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P9150175.JPG
Uiteraard heb ik een nieuwe koppelingset er in gedaan, van een polo gt 3f.
Eigenlijk rijd ik nu praktisch zonder aanpassingen aan het schakelmechanisme met 5 versnellingen, naast wat pielen aan de afstelling van de stang op de bak heb ik eigenlijk alleen het plastic heveltje voor de achteruit een klein beetje verbogen door warm te maken. Anders kom je niet bij z'n 1.
Ik heb nu alleen dat als ik een poosje in z'n 5 heb gereden dat ie er uitschiet, ik had dit na 45min. Het heeft geen invloed als ik met het gas speel zeg maar, De motor kantelt eigenlijk nauwelijks, dus ik tast beetje nog een beetje in het duister. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag.
Het resultaat :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P9190182.JPG
guusvandevenne
13-10-2011, 13:50
Ik heb me koni's er onder gezet, wat betreft het veergedrag ben ik er heel tevreden over, zit nog comfort in en qua bochten helt het heel weinig over, lekker dus.
maarrr ik heb de voorkant 6cm verlaagd, en dat samen met de gele gewone koni's lijkt geen briljante combinatie te zijn.
Als ik nu of door een diepe put rij of gewoon te hard over een drempel, lijkt het er op dat ik vrij hard op de bumpstop kom. Klink vervelend en rijd irritant.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik vraag me af of je net zo'n 'klap' hoort/krijgt als je met een schroefset door een put rijdt??
caddy ron
13-10-2011, 17:18
Bij golf 1 kom je met die verlaging vaak met de aandrijfas aan de carrosserie. Ik heb dit dan vaak aangepast door te flexen en te lassen. Kan zijn dat je dat ook merkt, ligt ook aan je veerweg, dus hoe stug deze is .
Groetjes Ron
twandirks
14-10-2011, 07:15
zullen eerder je draagarmen zijn die de grond raken. zou je even moeten kijken of daar plekken van slijtage te zien zijn.
guusvandevenne
14-10-2011, 18:53
Ik heb even gekeken, geen gekke dingen aan de onderkant, geen schade. Gelukkig. Het lijkt er op dat er gewoon andere dempers in moeten, of ze knetterhard zetten, maar daar heb ik geen zin in. Ik ga eens opzoek naar een setje progressieve veren met aangepaste dempers!
guusvandevenne
16-10-2011, 14:07
Ik heb eens zitten zoeken naar een goeie zet verlaagde voorpoten. Ik ben eigenlijk uitgekomen op 2 mogelijkheden, iets goedkoper, Supersport, iets duurder, KW. Beide met een 6cm verlaging.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, met een van deze twee ?
Kw heb ik ooit eens bij een vriend onder zijn mk1 gti gezet!
Was hij zeer over te spreken en nog steeds, zitten er nu 4 jaar onder
Ik heb eens zitten zoeken naar een goeie zet verlaagde voorpoten. Ik ben eigenlijk uitgekomen op 2 mogelijkheden, iets goedkoper, Supersport, iets duurder, KW. Beide met een 6cm verlaging.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, met een van deze twee ?
Waarom niet gewoon een schroefsetje?
guusvandevenne
16-10-2011, 19:10
Dat lijkt voor vele het meest voor de hand liggend, maar de schroefsetjes die binnen mijn budget liggen zijn, naar wat ik allemaal lees, veel te stug.
Daarnaast vind ik de 60/40 verlaging met niet te dunnen bandjes eigenlijk heel mooi staan, en kan ik met behoorlijk comfort rijden.
Als ik meer centen zou hebben zou ik zeker een dikke schroefset hebben gekocht met hardheid verstelling, maar dan loopt t volgens mij al dik in de 700 a 800 euro, en dat heb ik er niet voor over.
Nou ja, ik weet niet wat je onder comfort verstaat, maar mijn Supersport schroefset (aka verstelbare steigerpijp volgens sommige) deed het op APK hoogte, dus gewoon wel wat lager maar niet extreem, prima hoor.
