Log in

View Full Version : Golf 1 G60 Problemen

heboracer
28-07-2011, 21:54
Heey mensen,

Ik ben in het bezit van een Golf 1 G60.
Ik heb de auto van een vriend van me gekocht , die had deze auto al opgebouwd.
Enkele specificaties zijn:
- Compleet uitlaat systeem ( zonder lambda )
- Bewerkte lader
- Andere chip
- Bewerkte kop met grotere kleppen.

Deze setup reed altijd super, tot 1,5 week geleden , tijdens de regen hier begon de auto tijdens het rijden te stotteren, dit was aan het begin af en toe, later iets vaker. eerste instantie dacht ik aan verkeerde benzine, aangezien ik V-Power had getankt, normaal gesproken alleen 98.
De kwaal was dus stotteren ( in hoge en lage toeren) en soms gewoon goed lopend.
Afgelopen maandag had ik een hobby dag en heb ik de injectoren ( groen ) vervangen door andere groene injectoren .

Na het vervangen was het direct starten en lopen , echter toen ik wegreed bij de garage en de hoek om was begon de auto ineens te stotteren....
Even doorgereden ( misschien een vuiltje ) maar het stotteren bleef aan , toen met een warme motor de stekker van de temperatuur gever eraf getrokken ( blauwe sensor ) en de motor liep ineens een stuk beter, en stotterde niet meer.

toen even op het forum gestruind naar verschillende vergelijkbare problemen, en besloten om de temperatuur gever te vervangen , net zoals een reparatie set voor de aansluit kabel ( stekker ) .

Toen weer gereden ( met aangesloten stekker ) en weer stotteren, trek ik de sensor stekker los dan loopt deze weer goed.

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken ..

Eerste instantie zou ik zeggen de injectoren , maar als de auto met losse stekker wel gewoon goed loopt lijkt me dit weer niet mogelijk ...

Alle punten komen in mijn ogen terug naar de sensor/stekker/bekabeling....
maar ik sta open voor suggesties...

Alvast bedankt !

Groeten ! Mike

desnelders
29-07-2011, 13:56
ik heb een tijdje terug ook aan het zoeken geweest achter een stotter probleem bij mijn golf 1 g60 (turbo) en oorzaak bleek een afgekneld vacuum darmpje naar de injectie.

in dit geval zou dat wel raar zijn dat het afkoppelen van de blauwe sensor beterschap geeft.

greetz

heboracer
30-07-2011, 08:28
Gisteren even het een en ander getest, en daar kwam het volgende uit:

Injectoren na gekeken , beeld was goed.
Inlaatspruitstuk pakking gecheckt, zat goed.
Vacuumslangen gecheckt, waren allen heel.

Er blijft nu in mijn ogen maar 1 ding over, de ontsteking/hal gever is defect.
Hoe kom ik aan deze conclusie ? als ik de blauwe sensor lostrek, gaat de computer over in noodloop, deze gaat dan meer inspuiten , en je ontsteking vervroegen zodat deze makkelijker ontsteekt... als ik dat doe loopt de auto een stuk beter.
De halgever is een vervroeger dus deze zou kapot kunnen zijn. De bougiekabels/verdeler/bougies zijn overigens nieuw.

De jongen waar ik de auto van kocht had het probleem ook al eens, toen wou hij ook al de onsteking proberen , maar na wat gefriemel liep deze ineens weer goed, dus eigenlijk verder niets meer aan gedaan.

De vraag die ik heb , moet ik direct zeggen doe maar een nieuwe(gebruikte) ontsteking erop, afstellen en klaar, of zal ik de onsteking demonteren , nieuwe hal sensor plaatsen , en dan proberen... opzich kan er aan de onsteking zelf weinig misgaan lijkt mij , omdat deze mechanisch is.
Graag jullie advies..

Mvg
Mike

Audi1981
30-07-2011, 08:41
De hallgever een vervroeger ? Die sensor doet niks anders dan je ontsteking een signaal geven om de stroom naar de bobine uit en in te schakelen. Vervroeging is centrifugaal en vacuum als ik me niet vergis. Als je het type ontsteking met 3 polige stekker van VAG hebt kan je simpel alles achter de hall gever testen door de ontsteking even op cil 1 te zetten en die bougiekabel los te trekken. Als je nu een bougie in die kabel doet en aan massa legt, haal je vervolgens de stekker van de verdeler die naar je ontstekings regelunit gaat, pak een draad en pulst de middelste aansluiting naar massa, de bougie moet op hetzelfde tempo vonken.

heboracer
30-07-2011, 10:27
De hallgever een vervroeger ? Die sensor doet niks anders dan je ontsteking een signaal geven om de stroom naar de bobine uit en in te schakelen. Vervroeging is centrifugaal en vacuum als ik me niet vergis. Als je het type ontsteking met 3 polige stekker van VAG hebt kan je simpel alles achter de hall gever testen door de ontsteking even op cil 1 te zetten en die bougiekabel los te trekken. Als je nu een bougie in die kabel doet en aan massa legt, haal je vervolgens de stekker van de verdeler die naar je ontstekings regelunit gaat, pak een draad en pulst de middelste aansluiting naar massa, de bougie moet op hetzelfde tempo vonken.

Sorry, ik begreep dat het een vervroeger was, maargoed ik ben ook niet de allesweter !
Ik snap de uitleg niet helemaal, maar ga het proberen... maar de theorie dat de halgever defect zou zijn klopt eventueel wel ( als ik rekening hou dat hij zonder de blauwe sensor wel goed rijd ? ...

Gr.

heboracer
17-08-2011, 11:44
Sorry, ik begreep dat het een vervroeger was, maargoed ik ben ook niet de allesweter !
Ik snap de uitleg niet helemaal, maar ga het proberen... maar de theorie dat de halgever defect zou zijn klopt eventueel wel ( als ik rekening hou dat hij zonder de blauwe sensor wel goed rijd ? ...

Gr.

Hier kan een slotje op ! , probleem zat hem in de Digifant computer, nieuwe computer gemonteerd, en alles werkte weer prima ! .. Helaas is alleen de oorzaak van de defecte computer nog niet bekend, waarschijnlijke slechte massa.

Mvg

Mike