Log in

View Full Version : hoe krijg je dit voor elkaar


AZRAIL
18-03-2005, 12:41
een tijdje geleden heb ik nadat ik hem pas 1 week in bezit had een aan alle kanten olie spuitende blok (PF). de kop eraf en dit kom ik tegen
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8268&mode=normal
ik vraag me eigenlijk af hoe dit kon gebeuren. ik had hem pas ongeveer een week en veel had ik er ook niet mee gereden

Rallye-VR6t
18-03-2005, 13:03
Te arm gelopen.
Injector vast?

AZRAIL
18-03-2005, 13:19
Te arm gelopen.
Injector vast?

ik weet het niet, maar m'n nieuwe blok heeft ook gekke trekjes (als die koud is), ook dezelfde cilinder die gek doet. kan het zijn dat de benzine pomp niet genoeg pompt? kan ik dit laten meten??

VeeDubber
18-03-2005, 13:28
duidelijk een mengselprobleem, verkeerde bougies of inderdaad te arm gelopen. Je hebt last van kloppen gehad, daardoor zijn er stukjes uit de zuiger en de cilinder gebroken en hebben de zuigerbodem beschadigd. Er lijkt ook een beetje koolaanslag te zitten, maar kan het niet goed genoeg zien, dat kan ook een oorzaak zijn. blokje kan op de schroothoop als ik het zo zie.....

Rallye-VR6t
18-03-2005, 13:29
ik weet het niet, maar m'n nieuwe blok heeft ook gekke trekjes (als die koud is), ook dezelfde cilinder die gek doet. kan het zijn dat de benzine pomp niet genoeg pompt? kan ik dit laten meten??


Zelfde injectoren?
Met een te lage brandstofdruk of te weinig opbrengst kan het idd ook.
Maar je moet meestal ook wel pingelen kunnen horen!
Klinkt of er iemand een spijker in een blikje loopt te schudden.
Is dat het geval, minder toeren en opzoek naar de oorzaak.

En beetje stevige pingel in hoog toeren heeft 1.5 sec nodig om zuiger schade te veroorzaken.

Rallye-VR6t
18-03-2005, 13:30
Die zwarte aanslag is verbrande olie, de zuigerveren doen helemaal niks meer.

Big_Mac_Mark
18-03-2005, 15:14
Tering he! Dat ziet er ZEER onfijn uit!!!!

AZRAIL
18-03-2005, 18:35
Zelfde injectoren?
Met een te lage brandstofdruk of te weinig opbrengst kan het idd ook.
Maar je moet meestal ook wel pingelen kunnen horen!
Klinkt of er iemand een spijker in een blikje loopt te schudden.
Is dat het geval, minder toeren en opzoek naar de oorzaak.

En beetje stevige pingel in hoog toeren heeft 1.5 sec nodig om zuiger schade te veroorzaken.

er zitten nu andere injectoren op. aan het begin hoor je inderdaad een getik. lijken de kleppen wel. de brandstofpomp is nog wel hetzelfde. is dat te lage brandstofdruk denk je? en stel dat het de pomp is, er is er 1 in de tank met flotter enzo, en eentje naast de filter. welke van de 2 moet ik hebben??

AZRAIL
18-03-2005, 18:37
duidelijk een mengselprobleem, verkeerde bougies of inderdaad te arm gelopen. Je hebt last van kloppen gehad, daardoor zijn er stukjes uit de zuiger en de cilinder gebroken en hebben de zuigerbodem beschadigd. Er lijkt ook een beetje koolaanslag te zitten, maar kan het niet goed genoeg zien, dat kan ook een oorzaak zijn. blokje kan op de schroothoop als ik het zo zie.....

het waren bougies van VW zelf. ze zaten er al op toen ik hem kocht. voor ik ze nog kon vervangen was het al te laat. blokje ligt idd al op de schroothoop.

vw4-ever
19-03-2005, 15:53
Als ik zo kijk lijkt het wel een lekkende injector (nadruppelen)

Clifton
20-03-2005, 19:13
Het zou ook kunnen zijn dat de ontsteking niet goed staat. Dan heeft hij inderdaad gepingeld. Ik heb ook eens zoiets gehad en een motortuner zei toen dat mijn ontsteking te vroeg had gestaan.

AZRAIL
20-03-2005, 21:04
Het zou ook kunnen zijn dat de ontsteking niet goed staat. Dan heeft hij inderdaad gepingeld. Ik heb ook eens zoiets gehad en een motortuner zei toen dat mijn ontsteking te vroeg had gestaan.

de onsteking die ik heb overgeplaats naar het nieuwe blok werkte ook niet. dat kan het ook best wel zijn geweest ja. ik heb er nu een andere op zitten. van de sloop welliswaar maar hij doet het prima en heeft me 185 euro bespaard.
het enige wat me nog doet denken is de brandstofpomp

Fred
20-03-2005, 21:36
de onsteking die ik heb overgeplaats naar het nieuwe blok werkte ook niet. dat kan het ook best wel zijn geweest ja. ik heb er nu een andere op zitten. van de sloop welliswaar maar hij doet het prima en heeft me 185 euro bespaard.
het enige wat me nog doet denken is de brandstofpomp

Als de brandstof druk te laag is openen de injectors niet......dus kan er ook geen verbranding plaats vinden.

Wat evt wel kan is dat de verhouding lucht/brandstof ontregeld is gweest...

Maar ik denk ook dat dit eerder een ontstekingsprobleem is (geweest)

Marco
20-03-2005, 21:48
Sorry ik kon even niet laten om deze foto even te posten.

Is een 16v kop van een mercedes gebruikt om te racen

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13195&mode=normal

AZRAIL
20-03-2005, 23:21
Sorry ik kon even niet laten om deze foto even te posten.

Is een 16v kop van een mercedes gebruikt om te racen

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13195&mode=normal

ioew!!! :eek: doet me goed zo'n foto

vwleusden
21-03-2005, 18:11
zijn mooie foto's :eek: