PDA

View Full Version : Laadbak caddy mk1

Bernhard
25-06-2011, 09:09
Ik wil maandag de laadbak van mijn caddy spuiten! Hoe moet ik dit aanpakken?

Laadbak is gestraald en daarna gelast. Zit al wel wat vliegroest op.
Mijn idee is:

- schuren
- epoxy (met spuitbus of compressor? Heb compressor thuis...)
- gewoon motip lak in een spuitbus?

groeten

arno Derby
25-06-2011, 21:03
idd wel even zorgen dat de vliegroest er af is anders kun je over een jaar opnieuw beginnen.

Motip vind ik persoonlijk echte rommel. Als je toch een compressortje hebt zou ik een litertje lak halen met verharder bij eens spuiter in de buurt. Kost misschien wel 60 euro maar als je het met spuitbus gaat doen heb je er ook 3 tot 4 nodig denk ik.

ALs je toch met spuitbus gaat werken pak ik zelf wel eens spray-max. Of dit beter is als motip weet ik niet maar de verneveling uit de spuit kop is wel 10x beter als bij motip. Verticale straal inplaats van een ronde.

Ik werk zelf eigenlijk nooit met epoxy. Het zou goed moeten zijn. Ik kan je er alleen weinig over vertellen :)

Zelf doe ik vaak een dunne laag washprimer en daarna grondlak.

Bernhard
26-06-2011, 01:05
Idd de vliegroest er even af. Dan een laagje epoxy, is dat voldoende om de bak af te dekken denk je?

arno Derby
26-06-2011, 09:00
Om af te dekken zodat dat het niet meer roest totdat je de auto helemaal gaat spuiten bedoel je?

Dat zal wel goed zat zijn. Als de blanke plaat maar afgeslopen is van vocht.

Bernhard
26-06-2011, 12:28
nee, voor altijd :) Heb nu van iemand anders gehoord dat ik idd eerst moet schuren. Daarna paar lagen epoxy en dan paar laagjes steenslag coating :thumbup: