PDA

View Full Version : Verlagen

edwin23
12-03-2005, 16:54
Ff een vraagje over het verlagen?
Hoever zou die van mij omlaag moeten? 40/40, 60/60 of nog verder?
Als ik meer dan 40/40 doe heb ik ook andere dempers nodig he? en bij 40/40 heb ik aan alleen de veren voldoende?!
Ook nog verschil met een schroefset? Wat is daar nou het voordeel van? Ik heb begrepen dat je met een schroefset de hoogte nog kan aanpassen, maar dan moet je wel eerst het wiel eraf halen?! maar dat doe je toch ook niet zo snel lijkt me.

maar goed..................

chrisjuh
12-03-2005, 17:23
quote;''Hoever zou die van mij omlaag moeten?''
Hhahah en dat vraag je hier? Op zn laagst natuurlijk!
En dat gaat het beste met een schroefset, en ja de wielen moeten eraf om te verstellen, heb dat nu ongeveer 3x gedaan (omlaag :p )en is best te doen hoor!

edwin23
12-03-2005, 18:41
ik heb een golf 2 gehad en die hing op z'n laagst.. dat rijdt toch voor de k*t niet meer

ik snap eigenlijk niet wat nou het voordeel is van een schroefset

LinnieTDI
12-03-2005, 22:08
gaat beter door de bochten....
en heeft betere wegligging...
tenminste als het goed is :D

:confused: of zit ik helemaal fout?

chrisjuh
12-03-2005, 22:23
Voordeel van zon schroefsetje is dat je nog iets ''comfort'' overhoudt en dat het veeeeel beter rijdt dan een verensetje, wat ook niet zo laag kan volgens mij, en als je t zat bent schroef je m toch weer omhoog, probeer dat maar es met een verensetje.... :D

hajee
13-03-2005, 08:04
als je lager wilt dan 40mm is het beter om ook kortere dempers te monteren
anders werken je originele dempers maar op een heel kort gebied en zijn ze sneller versleten.
je kunt ook een compleet onderstel nemen , dus met korte veren en aangepaste dempers zodat je bijvoorbeeld 60mm rondom naar beneden kunt gaan.
en met een schroefset heb je het grote voordeel dat je je auto kunt afstellen in de door jou gewenste maat.
mijn ervaring is echter dat als een schroefset een maal goed afgesteld is, je dan niet vaak/nooit meer de afstelling veranderd(chrisjuh wel.. :wink: )
maar dat is allemaal zoveel mensen zoveel wensen...en natuurlijk zit er een best prijsverschil in alleen een setje veren of een goed schroefsetje..

edwin23
13-03-2005, 22:22
veren dus