Ik rijd nu met een Tec Tuning setje en dat is opzich wel echt rete stug, zelfs op deze hoogte:
https://lh4.googleusercontent.com/-1dJJEzwIJeQ/TphUEA4_e1I/AAAAAAAAABU/NtRvFlujVno/s1024/DSC_0001.jpg
guusvandevenne
16-10-2011, 19:39
Ja je jetta met tec tuning habbibabbi schroefset kan ik me nog herinneren, voel me nieren nog zeg maar ;)
Maar naar de supersport schroefset heb ik ook gekeken, en lees ik ook wel goeie dingen over inderdaad.
Maar ik weet niet of het de moeite is om een complete schroefset te kopen, en die vervolgens ongeveer op 60-40 te zetten terwijl ik ook voor 200 euro een setje kw voorpoten of een complete set supersport vaste verlaging.
golf1gti83
16-10-2011, 20:52
habbibabbi schroefset [/QUOTE]
:D
guusvandevenne
10-11-2011, 17:59
Het vering probleem is voor nu mooi opgelost met een setje dempers van Bolku. Deze lijken prima te werken, maar heel soms slaat ie nog steeds door (veren te slap?)
De toekomstmuziek blijft een vaste set van KW, eerst maar eens sparen.
Aangezien ik ook eindelijk m'n spaghetti uitlaatspruitstuk binnen heb, en een scherpe nokkenas, jeuh :D ben ik eens aan het nadenken over een andere uitlaat.
Ik had via t forum een supersprint setje vanaf spaghetti tot met einddemper, maar daar wordt niet meer op gereageerd helaas.
Nu zat ik te denken, heb je pk voordeel door gti pijp te monteren ipv orri 1.1 pijp ??
Dit aangezien deze prima betaalbaar zijn voor nu :)
guusvandevenne
14-11-2011, 17:08
Ik zat dus even te denken. Heeft het zin om een gti (1.6) uitlaat te monteren vanaf het spaghetti spruitstuk, of heeft dat qua doorstroom (pk winst) eigenlijk totaal geen zin?
Iemand een idee ??
Hmm, denk het niet. het verschil met sportuitlaat is dat de doorstroom niet wordt beïnvloed. maar dat is bij alle originele dempers wel volgensmij.
guusvandevenne
15-11-2011, 21:42
Ik ben benieuwd, je zou toch denken dat t wel iets zou helpen. Ik hoop in ieder geval op een iets sportiever geluidje.
In ieder geval kan ik nu weer een dichte afsluiting maken, aangezien m'n huidige pijp met luchtgereed flink vervormt is.
En was niet te duur. :)
Ik zou ook orrigineel doen denk ik. Gewoon.. Omdat het kan :tongue:
guusvandevenne
06-12-2011, 20:19
Met het slechte weer van de afgelopen dagen, ben ik op zoek naar het ruitenwissersproeier dingetje in de motorkap.
Iemand enig idee waar ik dat kan halen??
Tevens opzoek naar het toeter relais??
Mocht iemand deze hebben liggen om weten waar ik dit kan krijgen, ik hou me aanbevolen :)
Sproeierkopje bij golf1onderdelen.nl, of bij de dealer halen. Kost daar ook niet veel neem ik aan.
Toeter relais heb ik wel. Heb namelijk 2 zekeringkasten los liggen, maar weet niet welke het is.
guusvandevenne
17-01-2012, 13:01
Weinig spectaculairs wat betreft het golfje.
Met het matige weer van de afgelopen tijd, was ik het zeer slechte zicht met de huidige koplampen meer dan zat.
Dus heb ik mezelf getrakteerd op een setje xenon van Pilot. Top set, 1 stekker en alles werkt direct.
Helaas was ik wel teleurgesteld wat betreft de kleur, ik had voor 5000k gekozen, zou een beetje geel moeten zijn, maar was echt te japanse tjoener.
Geluk bij een ongeluk, ze hadden me de verkeerde set meegegeven, waardoor ik geen grootlicht meer heb, dus ik krijg alsnog een setje bi-xenon lampen in 4300k welke veel meer bij de originele kleur zouden moeten aansluiten.
Maar wat een gruwelijke vooruitgang is die xenon zeg, heerlijk dat zicht. Voor de haters ;) ze staan superlaag om niet te verblinden.
Nu staat t golfje bij de keuring, kijken wat daar uit gaan komen, even afwachten tot vrijdag.
guusvandevenne
17-01-2012, 22:32
Even een geinig verschil tussen, geen licht, licht aan en xenon (is nog 5000k)
Er zaten gewone Philips H4 lampjes in.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/PC230191kopie.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/PC230192kopie.JPG
:D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P1010193kopie.JPG
Ik las je topic even en heb je nog steeds problemen met de schakelerij?
Moet je even een revisie setje bestellen voor een bak bij golf 1 onderdelen.nl
Samen met een ander(langer) schakelheveltje en dan kan je prima uit de voeten met een 5 bak, mss dat je nog wel met je schakelstang(die van je pook naar je stangetje brut) tegen de tunnel aankomt maar met enig grof werk heb je daar ook geen last meer van.
groeten martijn
guusvandevenne
03-02-2012, 21:17
Nog even lekker aan het pielen geweest.
Setje nieuwe koplampen, met pilot bi-xenon 4300k lampjes.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P2030203kopie.JPG
En ook nog even aan het poetsen geweest. Heb een beige golf4 interieur opgehaald laatst, is pas gemaakt voor de mk1. Is bijna helemaal netjes. Ik vind t zelf in ieder geval wel fraai, ben benieuwd hoe dat gaat staan :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P2030201kopie.JPG
Ja, het word nog wel eens wat met dat Golfje van je ;)
Jel Golf 2 GTI
04-02-2012, 04:23
Netjes hoor dat interieur. :thumbup:
Voorderest lekker bezig zie ik :D
om nog even in te haken op de koni demper vraag, koni geel, die jij onder je auto had, zijn niet geschikt voor een verlaging van meer dan 40, dit is alleen mogelijk als je de gele koni met verkorte zuigerstang gebruikt.
maargoed het is niet heel relevant meer omdat je al andere veren hebt.
guusvandevenne
04-02-2012, 18:09
om nog even in te haken op de koni demper vraag, koni geel, die jij onder je auto had, zijn niet geschikt voor een verlaging van meer dan 40, dit is alleen mogelijk als je de gele koni met verkorte zuigerstang gebruikt.
maargoed het is niet heel relevant meer omdat je al andere veren hebt.
Ik heb t gemerkt :D was mij verteld dat t wel zou kunnen, maar inderdaad, dat werkt niet. Ik heb nu soort merkloos setje dempers, maar is ook niet alles. Ik denk dat m'n veren gewoon niet meer zo goed zijn eigenlijk, slaat nog steeds door als je drempels beetje hard pakt, of een diepe put of iets.
Ik hoop gewoon dat ik over niet al te lang een vaste KW set kan bestellen :)
guusvandevenne
10-02-2012, 16:45
Om budgettaire redenen :tongue: , en omdat het me wel heel voordelig leek, heb ik me laten verlijden tot een complete vering set van DTS Line.
Na het nodige inlezen lijkt dit een fijne keuze. Gas gevuld, 60/50 verlaagd en progressieve veren. En las bijna overal dat het fijn rijdt, wat natuurlijk doorslag gevend is.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/P2100205kopie.JPG
Op diverse fora las ik dat DTS een lijn van KW zou zijn, als je goed kijkt staat er ook AP op de veren en dempers :D (welke weer van KW is)
Ook gelijk maar nieuwe toplagers, hoop ik dat al het gerammel uit de ophanging is straks. En lekker strak sturen!!
Mocht iemand meer ervaring hebben met deze setjes, hoor ik het ook graag.
guusvandevenne
16-02-2012, 21:22
Vandaag lekker de nieuwe vering er onder geklust, en ik moet zeggen stukken beter :) kan veel normaler rond rijden.
