desnelders
12-07-2011, 20:07
ik heb een sputter probleem met de golf 1
1800 8V turbo, PG motor
op de terugweg van gti international sputterde hij heel af en toe lichtjes, alsof je bijna zonder benzine gaat vallen. Maar ik volgde vrienden met een aanhanger dus constant zo tegen de 100km/u in vijfde dus in lage toeren, wanneer ik effe gas bij gaf reed hij terug goed.
Nu zondag naar volksdub gereden, dit was 200km heen en 200km terug. Op de heenweg begon hij terug te sputteren, maar enkel wanneer ik lang op dezelfde snelheid reed. Bij een beetje meer of minder gas reed hij terug goed.
Maar het bleef maar erger en erger worden en tegen dat ik terug thuis was, was het echt erg geworden. Hoe langer hoe meer stotteren en ook bij lagere snelheden zoals 80 en hogere zoals 150 , en op het einde zelfs bij het gas geven, hard sputteren, stotterne, en net voor ik thuis was viel hij twee keer stil bij het vertrekken aan het stoplicht, moeite moeten doen om hem draaiende te houden en te vertrekken.
brandstof probleem?
ik dacht eerst aan slechte benzine getankt in engeland (enkel euro 97), maar ondertussen al een keer 20L in belgie getankt (euro 98) en nog eens 20L in nederland (vpower 95 :confused: ). heb er net 10 liter uitgepompt en lijkt ok. bij stationair draaien geeft de benzinedruk regelaar strak 3bar aan, en ik hoor de benzine pomp ook niet haperen, dus:
ontstekings probleem?
bij aankomst thuis na volksdub waren de bougiekabels warm, niet heet maar warm, en slap als gekookte spaghetti. na afkoelen zijn deze terug stijver.
de contacten in de verdeelkap en rotor waren aangeslagen maar heb al erger gezien. ben vandaag nieuwe bougies en verdeelkap gaan halen, rotor komt morgen binnen. dus eerst die al eens steken.
maar kort samengevat, ik heb dus geen idee wat het zou kunnen zijn. iemand een idee aan de hand van de symptomen?
1800 8V turbo, PG motor
op de terugweg van gti international sputterde hij heel af en toe lichtjes, alsof je bijna zonder benzine gaat vallen. Maar ik volgde vrienden met een aanhanger dus constant zo tegen de 100km/u in vijfde dus in lage toeren, wanneer ik effe gas bij gaf reed hij terug goed.
Nu zondag naar volksdub gereden, dit was 200km heen en 200km terug. Op de heenweg begon hij terug te sputteren, maar enkel wanneer ik lang op dezelfde snelheid reed. Bij een beetje meer of minder gas reed hij terug goed.
Maar het bleef maar erger en erger worden en tegen dat ik terug thuis was, was het echt erg geworden. Hoe langer hoe meer stotteren en ook bij lagere snelheden zoals 80 en hogere zoals 150 , en op het einde zelfs bij het gas geven, hard sputteren, stotterne, en net voor ik thuis was viel hij twee keer stil bij het vertrekken aan het stoplicht, moeite moeten doen om hem draaiende te houden en te vertrekken.
brandstof probleem?
ik dacht eerst aan slechte benzine getankt in engeland (enkel euro 97), maar ondertussen al een keer 20L in belgie getankt (euro 98) en nog eens 20L in nederland (vpower 95 :confused: ). heb er net 10 liter uitgepompt en lijkt ok. bij stationair draaien geeft de benzinedruk regelaar strak 3bar aan, en ik hoor de benzine pomp ook niet haperen, dus:
ontstekings probleem?
bij aankomst thuis na volksdub waren de bougiekabels warm, niet heet maar warm, en slap als gekookte spaghetti. na afkoelen zijn deze terug stijver.
de contacten in de verdeelkap en rotor waren aangeslagen maar heb al erger gezien. ben vandaag nieuwe bougies en verdeelkap gaan halen, rotor komt morgen binnen. dus eerst die al eens steken.
maar kort samengevat, ik heb dus geen idee wat het zou kunnen zijn. iemand een idee aan de hand van de symptomen?