Log in

View Full Version : Tips en ervaringen filters Weber's

PimVW
04-07-2011, 13:14
Hallo,

ik ben dus bezig met n 16v Weber blok en vroeg me t volgende af;

Ik kan van n kennis n Pipercross filter overnemen en vond t wel netjes en denk dat t wel mooi gaat staan...

http://www.biesheuvel.nl/STORE/FILES/BIESHEUVEL/STORE/UPLOAD/IMAGE/PAGE/pipercross/.pipercross_images_px600_bas_gif/550_280_80_1__pipercross_images_px600_bas.gif

Iemand ervaringen met zo n filter? Weber's willen nog wel s backfire geven (heb t zelf nog nooit gehad) maar ben bang dat dit filter dan wel rap in de brand staat...

Als t niks is ga ik weer met K&N filters ryden...

Alvast bedankt,

Gr Pim

DJW
04-07-2011, 14:25
Het zal niet heel snel wegbranden, en op het moment dat je backfire heb is er serieus iets niet goed aan je afstellingen en loopt-ie als een oude krant (of als je vlotterkamers overstromen oid)

Zo'n pipercross is wel mooi, maar moet je wel regelmatig reinigen met vloeistof omdat ALLES (stof, zand) erin blijft hangen en dus de aanzuiging steeds monder wordt (denk maar aan een volle stofzuigerzak na een paar keer gebruiken)

K&N is eigenlijk nog het beste, na gewoon open kelken of zeefjes erop is mijn mening.

PimVW
04-07-2011, 16:06
Bedankt voor je reactie!

Ben benieuwd naar meer ervaringen :)

jones
04-07-2011, 16:24
ik had 4 losse pipercross filters op mijn webers,
die had idd backfire, venturi weggebrand en na het demonteren van mn cilinderkop en kleppen kon ik de resten van de filters van mn kleppen af krabben.

was wel een gevalletje waardeloze afstelling, eigen schuld dikke bult.
rijd nu met motorcarbs en weer met dezelfde filters.
heb er eigenlijk niks op aan te merken, ben er zeer tevreden over :thumbup:

Sjon
04-07-2011, 17:53
.

PimVW
04-07-2011, 18:09
Bedankt voor de reacties :thumbup:

Edit: Blok zal gelyk worden afgesteld op de vermogensbank, dus t zal niet beroerd lopen ofzo...

TimMK1
05-07-2011, 20:50
Staat wel vet Pim zo'n broodje pipercross

jones
05-07-2011, 21:07
idd, ik zeg doen :thumbup:

DJW
06-07-2011, 06:49
goedkoper en beter:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/3/7/Webergauze.jpg

PimVW
06-07-2011, 08:46
Die met dat gaas was ik ook al tegen gekomen, zou dan eerder voor K&N filters of zo n broodje Pipercross gaan, vind t dat toch mooier dan...

J-9A-N
06-07-2011, 09:01
goedkoper en beter:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/3/7/Webergauze.jpg

Waarom beter als ik vragen mag?
Weet je hoeveel zand daar door gaat!

DJW
06-07-2011, 09:14
heel veel zand als je over de maasvlakte gaat boenderen, maar hoe minder weerstand hoe beter...tenminste als je voor vermogen wilt gaan. Daarbij als je het op een 8v monteert hangt alles boven het uitlaatspruitstuk, dus de warmteafdracht moet je zo groot mogelijk maken en als je dan van die sokken of filters erop gaan zetten helpt het niet echt.

Maar ik begrijp dat het meer om de looks gaat, dan vermogen.

PimVW
06-07-2011, 09:29
Nou ja t oog wil ook wat hé, gaat my nog steeds meer om t veiligste en beste voor de Weber's...

J-9A-N
06-07-2011, 10:03
heel veel zand als je over de maasvlakte gaat boenderen, maar hoe minder weerstand hoe beter...tenminste als je voor vermogen wilt gaan. Daarbij als je het op een 8v monteert hangt alles boven het uitlaatspruitstuk, dus de warmteafdracht moet je zo groot mogelijk maken en als je dan van die sokken of filters erop gaan zetten helpt het niet echt.

Maar ik begrijp dat het meer om de looks gaat, dan vermogen.

Ik denk dat het Filteroppervlak van de K&N filters groter is en meer lucht doorlaat dan de kleine filters op de kelken.
Trouwens zo'n filter op de kelk zorgt nou niet echt voor een mooie flow door de kelk.
En voor het echte vermogen kun je ze beter helemaal weglaten.

ronnieabf
06-07-2011, 20:56
hee pim ik heb ook met zo een filter gereden auto was afgesteld in goes en het toch nog wel eens last van een backfire filter vat dan gelijk vlam idd

jones
06-07-2011, 21:12
was bij mij ook na afstelling in goes..
was over de afstelling van de webers daar niet echt te spreken.
afgelopen zaterdag toch weer geweest, nu met cbr carbs.
toch de indruk dat ze daar meer in thuis zijn als webers.

PimVW
07-07-2011, 08:13
Iedereen bedankt voor de reacties en ervaringen! Ik weet genoeg en ga met K&N filters ryden :thumbup:

Afstellen moet ik ff kyken waar ik dat doe, Dynojet is 2km ryden voor my maar over Speedcenter in Geldermalsen ben ik ook erg tevreden...

Gr Pim

Audi1981
07-07-2011, 19:20
Lijkt me een goed plan, met 2 dubbele carb's heb je toch wel een beetje terugspetter denk ik, dus die Pipercross zal snel oplossen of vlam vatten. Ik heb een Ford Capri met 2.0 8v en Webers in onderhoud gehad en die kon ieder jaar om een nieuwe. (en weggeven doen ze ze niet)