View Full Version : cilinderkopprobleem, pg op ev?
Johan-dtc
24-01-2004, 20:57
past een cilinderkop van een pg (g60) op een ev (8v)?
het enigste verschil is volgens mij dat een pg hydraulische klepstoters heeft.
iemand ervaring mee?
ik hoor het wel
evilnyntje
24-01-2004, 21:03
http://kilo.messageboard.nl/5349/viewtopic.php?t=931
Johan-dtc
24-01-2004, 21:07
dank je evilnyntje, masar jeroentjuh is een kameraad van mij en die zei dat het paste, maar hij had er niet aan gedacht dat een g60 kop hydraulische klepstoters heeft en mijn blokkie niet, dus............
maurice_vr6
24-01-2004, 21:23
pf motor heeft toch ook hydraulische klepstoters, tenminste ik heb een 8v kop liggen met hydraulische klepstoters
Volgens mij moet het geen probleem zijn. Durf niet te zeggen of de G60 nokkenas wel zo geweldig loopt op een ongeblazen motor.
Jeroentjuh
24-01-2004, 21:42
pf motor heeft toch ook hydraulische klepstoters, tenminste ik heb een 8v kop liggen met hydraulische klepstoters
Het is een EV motor, maar het gaat passen, we zetten wel de nokkenas over. En waarschijnlijk meteen de kop laten bewerken.
Maar niet vaste stoter nokkenas in hydro kop hangen he?
KJet injectors geen probleem: schroefdraad van KJet en Digifant injectorhulzen is hetzelfde. Overschroeven dus.
Andersom kan namelijk ook, digifant injectors in 16V spruitstukken, I know :twisted:
Op hoeveel fora ga je dit vragen Jeroentjuh? ;) G60 as is vaak zelfde as als in normale GTI. Dus je kan de boel gewoon overschroeven, de injectorcups kan je met een dikke inbus verwijderen(wel voorzichtig je draaid ze zo aan puin)
Jeroentjuh
25-01-2004, 11:45
Op hoeveel fora ga je dit vragen Jeroentjuh? ;) G60 as is vaak zelfde as als in normale GTI. Dus je kan de boel gewoon overschroeven, de injectorcups kan je met een dikke inbus verwijderen(wel voorzichtig je draaid ze zo aan puin)
Ach ja Melchior, ik denk doe ut meteen goed, overal neer zetten 8)
Allart-Ghetta
25-01-2004, 13:45
Andersom kan namelijk ook, digifant injectors in 16V spruitstukken, I know :twisted:
Meen je dat nou????? HEHEHE :D
Jeroentjuh
26-01-2004, 20:23
De injectorcups kan je met een dikke inbus verwijderen(wel voorzichtig je draaid ze zo aan puin)
Ja die zitten duz muurvast :( met de inbus kan ik nie te veel kracht zetten, anders draai ik ze aan de binnenkant dol. Is er een speciale manier voor, ze hoeven niet heel te blijven ;)
Zitten vaak zo vast als je zegt zodat je ze er niet heel uit krijgt... Gewoon een hamer en beitel dan beuk je ze er zo uit. Laat maar zien wie er de baas is!!!
Meen je dat nou????? HEHEHE :D zeg ben jij lid van de fietsemakers club of zo gallart :D
Allart-Ghetta
09-02-2004, 00:31
Ja fietsenmakersclubmeeting bij bril zondag in de tuin lekker de wagens tunen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.