Wat ik alleen wel jammer vind, als je nog steeds zo'n krankzinnige diepe put hier in Den Haag tegenkomt, klapt ie nog steeds door op de bumbstop. Ik begin te denken dat dat normaal is. Ik heb de onderkant nog even op de brug bekeken, hier raakt ie echt niets.
Zijn er meer mensen met 6cm verlaging die dit kennen, bij achterlijke putten of bergdrempels?
guusvandevenne
18-02-2012, 21:55
Ik vind het maar vreemd. Ik heb nu de derde set vering combinatie er onder zitten en nog steeds heb ik het idee dat het niet klopt.
Zoals hierboven beschreven lijkt de vering nog steeds door te slaan, terwijl het comfort toch vrij stug is. Ik snap er geen hol van wat het nou kan zijn.
Het lijkt er op dat de bodem niet de grond raakt, aandrijfassen lijken ook niets te raken, en de bumpstops zijn dik ingekort tot iets van 2.5 cm.
Desondanks lijkt ie toch flink op de bumpstop te tikken. Het is nou ook weer niet zo dat ik lomp hard overal overheen rijd of juist gas geef bij kuilen ofzo. Maar als je ergens 50 mag, en ik rij net onder de 50 door een beetje diepe richel of kuil, blijft het toch een soort terminaal geluid geven.
Heeft iemand enig idee wat het kan zij, klopt de vering niet, zie ik iets over het hoofd??
Please help :D
Ik merk dit zelf ook in mijn golf 1, van alles vervangen en nog steeds dreunt het door de hele auto.
guusvandevenne
18-02-2012, 22:19
Ik merk dit zelf ook in mijn golf 1, van alles vervangen en nog steeds dreunt het door de hele auto.
Ja precies, ik vind t echt irritant, nieuwe fusees, nieuwe domlagers, alle rubbers zijn netjes.
Gelukkig ben ik niet de enige die dit ervaart.
guusvandevenne
28-03-2012, 18:58
Een kleine maar fijne update!
Eindelijk kan ik weer met plezier rond rijden. Vanmiddag lekker een schroefsetje gemonteerd. En jawel, wat een genot na dat doorslaan en geklooi zeg.
Ik heb voor een goedkoop schroefsetje gekozen, veel meer kan nou eenmaal niet als student, welke ik bij Sjaak heb gehaald.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het voor 200 echt prettig rijd, dus wat mij betreft een prima set. Ik heb niet echt gefundeerd gekozen voor deze, aangezien je overal positief en negatief over leest als je eens gaat zoeken. Dan maar op basis van de mooie ronde prijs van 200 en het zwart oranje wat er leuk uitziet.
Ik heb t golfje nu nog steeds ongeveer 60/40 verlaagd, iets lager misschien, en dat rijdt echt best wel comfie, beter dat de DTS-Line dempers moet ik zeggen.
Dus voor de twijfelaars die in de buurt van den haag wonen, kom gerust eens proefrijden.
guusvandevenne
15-05-2012, 20:14
Zo even niks laten horen, maar er mag weer geklust worden.
Helaas is van het gt motortje de koppakking er tussen uit gelopen zo lijkt. De auto start heel even op 3 cilinders, met wat witte rook, en 2 min later pakt ie weer op en rijd het weer als vanouds op 4 cilinders.
Kan het natuurlijk ook fout hebben, maar lijkt sterk dat ie op drie cilinder loopt. Ik ging laatst even de bougies controleren, maar toen starte ie wel normaal, en de bougies waren alle 4 netjes koffie bruin en vrij schoon.
Maar goed, laat ik nu een paar weken geleden een blokje op hebben gehaald bij De Pul. Dus deze week maar eens beginnen met omsleutelen :D
Uiteraard gaat de kop van het gt blokje, om te laten vlakken en een nieuwe koppakking er tussen.
Mocht ik er compleet naast zitten met m'n diagnose hoor ik het graag!!
guusvandevenne
12-06-2012, 21:06
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_0228.JPG
Omdat ik het zo'n lekker plaatje vind.
