View Full Version : Clubvan..
Ik hoorde vandaag op de radio een item op de antenne over de 'Clubvan90' .. http://www.clubvan90.org/
Dat is dus een of andere koekert die een website (en twitter/facebook) is gestart.. De clubvan90 is een initiatief dat mensen wil inspireren om gezamenlijk wat gas terug te nemen op de snelweg. Nou heeft hij stickers die je dan kan bestellen op die website, die kan je dan op je auto plakken en vervolgens kan je lekker 90 km/u gaan rijden op de snelweg.
Nu heb ik even een logo en facebook-pagina'tje gefixt met een antwoord hierop .. als grap. Ik ben eens benieuwd of dat een beetje gaat rollen als dat een beetje aandacht krijgt. Hierbij de link naar de pagina, ik zou zeggen.. liken die hap en deel die link even met jan en alleman. Tenzij je het relaxt vind als we met z'n alle 90 gaan rijden, dan moet je die andere pagina liken :D
Clubvan190 (http://www.facebook.com/pages/Clubvan190/246084922100534)
Mochten er sticker komen ga ik die zeker plakken :thumbup:
Ja die vraag was er inderdaad ook al .. wellicht als er veel animo voor is ..
Doel nu is om een boel likes te krijgen (en op het journaal te komen haha) :D
Mischien kan Stickerpersms iets maken?
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/276483_246084922100534_394022486_n.jpg
Of ga fietsen :D
Hoorde die dude vanochtend op de radio ja. Ben zelf geen hardrijder, maar 90 is gewoon gevaarlijk.
Ja ik heb hier het logo in .ai, ik kan gewoon een bedrijfje die stickers laten maken, das het punt niet.
Maar het is een grapje, ben benieuwd hoe groot het wordt :D
Iets voor vrachtwagenchauffeurs, die zijn wel voor :)
Ik vind het prima. Lekker 90 gaan karren op de rechtse baan, kunnen wij de club van 190 toch gewoon doorzetten op de linkse baan? :drive:
90 op de snelweg?? Waar gaat dat heen? straks worden we door fietsers ingehaald :screwy:
VW_Mannetje
07-09-2011, 22:45
Ook even op FB geplaatst, top!
Jel Golf 2 GTI
08-09-2011, 01:06
i like :thumbup:
golfje_295.000
08-09-2011, 06:53
zeker in voor een sticker, lache dit :thumbup:
Koen is sleeping
08-09-2011, 11:45
90 en dan toch gewoon in de spits een vrachtwagen in willen halen.
HET toppunt van egoïsme.
Diezelfde mensen rijden ook exact 79km/h met hun caravan (die ik zelf ook heb trouwens ;) )
Volgens mij hebben ze een prima alternatief voor mensen die 90 hard zat vinden: openbaar vervoer.
kleinet0m
08-09-2011, 11:49
like! 190 haal ik niet eens met de cabby! maar toch leuk als ik de sticker zou hebben! haha
geliked en stikkers laat ze maar komen!
JarnoVWPolo6N
08-09-2011, 18:23
Hedde mooi op touw gezet Strikkert! :D
Apart aanname dat 90 zuiniger zou zijn dan 120. Lager is niet per definitie zuiniger per km...
Laten we sowieso maar eens doorrijden, want met die lage snelheden zijn mensen langer op dezelfde plek... daarom mislukken die 80-zones in de Randstad ook (hoewel ze er op veel plekken alsnog zijn)... Ik stem dus voor!
Rijd zelden harder dan 100... maar dat ligt ook wel een beetje aan m'n wagenpark (4baks audi 80 en een T2a).
90 heeft overigens wel voordelen: per saldo een betere doorstroming door gelijmatiger snelheid; daardoor ook een betere verkeersveiligheid.
Last but not least scheelt het enorm veel brandstof.
