PDA

View Full Version : handmatig naar automaat

TinusTG
07-07-2011, 19:29
Jazeker u leest het goed.. door enkel problemen ben ik genoodzaakt om een automaat te gaan rijden. Mijn liefde voor mijn Golf (en de investeringen van afgelopen jaar) brachten mij op het idee om de versnellingsbak te verwisselen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou dit graag horen of een adresje wie dit zou kunnen. Ik vind het echt sonde om mijn auto voor 4000 te verkopen terwijl er dit jaar al voor 1500 nieuwe onderdelen op en in zitten..

Ik heb een 1.9 TDI uit "99. 5 bak.

Spierings
07-07-2011, 22:06
Heel vervelend dat je naar een automaat moet, maar het is waarschijnlijk toch echt interessanter om gewoon een andere auto te kopen.
Het is nogal wat werk om hem om te bouwen, het is namelijk niet alleen de bak die je moet wisselen.
Denk dat er onder andere een andere kabelboom, motorregelapparaat, instrumentenpaneel, pedalenbox, schakelmechanisme, etc. in moet.

TinusTG
08-07-2011, 17:55
Hmm, als ik dat zo lees denk ik dat ik het idee maar snel uit mijn hoofd zet.. Golf kopen?

niels hubrecht
09-07-2011, 13:39
en mag da wel voor de keuring?

TinusTG
17-07-2011, 08:30
Het is niet meer noig.. de Golf is ingeruild op een Passat met DSG..

SteffenUS
17-07-2011, 17:43
Er zijn vervelendere auto's om je golf op in te ruilen :D
Ben zelf erg benieuwd hoe zo'n DSG bak rijdt. Helaas nog geen ervaring mee. Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Audi1981
17-07-2011, 18:16
Ben zelf erg benieuwd hoe zo'n DSG bak rijdt. Helaas nog geen ervaring mee

Ik heb de auto's van de Rabo wielerploeg wat jaren geleden allemaal van de fietsenrekken mogen voorzien en de elektronica jongens mogen helpen met de zendapparatuur e.d. om daarna eens proef te rijden met een 2.0 TDI met DSG en ik kan je vertellen dat alles wat je kent over een automaat wel overboord kan gooien. Zeker met de oude TDI's gekoppeld aan een automaat draaiden ze te lang te veel toeren, met een DSG zit je altijd in het goede koppelgebied, heerlijk! (maar doe mij toch maar een handbak :D )

SteffenUS
17-07-2011, 19:45
De vrouw rijdt enkel automaat, dus in de toekomst zit ik heel sterk aan te denken om een DSG als daily te nemen. De Golf wil ik echter nu niet wegdoen, vandaar dat ik dit topic ook met interesse heb gevolgd, om de mijne naar automaat om te bouwen. Wellicht een tweede auto erbij voor nu.

TinusTG
18-07-2011, 07:52
Bedankt voor jullie reacties, een DSG bak is qua automaat niet te evenaren, mijn vader heeft een A6 multitronic, rijdt ook heerlijk maar mist het sportieve van een DSG. het leuke is dat je ook semiautomaat kunt rijden..heb je toch nog de controle.. Ik baal er ook wel van om mijn Golf weg te doen, iedere keer als ik er naar kijk denk ik : shit het is en blijft een mooie bak. Het fijne is dat ik wel deel blijf uitmaken van dit fijne forum..alleen onder een ander kopje..