Nieuwe blokje hangt er in, loopt al vrij aardig maar volgens mij nog niet hard genoeg. Moet binnenkort maar naar de specialist om af te laten stellen. Of als iemand hier van het forum dat kan/wilt doen tegen betaling hoor ik het ook graag!
ziet er stoer uit guus!hoe heb je de nokkenas nu getimed?
ik ben wel benieuwd wat het geheel gaat leveren zo....
guusvandevenne
12-06-2012, 22:02
Ik heb de nokkenas die er in zat nog even laten zitten. Ik zoek eerst even naar een nieuw distributieriempje en beschermkappen, en dan zet ik de 268 er in. Moet je bij de 268 graden nokkenas de riem een tandje naar voor of achter zetten dan of iets?
Heb er vanmiddag nog even een stukje mee gereden, echt wel lache, heb zo piepende bandjes :) maar durf de boel nog niet hard in de toeren te jagen, laat alles nog even een beetje inlopen.
Hij moet natuurlijk wel zo snel mogelijk goed worden afgesteld, maar ook dat kost weer knaken.
nieuw riempje?ik had er een nieuwe omgelegd?
beter eerst nog even rustig aan idd,is allemaal net los geweest.
de nokkenas moet gewoon op de merktekens afgesteld worden in eerste instantie,maar omdat je dat niet haalt door de gevlakte kop moet je dat met de verstelbare poelie doen,die kun je later dan optimaal af laten stellen.
guusvandevenne
12-06-2012, 22:17
Ja dat is waar, dat zei je inderdaad. Dan kan ik dat mooi achterwegen laten. Maar wel even de kappen er omheen zetten, de kans dat er nu iets tussenkomt is wel erg groot. Al is dat wel zonde, kan je het verstelbare poelie niet meer zien!
Ook nog even een nieuwe dynamo, aangezien de lage spanning van de accu nu moeite heeft met de hoge compressie :D haha
Als ik meer weet over het vermogen, zal ik dat uiteraard even posten hier!
guusvandevenne
12-12-2012, 17:11
Aangezien ik voorlopig even geen geld meer heb ga ik zelf een goeie poging wagen m'n carburateurs af te stellen.
Ik heb in principe de inlaat in orde, nog niet helemaal mooi maar wel lek vrij, maar net zo belangrijk, de uitlaat is nu helemaal rvs powersprint van voor naar achter :D lekker geluidje!!
Maarrrrrr als ik nu in z'n 4 of 5 flink gas geeft gaat de motor bokken en een beetje knallen geven uit de uitlaat. Bij een warme motor is dit erger dan bij een koude motor. Ook trekt de auto harder op bij een koude motor.
Nu zitten nog de originele naalden en sproeiers in, al heb ik naalden wel opgehoogd, welke de beschreven problemen niet minder lijkt te maken.
Ook heb ik de ontsteking vervroegd tot ongeveer 13graden.
Het gaat dus om een 1.4 AEX motortje, bewerkte ciinderkop met een 268 graden nokkenas.
Zou iemand enig idee hebben welke sproeiers ik ongeveer nodig heb, en of deze enigszins zelf zijn te wisselen.
Spoeiers zijn niet al te duur zeg ik al, dus beetje experimenteren is altijd leuk :D
Alvast bedankt!!
Ik weet dat er een aantal andere thread over zijn vol geschreven maar kan ik niet meer vinden :mad:
guusvandevenne
13-12-2012, 13:08
Iemand enig idee voor de sproeier bezetting?
Jel Golf 2 GTI
13-12-2012, 13:29
ja zou je sproeiers kunnen meten en lichtjes groter boren, maar heb dit zelf nooit gedaan. Je zou eerst moeten weten welke sproeiers erin zitten en dan kan je groter gaan als je wil.
guusvandevenne
13-12-2012, 14:12
Ja dat boren schijnt inderdaad wel lastig te zijn. Maar sproeiers zijn iets van 3 of 3.6 euro. Dus dat is wel te overzien.
Had een keer iets gelezen over 155 spoeiers. Maar kan het niet meer vinden.
