PDA

View Full Version : NZ blok lekt olie (te repareren?)


BaseMaster
17-03-2005, 17:23
FF een vraagje,

Ik heb gehoord dat het veel voorkomt dat een NZ blok (net als die in m'n polo) olie gaat lekken. Dit is bij mij dus ook het geval :frown: dus vandaar de vragen:

Waar ligt het aan en is het te repareren?

BVD BJ

Matheo
17-03-2005, 17:29
lekt ie veel olie bas? hoeveel heb je er al bij moeten gooien?

serge pot
17-03-2005, 17:36
waar lekt ie ?is zeer belangrijk ,kunnen meerdere punten zijn

Sjon
17-03-2005, 23:29
.

BaseMaster
18-03-2005, 07:19
vrij ver vooraan net iets rechts van het midden.

Dennis@polo86c.nl
18-03-2005, 12:28
Je kunt er denk ik het beste even een plaatje van schieten, want we tasten nog volledig in het duister :)

Of anders: waar lekt het precies?
Een NZ staat bij mij niet bekend als een vaak lekkend blok.
De meeste polo blokjes willen echter van ouderdom wel gaan lekken, kies maar uit:
- nokkenaskeerring
- kleppendekselpakking
- koppakking (in het bijzonder in de hoek boven de dynamo, daar zit namelijk de olietoevoer naar de kop)
- carterpan-pakking

Koen is sleeping
18-03-2005, 16:48
Je kunt er denk ik het beste even een plaatje van schieten, want we tasten nog volledig in het duister :)

Of anders: waar lekt het precies?
Een NZ staat bij mij niet bekend als een vaak lekkend blok.
De meeste polo blokjes willen echter van ouderdom wel gaan lekken, kies maar uit:
- nokkenaskeerring
- kleppendekselpakking
- koppakking (in het bijzonder in de hoek boven de dynamo, daar zit namelijk de olietoevoer naar de kop)
- carterpan-pakking

Lees ff zijn vorige post, dan is optie 3 de juiste.
Oplossing: lekker laten lekken, daar kan hij oud mee worden. Repareren kan altijd nog. (sterker nog: het overgrote deel van de Polo's zweet/lekt daar volgens mij)
Als het erg word gaat het helaas wel ten koste van je dynamo. Die vind het niet tof als hij volloopt met olie.....

Sjon
18-03-2005, 18:08
.

polooudeje
18-03-2005, 20:49
hoi doet die van mij ook een beetje zweten daar, maar liggen geen plassen onder dus lekker laten zweten, iemand die hard werkt zweet ook

Matheo
18-03-2005, 21:47
vandaag met onze bas staan praten, volgens hem zakt het oliepeil niet echt verschrikkelijk erg. volgens mij is het niet echt iets om je zorgen over te maken, hij heeft hier een tijdje gestaan (ding was van mij) en nooit iets van een olielekkage gemerkt. blok zweet wel nogal, maar dat doet mijn golf NZtje ook.
de laatste keer dat je hier was dreef er trouwens wel een olievlek in een plas waar je stond :D maar dat hoeft maar 1 druppeltje te zijn geweest eej.
als je hem maar goed warm rijdt steeds.. koppakking is niet al te flink bij NZtjes, maar dat wist je al.

Sjon
19-03-2005, 12:18
.

BaseMaster
19-03-2005, 18:14
Ik gok ook dat het de koppakking is. na een hele dag stil staan ligt er een plasje van 4cm. denk dus niet echt erg maak was wel ff benieuwd. in ieder geval bedank voor de info.

Dennis@polo86c.nl
19-03-2005, 18:54
Zolang je niet weet waar het vandaan komt zou ik niet zomaar de koppakking vervangen.
De tip van Sjon: "schoonspuiten en in de gaten houden" vind ik wel een goeie.