PDA

View Full Version : Steenslagkapjes

Mikf
30-07-2011, 01:19
Morgen wil ik de steenslagkapjes op mijn Golfje plaatsen, maar had nog wat vraagjes:

* Er zitten nu wat roestplekjes op het spatbord (Waar dus de steenslagkapjes overheen vallen), die wil ik eerst behandelen. Wat is de makkelijkste manier?

* Kunnen de kapjes ook bevestigd worden met bijvoorbeeld kit? Het liefst maak ik geen gaten in de auto als dat niet hoeft. Volgens Golf1onderdelen is het mogelijk, maar welke kit moet ik hebben dan? Of is er nog een andere manier?

Alvast bedankt :thumbup:

PimVW
30-07-2011, 09:49
Hé Mike, nog n set gevonden dus! Ik had mn set met ruitenkit gemonteerd, zat erg goed vast, nadeel is als je t weer s los wilt halen dat t té goed vast zit...

Roest zou ik ff goed schuren en dan met Fertan behandelen en daarna met tectiel inspuiten.

Suc6 ermee!

rousf
31-07-2011, 16:37
Morgen wil ik de steenslagkapjes op mijn Golfje plaatsen, maar had nog wat vraagjes:

* Er zitten nu wat roestplekjes op het spatbord (Waar dus de steenslagkapjes overheen vallen), die wil ik eerst behandelen. Wat is de makkelijkste manier?

* Kunnen de kapjes ook bevestigd worden met bijvoorbeeld kit? Het liefst maak ik geen gaten in de auto als dat niet hoeft. Volgens Golf1onderdelen is het mogelijk, maar welke kit moet ik hebben dan? Of is er nog een andere manier?

Alvast bedankt :thumbup:

Belangrijk is dat je kit gebruikt die niet wordt uitgehard met zuur anders gaat het zuur door je coating heen en gaat het plaatwerk op die plekken roesten. zuurvrije kit kan je bij Brezan of elke andere autozaak kopen.

Mikf
01-08-2011, 16:36
Het is gelukt jongens! :thumbup:

@ Pim, ja klopt heb nieuw setje gekocht.

PimVW
02-08-2011, 08:46
Mooi zo, bevalt de 1 nog n beetje?