View Full Version : Versnellingsbak golf 3 op golf 2 - verschillen?
Op mijn golf 2 turbo diesel heb ik een 4t versnellingsbak met veel speling op het differentieel/sateliet tandwielen.
Met wat vergelijken op doppel wobber kom ik op de volgende bakken met dezelfde verhoudingen:
8A
ATH
CHC
CHD
Zijn er kwalitatieve verschillen tussen deze bakken? Of wat zijn de onderlinge verschillen, waardoor ze niet dezelfde code hebben als de 4t bak? Ze passen allemaal volgens mijn redeneringen. Of moet ik echt voor een andere 4t bak gaan?
8A heeft een andere achter uit sensor,net als een 9A aan de zij kant van je schakel klok.
De volgende bakken zijn een beetje nieuwer.
ATH is ook het zelfde als 4T,alleen 100mm flenzen.
CHC zelfde als 4T ook 90 mm flenzen plug and play.
CHD zelfde als 4T alleen 100mm flenzen.
Bijna alles past dus.
Kwalitatief allemaal het zelfde.
Ik hoop dat je het een beetje kunt volgen.
Zoek je nog een bak?
Jan
Ja ik wil dus inderdaad een frisse andere bak monteren, en ik kan bij een vriend op mij uit de sloopautos een en ander krijgen voor een habbekrats, onder andere cyz, uit golf 3 en caddy's, maar ik wil wel dat ik er dan weer een poosje mee vooruit kan. Heb namelijk al veel uitgegeven aan rubbers en motorsteunen om alles spelingsvrij te krijgen, maar nu moet alleen de bak + koppeling nog. Daarnaast hoor ik beangstigende verhalen over loslatende klinknagels in sommige bakken, dus ik vraag me af in hoeverre ik daar voor op mn hoede moet zijn en welke bakken hier geen last van hebben.
CYZ is een kortere bak dan de boven genoemde.
Als je geen problemen met een bak wil moet je de bak laten na kijken,en er een boutset inlaten zetten.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.