Log in

View Full Version : onsteking valt weg ? => hallgever kapot ?

Scirocco_1600
24-08-2011, 15:16
hallo , mijn scirocco zijn onsteking is weggevallen .

scirocco 2 motorcode EX

wat heb ik reeds vervangen .
- nieuwe bobijn
- nieuwe delcokap
- nieuwe rotor
- nieuwe onstekingsmodule

ik had gelezen dat je de hallgever kan uitmeten met een ledspanningszoeker aan de onstekingmodule aan pin 6 . dit heb ik gedaan en tijden het starten blijft het ledje branden ( ik had ergens gelezen dat deze moet knipperen )

zou het dan toch de hall gever kunnen zijn ?
want ik heb al heel wat kosten gedaan aan de scirocco en nu valt de onsteking uit . ik begin het stilletjes

1982kameiX1
24-08-2011, 15:20
ik heb dat ook eens gehad. met een 1.6 FR carburatie motor. toen reed ik 120 terwijl ik een vrachwagen inhaalde. Pof, motor uit.

bij mij was het de "stationair toerental regelaar". zwart kastje van 5 bij 5 wat boven tegen het schutbord gemonteerd zit. (in de motorruimte)

misschien heb je hier wat aan....

Scirocco_1600
24-08-2011, 15:31
ik heb dat ook eens gehad. met een 1.6 FR carburatie motor. toen reed ik 120 terwijl ik een vrachwagen inhaalde. Pof, motor uit.

bij mij was het de "stationair toerental regelaar". zwart kastje van 5 bij 5 wat boven tegen het schutbord gemonteerd zit. (in de motorruimte)

misschien heb je hier wat aan....

benzine heb ik genoeg , uw scirocco was waarschijnlijk met de pierburg 2b5 carburator die van mij is met de pierburg 2e2 ( die uberslechte carburator )

ik heb geen onsteking op de bougie's . hij vonkt niet .

1982kameiX1
24-08-2011, 15:53
ik volg je even niet.
ik heb inderdaad een 2b5. maar dat heeft niets met de ontsteking te maken...

ik heb het over een electronische regelunit wat tussen de bobine en de bougies zit.