View Full Version : Onleesbare nummerborden
Bij sommige van de foto's die gepost worden is het nummerbord onleesbaar gemaakt, bij sommige niet. Kan iemand met uitleggen waarom nummerborden onleesbaar gemaakt worden? :confused:
Als er een goede reden voor is ga ik dat zelf ook doen, anders niet.
Dank voor de wijsheid....
Vroegâh was het wat makkelijker om via de RDW de eigenaar van het kenteken te traceren.
Tegenwoordig gaat het geloof ik niet meer zo makkelijk,maar bij nog veel mensen is de angst
voor het ongevraagd weghalen van de auto door derden nog steeds aanwezig,vandaar dat
ze dan het kenteken onleesbaar maken.
Was dit een beetje het antwoordt wat je zocht ??
ik doe het nooi persoonlijk... mocht ik ooit eens een keiruige-te-gek-gave showauto krijgen.. dan wor ik mischien eens wat angstig..
via het kenteken is de eigenaar en de locatie van de auto te achterhalen...bijv via computersystemen van verzekeringsmaatschappijen, en via de rdw. Officieel kan je er als prive persoon niet achter komen, maar wie kwaad wil...
als je dus fotos post van je dikke installatie met je nummerplaten erbij, dan kan het zijn dat iemand het bij je op komt halen midden in de nacht.
als je geen ontzettende showauto hebt zou ik er niet bang voor zijn en de kentekens lekker laten staan. Ik vindt het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om bijvoorbeeld clubplaten of geen platen erop te hebben bij een meeting.
Ik laat ze juist altijd staan want dan weet namelijk iedereen dat die auto van mij is, en is ie veel eerder terug gevonden als ie gejat wordt.
Precies tegenover gestelde zoals de meeste mensen denken, plus ik denk dat niet veel mensen mijn auto willen jatten :)
In theorie kan dus alleen de politie en het RDW een adres bij een kenteken zoeken. Nu staan er op dit forum auto's met kenteken die een stuk fraaier dan de mijne, dus ik kan het waarschijnlijk wel riskeren. Bovendien ben ik soms een beetje lui, dus ik post voortaan met kenteken.
In theorie kan dus alleen de politie en het RDW een adres bij een kenteken zoeken. Nu staan er op dit forum auto's met kenteken die een stuk fraaier dan de mijne, dus ik kan het waarschijnlijk wel riskeren. Bovendien ben ik soms een beetje lui, dus ik post voortaan met kenteken.
we zijn benieuwd!! :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.