Jens
Die betere doorstroming zou er dan ook bij 120 moeten zijn.
dat het bij een audi 80 4 bak zuiniger is kan ik me voorstellen, volgens mij rijd ik in mijn tdi even zuinig als ik 120 rijd.
patjetta
08-09-2011, 20:21
Laat die stikker`s maar komen. :D
per saldo een betere doorstroming door gelijmatiger snelheid;
Niet per definitie. Als iedereen overal 10km/h rijdt, zijn we met z'n allen de hele dag onderweg en zijn we langer op dezelfde weg.. En op een weg passen maar een bepaald aantal auto's.. Moet jij eens kijken hoeveel files je dan hebt!
Doorrijden dus, iedereen zo hard als kan, dan ben je zo min mogelijk op dezelfde plek en schiet het tenminste op... mits er niet de hele tijd geremd wordt, want tjonge jonge, wat kunnen we toch remmen met z'n allen :)
mits er niet de hele tijd geremd wordt, want tjonge jonge, wat kunnen we toch remmen met z'n allen :)
En ziehier precies het bewijs waarom je met 90 een betere doorstroming krijgt dan met 120...
En ziehier precies het bewijs waarom je met 90 een betere doorstroming krijgt dan met 120...
Natuurlijk. Continu de toegestane snelheid veranderen, dan zorg je juist dat iedereen gaat remmen (daarom werken die dynamische bordjes boven de snelweg ook averechts).
Als iedereen 120 mag en rijdt, wordt er evenveel geremd als dat iedereen 90 mag en rijdt. Dus daar zit geen verschil in. (als wederargument zal nu gebruikt worden dat niet iedereen dezelfde snelheid rijdt, en dat is prima, maar dan moeten daar voldoende rijbanen voor 'gegeven' worden, om de snelheidsverschillen te compenseren en zodat het niet in remmen resulteert. Doet niets af aan 120 vs. 90.)
klopt...en mensen die niet fatsoenlijk kunnen rijden! Of het nou 90 of 120 is...die moeten ze gewoon van de weg halen! Ik zeg stikkers bestellen strikkert!
Stickers heel veel stickers.
Ik heb er 3 nodig :D
Echt weer zo'n co2 brandstofbesparend hippie initiatief. :screwy:
http://operatorchan.org/k/arch/src/k166556_Hippies.jpg
Ik zal is mailen naar een stickerboer straks.. inmiddels 176 aanhangers in een goeie dag tijd :tongue:
evilnyntje
09-09-2011, 07:51
Ik zal is mailen naar een stickerboer straks.. inmiddels 176 aanhangers in een goeie dag tijd :tongue:
Dat is al bijna meer dan die andere club toch?
Als je dub05, subdubbers, etc bedoeld heb je gelijk ;)
Wat!!!??? :confused:
Hier n Dub05 lid dus leg maar s uit...
VwJarnoGT
09-09-2011, 09:01
Met 90km/h wordt je nog gepasseerd door vrachtwaggels! lol :screwy:
169 mensen vinden dit leuk :thumbup:
Inmiddels de clubvan90 voorbij .. 266 vs. 259
and counting :D
Vergeet deze jongens niet
http://www.easydrivers.nl/bestel-110km-sticker.html
Die zag ik gister rijden, en stug 110 km/h heel irritant
Op Driving-fun (http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=23595) zijn ze ook flink aan het discussiëren geslagen :tongue:
Ik zag dat Broodfanaat ook vriendjes aan het maken was op de facebook pagina van clubvan90 :D
Kenneth_polo
15-09-2011, 23:04
kom maar op met de 190 sticker:D
goed bezig man!! Al gehoord naar Stickers??
Al is Strickers een toepasselijkere naam:P
Heb nog niks gehoord van Stickerdump..
ik heb nieuws, dus doe ff zo via FB ;-)
patjetta
17-09-2011, 11:07
Als je even een voorbeeld geeft dan kan ik ze ook zelf maken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.