Log in

View Full Version : Probleem met mijn Golf IV 1.6SR!

Dexizzle
01-08-2011, 11:43
Beste allen,

Sinds gister maakt mijn auto paar rare geluiden met schakelen. Tevens stinkt ie enorm naar verbrand "iets" als ik een tijdje gereden heb. Verbrand rubber/olie weet ik veel, nare geur in iedergeval! Ook wanneer ik iets te hoog in de toeren kom (ong rond 3000/4000) dan schiet ie soms opeens door alsof dat hij uit de versnelling gaat of iets dergelijks. Dit herpakt zich wel weer daarna dan.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb zo'n voorgevoel dat het sowieso een duur grapje word.

Alvast bedankt! :thumbup:

Dexizzle
01-08-2011, 22:37
Ondertussen vernomen dat dit waarschijnlijk dus de koppelingsplaten zijn... minders

Martyn
02-08-2011, 20:24
Weet het wel zeker ! ;)

G60variant
04-08-2011, 21:01
rare geluiden met schakelen, schiet door tijdens gasgeven.. trekt ie m gewoon door de koppeling heen inderdaad!

en inderdaad.. je voorgevoel zit redelijk goed! als je zelf handig bent is t wel te doen. zijn niet de moeilijkste bakken om eronder uit te halen!

succes dr mee!

René
04-08-2011, 21:17
scheelt dat je maar 1 plaat versleten hebt ipv meerdere zoals je zelf aangeeft ;)

Dexizzle
06-08-2011, 15:24
Helaas, niet enkel de koppelingsplaten. De koppeling heeft ook een gat geslagen in mijn versnellingsbak! Dus moet ook een andere bak in komen. Iemand suggesties waar ik deze kan vinden? Ga zoiezo beetje rondneuzen op wat autoslopen... Of misschien iemand hier op 't forum die nog een bak heeft liggen?

Gaat om een DUU 5 gang.. van een 1600 dus (weet niet of dit uit maakt)

Dexizzle
06-08-2011, 19:09
Weet iemand toevallig ook of een DUU van het bouwjaar 2000 ook voldoet? Mijne is van 1999 namelijk, of zit hier verschil in? Dat maakt het zoeken ook weer wat breder....

G60variant
07-08-2011, 17:39
jep! is dezelfde bak. als de bakcode goed is.

Dexizzle
08-08-2011, 08:22
Pfff krijgt niets goedkopers gevonden als 500 euro excl btw! Dus 600 euro ongeveer.. Iemand nog tips??

TTF
08-08-2011, 09:13
Tis helaas een bak die wel eens vaker stuk gaat, Meende dat er iemand hier op het forum zit die, deze versnellingsbaken reviseert :)

Spierings
08-08-2011, 14:13
Helaas, niet enkel de koppelingsplaten. De koppeling heeft ook een gat geslagen in mijn versnellingsbak!
Zal waarschijnlijk eerder andersom zijn gebeurt. Differentieel kapot gelopen en gat in het huis geslagen waardoor er olie op de plaat komt en deze gaat slippen ;)

steven16v
08-08-2011, 14:22
Zal waarschijnlijk eerder andersom zijn gebeurt. Differentieel kapot gelopen en gat in het huis geslagen waardoor er olie op de plaat komt en deze gaat slippen ;)

Dat denk ik ook.

Mijn vriendin heeft ook een golf 4 met zo'n bak. Die schakelt ook niet helemaal fijn meer. Heb er al nieuwe olie op gezet maar is niet veel beter geworden.

Spierings
08-08-2011, 17:08
Dat denk ik ook.

Mijn vriendin heeft ook een golf 4 met zo'n bak. Die schakelt ook niet helemaal fijn meer. Heb er al nieuwe olie op gezet maar is niet veel beter geworden.
Je moet wel goede olie gebruiken. Had in mijn toledo 1.6 SR eerst normale versnellingsbakolie uit de bulk gepakt omdat hij behoorlijkt hard hapte bij 2e en 3e versnelling, het werd echter erger. Vervolgens mooie dunne orginele olie (welke ik toch over had) erin gedaan en 30000km verder schakeld hij nog steeds lekker soepel.

Dexizzle
08-08-2011, 20:08
Goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 400 excl btw, volledig gereviseerd & 1 jaar garantie! Tot nu toe staat deze bovenaan het lijstje, morgen ga ik even paar autoslopen af. Hier zal ik geen garantie hebben uiteraard, maar als het prijsverschil groot is, zou dit toch te overwegen zijn!

steven16v
09-08-2011, 08:06
Je moet wel goede olie gebruiken. Had in mijn toledo 1.6 SR eerst normale versnellingsbakolie uit de bulk gepakt omdat hij behoorlijkt hard hapte bij 2e en 3e versnelling, het werd echter erger. Vervolgens mooie dunne orginele olie (welke ik toch over had) erin gedaan en 30000km verder schakeld hij nog steeds lekker soepel.

Hmm weet zo niet meer welke olie er op zit. Vind die auto's eigenlijk toch sowieso slecht rijden. Mijn golf 3 uit 1992 vind ik mooier rijden. :screwy: