PDA

View Full Version : schroefset

rustyrick
17-07-2011, 21:52
heyy,

ik heb mij vorige week een schroefset gemonteerd en nu telkens als ik naar rechts stuur hoor ik een lichte tik, hoe scherper ik instuur hoe heftiger de tik word (het lijkt net alsof je over de witte strepen rijd op de snelweg).

Ik dacht eerst dat het, het toplager van de veerpoot was maar ik heb naderhand de auto dmv de schroefset hoger gezet en toen was de tik ook weg... naderhand weer omlaag geschroeft en de tik was weer terug.

Iemand enig idee wat deze tik kan veroorzaken?

einzer
17-07-2011, 21:54
rechtse aandrijfas komt denk ik tegen de carroserie??

rustyrick
17-07-2011, 21:55
ah ok bedankt, is dat veel voorkomend bij een mk1? want zo gek laag ligt hij niet.

rustyrick
18-07-2011, 10:16
net f gecheckt, maar volgens mij raakt hij nergens. zie geen aanloopstukken op het aandrijfas zitte

SlimMasterShady
18-07-2011, 11:29
Is het niet de velg die precies tegen de stelringen aankomt?
Heb dat wel eens gehad. Wielen stonden iets te schuin, dus zo / \ , en in de bochten tikte de velg precies daar tegenaan... kon dat zien aan de beschadigingen op de velgrand. Kan ook nog dat er een slag in je velg zit.
Als de auto heel laag ligt kan het idd de aandrijfas zijn, zoals Einzer al zei. Die loopt dan tegen de carroserie aan...

rustyrick
18-07-2011, 15:40
thnx enzei & slimmastershady :thumbup: ,

het was idd de velg die de veerpoot raakt, heb atm nog de orginele 13 inch eronder zitte en die raakt het montage punt van de veerpoot.