Qua naalden, zouden die nog verander moeten worden, of enkel verhogen verlagen?
guusvandevenne
13-11-2013, 14:55
Zoooo, poosje stil geweest hier. Heb voor werk even een tijdje een fijne Polo sdi gereden en daardoor de golf een beetje laten staan.
Nu ik weer wat tijd heb ga ik er weer een rustig mee verder.
Ik loop nog steeds tegen het probleem aan dat na een tijdje rijden (40 min.), het lampje en de zoemer aan/af gaan zodra ik toeren minder.
Naast dat dat natuurlijk irritant is, word ik er erg zenuwachtig van. In het blokje het ik het volste vertrouwen, dus ik vermoed dat er iets mis is gegaan in het aansluiten van de sensor(en) of wellicht iets anders. Oliedruk meter ga ik wel bestellen voor de zekerheid.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2562.jpg
Voor de volledigheid even een foto van de twee sensoren. Ik reed altijd met alleen de rechter sensor aangesloten, 1,8 bar sensor. Vandaag dacht ik, ik probeer met de ander erbij (lage druk sensor?) maar dan blijft het lampje continu knipperen.
Zo wil ik er niet mee rijden, dus please help!!
guusvandevenne
13-11-2013, 15:41
Voor de volledigheid. De witte sensor is een nieuwe. De linker komt nog uit het 1.1 originele blokje. Tellerhuis is ook nog origineel.
Nyts2005
13-11-2013, 17:17
Volgens mij horen er twee sensoren op te zitten. Die op de cilinderkop, een lage druk sensor (dus niet die 1,8bar, maar 0,25bar) en eentje op het blok aan de uitlaatzijde nabij de distributie, dit zou een 1,8bar moeten zijn.
Heb je intussen de carburateurs al goed afgesteld gekregen?
guusvandevenne
18-11-2013, 17:28
Dat van die sensor moet ik even nakijken dan inderdaad. Zou wel kunnen verklaren dat ie blijft zeuren over de oliedruk.
Wat betreft de carburateurs ben ik er nog niet over uit.
Ik heb ze even uit de auto gehaald, en de (volgens mij) hoofdsproeier er uit gehaald. Hier staat 115 op. Dat lijkt me nogal klein eigenlijk, maar de 1.3 polo gt motor liep er goed mee op zich.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2575.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2573.jpg
Een van de stelschroeven is gesneuveld zoals te zien op de tweede foto, helaas was dat al zo.
Heel graag tips en trucs om het beter af te stellen.
guusvandevenne
19-11-2013, 19:04
Ahaaa, zo werkt dat dus. Ik hoop maar dat ik niet de enige ben die hier even naar heeft moeten zoeken haha.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2602.jpg
Dit is dus maat 115. Dit lijkt me klein, maar het 1.3 blokje liep er goed op. De CO schroef, de kapotte(?) (vorige post) staat ongeveer 3 slagen open.
Iemand suggesties qua maat? heb helaas geen centen voor de rollerbank op t moment.
guusvandevenne
05-12-2013, 22:43
Carburateurs ga ik maar laten doen :D
Maar ik heb nog steeds t oliedruk probleem. Ik dacht ik draai de originele 0.35 bar sensor er in zoals t hoort in de aex motor. Maar nu gaat ie vrijwel direct knipperen en zoemen.
Snap er niks dus ook maar oliedruk laten meten.
guusvandevenne
12-01-2014, 21:08
We gaan langzaam maar zeker vooruit :) het oliedruk probleem is opgelost. Na de aanschaf van een oliedruk meter ben ik aan het meten geslagen. Vrij ongebruikelijk, maar er zitten dus 2 oliedrukschakelaar aansluitingen in de kop, geen idee of dat voor een aex-kop normaal is?
Het bleek dat het ene (niet originele) kanaal wat meer schommelde in druk. Nieuwe oliedrukschakelaar er in gezet, .0, 35 bar in de meest stabiele aansluiting en een1, 8bar in de andere (hogere toeretal schakelaar) probleem opgelost :thumbup:
Nu voor de 21ste een afspraak bij Tovami in goes, spannend!
guusvandevenne
24-01-2014, 16:31
Dat afstellen is zo makkelijk nog niet heb ik afgelopen dinsdag gezien bij Tovami in Goes.
