PDA

View Full Version : golf 2 oettinger


schrauber
23-01-2004, 17:41
ik heb een duitse golf 2 16v oettinger gekocht

weet iemand wat oettinger met de motor van zo'n 16v uithaalde

ik niet en daarom vraag ik het aan jullie :D

Cody GTI
23-01-2004, 18:09
ik heb een duitse golf 2 16v oettinger gekocht

weet iemand wat oettinger met de motor van zo'n 16v uithaalde

ik niet en daarom vraag ik het aan jullie :D

Oettinger had/heeft meerdere mogelijkheden voor een Golf II 16V (mogelijkheden tussen de 143 en 182 pk). Zit er geen sticker onder de motorkap (links) van Oettinger? Als je iets meer gegevens voor mij hebt kan ik het verder uitzoeken (heb alle Oettingerfolders van de Golf II van die tijd hier liggen namelijk).

schrauber
23-01-2004, 18:14
prachtig


ik ga de wagen maandag halen dan laat ik je wel weten wat op de sticker staat

ze hebben me gezegd dat hij 160 pk zou hebben

kan fout zijn ook natuurlijk

maar het is een vliegmachien ik heb er vandaag mee gaan rijden

alvast bedankt

Cody GTI
23-01-2004, 20:39
prachtig


ik ga de wagen maandag halen dan laat ik je wel weten wat op de sticker staat

ze hebben me gezegd dat hij 160 pk zou hebben

kan fout zijn ook natuurlijk

maar het is een vliegmachien ik heb er vandaag mee gaan rijden

alvast bedankt

ben benieuwd, suc6 alvast

MelG60
23-01-2004, 23:29
Als het een 'echte' Oettinger is heeft hij een ander inlaatspruitstuk dan een gewone.

rallyegolf driver
24-01-2004, 10:04
Als het er een is, dan heeft hij ook een blauwe plaquette in de motorruimte ge-popnageld gekregen met de gegevens erop.

Hoop voor jou dat het dan die leuke uitvoering is met hun Oettinger KR2000E/16VS pakket:

in de PerformanceVW van mei 2001 staat er zo een :

volgens dat magazine:
2021cc
compressie 10,5:1
boring 82,5
slag 94,5
182 bhp bij 6500 rpm
gesmede zuigers
gebalanceerde krukas
in en uitlaatpoorten bewerkt
alu carterpan met koelribben
aangepaste versnellingsbak
0-62 mph in 7,1sec
top 140 mph
votex middenconsole met oettinger klokjes!!
Oettinger stuur


Dus je begrijpt wel dat ik hoop dat het hem is......!

dragracer
24-01-2004, 10:06
Veel plezier met je aankoop !! :D

Cody GTI
24-01-2004, 10:44
Als het een 'echte' Oettinger is heeft hij een ander inlaatspruitstuk dan een gewone.

dat hoeft dus echt niet zo te zijn, alleen de 2000E/16V versie van Oettinger heeft een ander inlaatspruitstuk. Ook waren er paketten waarbij alleen werd volstaan met het bewerken van de cil.kop, snelle nokkenas etc.

MelG60
24-01-2004, 10:59
Iid Cody dat bedoel ik ook maar een bewerkt cilinderkopje is niet zo bijzonder he?

Stijn
24-01-2004, 21:52
Het is gewoon te hopen voor schrauber dat het een echt Oettinger product is. Helaas zijn er meer stickers dan motorblokken verkocht :D

FMA
24-01-2004, 22:00
zijn der pics van die uitvoering?

schrauber > is het veel gekloot om zo'n auto in te voeren?

schrauber
25-01-2004, 16:28
het invoeren kost 100 euro

moet je een afspraak maken op de keuring voor het invoeren.

als je problemen moest hebben ik heb het nummer van iemand op het ministerie

het is zelfs mogelijk om een golf 2 vr6in te voeren dat heb ik al gedaan maar de wagen moet dan tuv gekeurd en 2maanden verzekerd en ingeschreven geweest zijn in duitsland bv

dus alles is mogelijk

je moet het alleen durven :D

schrauber
28-01-2004, 15:48
ik ben de oettinger gaan halen

de gegevens die op het oettinger plaatje staan zijn

KR 1800 E/16 vs
bougies: F6 DTC
zundzeitspunkt:5+- 1° vor OT
CO: 1.0+- 0.5%

motor olie : 4.0l

Pruf und einstell bedienung wie V.A.G fur motor KR

op de tuv papieren stond nog extra een supersprint 4in 1 uitlaat



en ik ben al volop begonnen aan het demonteren

voor de spuitjob

Zestienkleppen
28-01-2004, 16:21
leuke aankoop!

Cody GTI
28-01-2004, 20:42
Gegevens Oettinger KR-1800 E/16 VS (OE 000 166 00)

110 kW/ 150 pk
0-100 in 8,2 sec
topsnelheid 212 km/u
max koppel 175 Nm bij 5350 rpm

veranderingen t.o.v. basis (16V KR 139pk):
andere inlaatnokkenas (276 graden)
doorstroming inlaatspruitstuk verbeterd

Superbenzine 98 ROZ, verbruik gelijk aan serie
Onderhoud en afstelling gelijk aan serie

Oettinger rekende hiervoor in 1990 DM 1.098,=

Bertus
29-01-2004, 11:03
Owwww, dus vrij standaard blok

Maar wel leuk BTW

schrauber
29-01-2004, 11:44
bedankt voor de reacties en de opzoekingenen


als er iemand zijn documentatie over de golf 2 oettinger wil verkopen


laat me dan iets weten aub want ik ben ernstig opzoek naar zoiets


mail dan naar g60freak@tiscali.be

Zestienkleppen
29-01-2004, 13:02
Owwww, dus vrij standaard blok

Maar wel leuk BTW

Ik vind 150 pk al een goede stap voorwaarts :D

schrauber
29-01-2004, 13:38
boven op de oettinger kan ik rekene op een 4 -2-1 van supersprint

dus ik denk dat we ongeveer op 160pk zullen zitten

evenveel als g60

niet slecht vind ik



:D

wolfsburg8v
01-02-2004, 17:11
alleen door die supersprint 10pk meer??
gaat alleen niet lukken weet ik 100 % cker!!

grtzz daniel

FMA
01-02-2004, 17:23
fotoooooooos :!:

Cody GTI
01-02-2004, 19:35
alleen door die supersprint 10pk meer??
gaat alleen niet lukken weet ik 100 % cker!!

grtzz daniel

4-2-1 en compleet uitlaatsysteem van Supersprint zou best wel eens 10pk extra kunnen opleveren

Marco
01-02-2004, 19:54
Ligt er maar net aan hoe de motor erop reageerd, het kan idd een goede stap voorwaarts zijn, maar dat hoeft niet perse. Als de motor afgestemd is op de uitlaat die er nu onder zit, kan zo'n 4-2-1 best tegenvallen

Marcski
01-02-2004, 21:48
Een 4-2-1 kan een goed merkbaar verschil geven in pk's maar vooral in koppel, maar 10pk is wel erg veel..
Het is gewoon een combinatie van factoren..

Maar ik moet zeggen dat de Supersprint 4-2-1 wel erg goed is!

Rallyegek
03-02-2004, 12:21
heb je ook foto's van de wagen ??

schrauber
03-02-2004, 21:59
http://tuned-belgium.com/upload/pict/oettinger%20bbs%203klein.jpg

ik zal hier morgen nog een paar fotokes zetten

maar verwacht ni te veel hij word volledig gerestaureerd

en het is nodig :(

maar het komt wel goed