PDA

View Full Version : Geen grip!!

Rickyrick
13-03-2005, 22:12
Gister met de VR6 naar Sauerland geweest.

Heen ging prima maar terwijl we fijn aan het snowboarden waren sneeuwde het enorm.
Dus zonder me druk te maken stapten we weer in de auto om terug te gaan.
Viel een beetje tegen, waar andere auto's zo de helling opreden kwam ik totaal niet weg!!
Dus moest helemaal om de berg rijden..

Maar goed het was overal glad want ze strooien daar niet dus het was doffe ellende om daar weg te komen.

Nu heb ik Pirelli P7000 Supersport rondom, de Pirelli site geeft voor Snow Traction een 5.3 wat good betekend.
Dus tja, opzich zou het wel moeten gaan.

Nu is het ook zo dat mijn ABS nogal aan het kloten is en soms gaat het ABS lampje branden.
Gister toen we de helling op probeerden te komen leek het ook alsof de ABS ingreep, toch raar want dat moetie toch alleen doen bij remmen?

Dus mijn vraag is, komt die nou door die banden of door de ABS?

Groenten,
Rick

Stijn
13-03-2005, 22:17
Door je voetjes denk :p

Dennis@polo86c.nl
13-03-2005, 22:27
Zou het kunnen dat er een remklauw niet helemaal gangbaar/los is?
Als die onder het rijden op glad wegdek afremt, dan zal de ABS dat opmerken.
Naar dat afgeremde wiel gaat ook meer aandrijfkracht, dus misschien heb je daarom minder grip?

edwin23
13-03-2005, 22:28
Komt me bekend voor van Tsjechiƫ...

winterbanden aanschaffen :D

Melvin
13-03-2005, 22:31
ABS grijpt toch ook in bij sneller ronddraaien van wielen t.o.v. auto zelf ?

Marcski
13-03-2005, 22:35
ABS grijpt in bij het opmerken van een afwijkende wielsnelheid van een wiel tov de andere. ESP werkt op dezelfde manier, alleen bij het rijden ipv afremmen. Weet alleen niet of dat op de vr6 geleverd is (zowel standaard als optioneel)

edwin23
13-03-2005, 22:39
ABS grijpt in bij het opmerken van een afwijkende wielsnelheid van een wiel tov de andere. ESP werkt op dezelfde manier, alleen bij het rijden ipv afremmen. Weet alleen niet of dat op de vr6 geleverd is (zowel standaard als optioneel)

Daar heb je in de sneeuw toch ook niks meer aan

Rickyrick
13-03-2005, 22:40
@Stijn jaaa vast :D

@Edwin23: ja alleen vrij jammer dat er net rondom P7000 opzit!

@Dennis, tjaa klinkt nog niet eens zo heel gek, ik moet hem sowieso ff uit laten lezen aangezien dat lampje steeds gaat branden, wel zijn vorige maand de remblokken vervangen, zou dat dan niet moeten zijn opgemerkt? (kromme zin ?)

Ook kon ik de koppeling oplaten komen (met iets gas) in de 1 met de voeten los, en dan draaide rechts vrolijk rond maar links stond stil...

@MellyVille, was daar niet juist ASP voor?

Rickyrick
13-03-2005, 22:41

Woow snelle posts, ESP bedoel ik dan ook.

Dennis@polo86c.nl
13-03-2005, 22:55
@Dennis, tjaa klinkt nog niet eens zo heel gek, ik moet hem sowieso ff uit laten lezen aangezien dat lampje steeds gaat branden, wel zijn vorige maand de remblokken vervangen, zou dat dan niet moeten zijn opgemerkt? (kromme zin ?)

Ook kon ik de koppeling oplaten komen (met iets gas) in de 1 met de voeten los, en dan draaide rechts vrolijk rond maar links stond stil...

Ik had met de Jetta in ruwe sneeuw ook heel weinig grip.
En ik weet dat er een remklauw iets aanloopt.
Achteruit ging wel, maar vooruit hadden de zomerbanden amper grip.

Dennis@polo86c.nl
13-03-2005, 23:04
Trouwens, iets een beetje off-topic:

Edit: nieuw topic geopend.

Rickyrick
13-03-2005, 23:10
Ik had met de Jetta in ruwe sneeuw ook heel weinig grip.
En ik weet dat er een remklauw iets aanloopt.
Achteruit ging wel, maar vooruit hadden de zomerbanden amper grip.

achteruit gaatie bij mij ook prima..

berendd
13-03-2005, 23:34
koop voor de volgende keer een setje winterbanden op staalvelgen, voor weinig op marktplaats. logisch toch dat je geen grip hebt, het is zelfs gevaarlijk om met dat soort banden in de sneeuw te gaan rijden, vind ik.

Dennis@polo86c.nl
13-03-2005, 23:47
Heb eens een set winterbanden onder de G40 gehad.
Stond er gelijk bijna mee achterstevoren in een enthousiaste bocht :p
Had ik met zomerbanden geen last van.

Maar ik moet toegeven dat mijn huidige banden onder de Jetta (Fulda) in de sneeuw niet geweldig zijn.

Mister Cool
14-03-2005, 02:05
Hmmm kan het niet zijn dat er dan storing in je programma zit??

Cabby 82 TDi
14-03-2005, 06:13
Woow snelle posts, ESP bedoel ik dan ook.

ABS stopt het blokeren bij het remmen
ASR stop het doorslippen bij optrekken
ESP voorkomt uitbreken in de bochten onder div onmstandigheden.

In dit geval zijn het gewoon je banden. Het is niet voor niets dat je in de bergen sneeuwbanden en/of sneeuwkettingen moet hebben. En dan is optrekken niet eens je grootste probleem. Had je maar eens een noodstop moeten maken. Je had alles kapot gereden waarschijnlijk.

Volgens mij zit er geen ASR op je auto en ESP al helemaal niet.

Wist je trouwens dat je ASR UIT moet schakelen bij het gebruik van sneeuwkettingen ?

Had je trouwens de auto op de handrem geparkeerd ? Kan zijn dat ie zat vastgevroren. Dan kom je ook niet snel weg.

Rickyrick
14-03-2005, 08:56
Nee had hem niet op de handrem.. en heb volgens mij ook alleen ABS.

Maarja als een onafhankelijke site een 5.3 wat 'good' betekend geeft dan moet ik toch redelijk door de sneeuw kunnen rijden?

edwin23
14-03-2005, 09:14
Nee had hem niet op de handrem.. en heb volgens mij ook alleen ABS.

Maarja als een onafhankelijke site een 5.3 wat 'good' betekend geeft dan moet ik toch redelijk door de sneeuw kunnen rijden?

Nou als dat 5,3 van 10 is.. :rolleyes:

Rickyrick
14-03-2005, 09:34
haha tjaaa :D
Naja goed, ga gewoon niet meer met deze banden de sneeuw in!