Met mn mk1 ben ik die kant op gereden om mn carburateurs af te laten stellen.
Setup:
1.4 aex
Geport en geflowde
maximaal gevlakt.
Schrick 268 nokkenas
fireblade 36mm carburateurs
4-2-1 uitlaatpspruitstuk
groep n powersprint
Vol verwachting ging ik die kant op en eenmaal aangekomen begon de startmotor moeilijk te doen.
Na een paar runs en wisselen van sproeiers wilde de startmotor helemaal niet meer dus maar met een schroevendraaier de polen verbonden om nog te kunnen starten.
Helaas bleek het motortje niet meer dan half gas te willen lopen, ongeacht de sproeier bezetting. Met als resultaat een magere 67 pk op de wielen. :redface:
Teleurgesteld naar huis en van Ruud de taak gekregen de ontstekingsdelen te vervangen. Dus rotor, verdeler, kabels en bougies vervangen (staat van de bougies durf ik niet te laten zien :tongue: ).
Net even proefgereden en trekt al behoorlijk zonder inhouden of wat dan ook.
Woensdag nieuwe afspraak en ik ben heel benieuwd of die volgas toch nog wat meer wilt leveren!
Als dat nog dezelfde sproeiers zijn als toen je het gebeuren van mij kocht:
dan zijn dat brommer sproeiers uitgeboord naar 1,3 of 1,4mm ;)
guusvandevenne
25-01-2014, 20:48
Ja klopt ja, ik had er 135 sproeiers in gezet, maar nu is t allemaal veranderd. Stationair is groter, hoofdsproeier groter en de remlucht sproeiers zijn dicht gezet voor t starten en lagere toeren. Woensdag weer terug met goed werkende ontsteking, kijken of er meer dan 67 whp in zit!
guusvandevenne
11-04-2014, 13:44
Zo alweer een poosje stil hier, gewoon omdat het autootje goed werkt :)
Na twee ritjes naar Tovami in Goes rijd ik nu met heel veel plezier rond in mn golfje.
Na de eerste test sessie bleken al mn onstekingsdelen heel slecht te zijn. Vrij dom dat ik hier niet eerder naar had gekeken. De bougies waren er nog veel slechter aan toe. :redface:
Maar ik ben zeer blij met het resultaat uit het motortje. 89,4 wiel pk's (dus iets van 103 crank:D) Met in het achterhoofd dat het originele motortje 60 pk heeft is dit een heel aardig stijging in vermogen, en is het autootje best vlot.
Bovenste foto is de eerste run en de laatste run, leuk verschil binnenkomst en vertrek!
De tweede foto is ook de koppelkromme te zien. Je kan er heerlijk lui mee rijden, maar misschien is een iets agressievere nokkenas ook nog wel leuk :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2942_109572.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_2943_273665.JPG
Nu ga ik me langzaam aan weer eens bezighouden met roest plekjes etc, maar voornamelijk de twee voorschermen en de voorbalk/paneel!
Mooie strakke lijn! :thumbup:
guusvandevenne
18-04-2014, 20:11
Ok. Het is nog geen showpareltje, maar blijft er toch leuk uitzien :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_3152.JPG
guusvandevenne
17-06-2014, 08:39
Met verbazing heb ik de laatste keren staan tanken.
Voor de studie heb ik veel snelweg kilometers gemaakt, zo'n 1350km, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het opvoeren van m'n motortje financieel een goede keuze is geweest.
Nadat de auto is afgesteld bij Tovami en een kleine 90 wielpeekaas heeft, rijdt het wagentje superzuinig. Met een normale rijstijl kom ik op ongeveer 15,7 kilometer per liter!
