vwgolf3tdi
12-07-2011, 00:29
Goedendag,
Ben redelijk nieuw op het forum. Recentelijk een Passat 32B gekocht en er bleek een koelprobleem aanwezig. De motor loopt stationair draaiend na een minuut of 10 (te) warm. De naald van de meter gaat voorbij het (knipperende) ledje. Wat zorgt er eigenlijk voor dat het ledje gaat knipperen? Koelvloeistof zit er genoeg in namelijk. Zelfs als de motor koud is knipperd ie al. Zijn er nog meer sensoren die de led aansturen?
Feiten en omstandigheden:
Nieuwe radiateur.
Nieuwe thermostaat.
Nieuwe thermoswitch in radiateur.
Fan slaat nog steeds niet aan. Ik denk omdat er bijna geen doorstroming is in de radiateur. De onderste slang blijft ook koud. Wel heel raar na montage van een nieuwe thermostaat. Bovenste slang wordt echt wel heet!!
Als ik de 1 polige temperatuursensor bovenop de motor de stekker eraf trek, blijft de naald van de meter gewoon staan. Het lijkt er dus op dat er ergens anders nog een sensor zit ofzo? In het koelvloeistofreservoir stroomt de koelvloeistof gewoon met enige kracht uit het slangetje, dus dat zou betekenen dat de waterpomp nog goed is.
De problemen doen zich voor MET de 3 aangegeven vervangen onderdelen. Een koelvloeistof niveau sensor voor in het reservoir staat nog in backorder bij de dealert.
Wat zijn nu de beste stappen die ik kan nemen? Toch nieuwe waterpomp monteren? Of een nieuwe dop voor KVS reservoir kopen? Proberen te rijden zonder thermostaat? Op 1 of andere manier beter ontluchten?
Alvast erg bedankt!!
Jeroen.
Ben redelijk nieuw op het forum. Recentelijk een Passat 32B gekocht en er bleek een koelprobleem aanwezig. De motor loopt stationair draaiend na een minuut of 10 (te) warm. De naald van de meter gaat voorbij het (knipperende) ledje. Wat zorgt er eigenlijk voor dat het ledje gaat knipperen? Koelvloeistof zit er genoeg in namelijk. Zelfs als de motor koud is knipperd ie al. Zijn er nog meer sensoren die de led aansturen?
Feiten en omstandigheden:
Nieuwe radiateur.
Nieuwe thermostaat.
Nieuwe thermoswitch in radiateur.
Fan slaat nog steeds niet aan. Ik denk omdat er bijna geen doorstroming is in de radiateur. De onderste slang blijft ook koud. Wel heel raar na montage van een nieuwe thermostaat. Bovenste slang wordt echt wel heet!!
Als ik de 1 polige temperatuursensor bovenop de motor de stekker eraf trek, blijft de naald van de meter gewoon staan. Het lijkt er dus op dat er ergens anders nog een sensor zit ofzo? In het koelvloeistofreservoir stroomt de koelvloeistof gewoon met enige kracht uit het slangetje, dus dat zou betekenen dat de waterpomp nog goed is.
De problemen doen zich voor MET de 3 aangegeven vervangen onderdelen. Een koelvloeistof niveau sensor voor in het reservoir staat nog in backorder bij de dealert.
Wat zijn nu de beste stappen die ik kan nemen? Toch nieuwe waterpomp monteren? Of een nieuwe dop voor KVS reservoir kopen? Proberen te rijden zonder thermostaat? Op 1 of andere manier beter ontluchten?
Alvast erg bedankt!!
Jeroen.