Kortom, ik raad het iedereen aan :thumbup:
guusvandevenne
24-06-2014, 20:42
Ik kreeg mn vooruit niet meer schoon, dus een nieuw sproeikopje, slangetje en een pompje gehaald. Helaas even het oude pompje vergeten mee te nemen en ik heb dus een pompje meegekregen met een andere stekker aansluiting.
Het nieuwe pompje heeft dus een nieuw type stekkertje. Ik ben nu dus opzoek naar de andere kant van het stekkertje (het mannetje).
Heeft iemand misschien een goeie site waar je dit soort stekkers zou kunnen vinden?
ik wil de kabelboom netjes gaan maken, dus ook andere nette aansluitingen op de water en olie sensoren etc.
Mocht iemand iets weten hoor ik het graag!
Rick Donkers heeft en kan allerlei connectoren leveren.
www.rdae.nl is de websiteadres.
Succes
Gr. Ferry
guusvandevenne
25-06-2014, 13:46
Top, dank je wel Ferry, ik ga eens kijken of ik wat dingetjes kan vinden!
golf1gti83
27-06-2014, 20:11
korte gti veerpoten nemen
meer veerweg
maar ik heb het ook soms met mijn gti
en die is maar 4 cm verlaagd
guusvandevenne
26-11-2014, 15:06
Al ruime tijd weer stil hier, mede omdat de auto het eigenlijk als een tierelier doet :D maar eigenlijk vooral omdat ik te druk ben met afstuderen en omdat er iets comfortabelers bij is gekomen sinds afgelopen zomer
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/2/7/IMG_3957.JPG
Nieuwe bandjes opgezet na aanschaf (kwamen de gouden wielen bij :) )
En een nieuwe radio met AudioSystem speakertjes.
Golfje staat in de stalling op het moment. Gaat denk ik in de verkoop, maar dat kan ik bijna niet over m'n hart verkrijgen.
knarfmk1
23-01-2015, 12:34
Die gouden wielen staan m goed!
guusvandevenne
11-02-2015, 21:24
Even informeren voor de polo hier. Het rechter raam wil niet meer open, zo had ik de auto al gekocht. Deze wil ik eigenlijk gaan repareren. Ik had begrepen dat de schakelaar al vervangen was, maar dit heeft dus geen effect. Nu zou mijn gok zijn dat de motor dus stuk is.
Nu ben ik dus bang dat ik deze moet gaan vervangen. Sowieso zou ik daar heel graag tips voor hebben. Maar vooral ben ik dus opzoek naar een motortje.
Is het slim om enkel de motor te vervangen, of ook t mechanisme?
Naast misterauto, dealers etc andere aanbieders waar ik moet kijken?
Iemand 2de hands motor voor mij?
Hoor het graag als iemand tips heeft, suggesties of motoren :D
Dank jullie wel!
zoeken op www.onderdelenzoeker.nl
guusvandevenne
15-02-2015, 13:20
Dank je wel voor je reactie Huug! Iemand verder nog tips of het mankement nog ergens anders zou kunnen zitten? en indien iemand nog een raammotor heeft liggen hoor ik het graag!
guusvandevenne
18-03-2015, 20:22
Nog even een vraag over welke raammotor ik moet hebben.
Ik weet dat er 'gewone' en 'comfort' motoren zijn, maar ik ben er nog niet over uit welke ik heb. Als ik de sleutel langer links of rechts houd, gebeurt er niets. dus een gewone sluiting?
Maar de verwarring die ik heb is dat ik wel het knopje half kan indrukken om het raam een stukje open te doen, of helemaal zodat het raam helemaal open of dichtgaat automatisch.
Het prijs verschil is nogal groot :D
guusvandevenne
20-03-2015, 14:08
Iemand een idee hoe dit zit?
Er zit een prima aftermarkt afstandsbediening op de CV, als ik daarmee de deuren sluit, sluiten de ramen (alleen links dus, rechts wil niet :D ) ook. Aan de berijderskant zit echter wel een bedieningsknop voor het raam welke vast gehouden moet worden om raam te bedienen. Bestuurderskant/ raam heeft wel half en helemaal indrukken van de knop.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.