Log in

View Full Version : vreemde kopelling stand

gooigolf
12-09-2011, 17:34
hallo ..

heb een corrado pedalenbox in golf 2 gezet ..
en paste perfekt .. maar toen ik de koppling cylinder op schutbord zette en aan wilde sluiten .kwam ik een probleem tegen
de stand van de koppling ligt erg laag en heb maar beetje slag .
wie weet hier een oplossing voor ..weet niet of er een type is gemaakt die langer is ..
vrgr gooigolf

dpwacky
12-09-2011, 18:10
Hoi Gooi, het vreemde is dat iemand dat probleem juist heeft met een 35i pedalenset en juist niet die van een corrado.

Klik maar eens op deze link:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58394&highlight=corrado+pedalenset

dpwacky
12-09-2011, 18:16
Hoi Gooi, ook in deze link word gesproken over een plaat die je hydro koppeling en je rem cylinder vasthoud, was dit wel de goede? Kan het zijn dat het daardoor lager is gaan staan? (ivm abs en niet abs e.d.?)

http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-63685.html

gooigolf
12-09-2011, 18:29
hallo ..

abs of niet maakt niks uit ..
heeft niks met de koppling uit testaan ,,
het verschil met de plaat is aleen de aansluiting 3 gaten en 4 gaten voor bevestiging
rembekrachtiger rest moet gelijk zijn ,,zit nu wel erg laag iritand gatver
vrgr gooi

dpwacky
12-09-2011, 18:52
Is het pedaal zelf wat heel erg laag zit? Of moet je eerst heel ver trappen voordat hij eindelijk ontkoppelt?

dpwacky
12-09-2011, 18:57
Nou heb nog even lopen zoeken, G60's hebben vaak ook dat probleem van te laag zitten, bij de ene is het opgelost door echt goed te onluchten denk ik want hij heeft niet meer gereageerd:

http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-57065.html

En bij een ander werd het advies gegeven om iets te vervangen... omdat dat ding gaar zou zijn:

http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-13341.html

Heb de originele gebruikt die bij de pedalenset hoorde of die van de mk3 er weer op gezet? (want die was nog goed zover ik kon beoordelen :) )

gooigolf
12-09-2011, 20:21
Nou heb nog even lopen zoeken, G60's hebben vaak ook dat probleem van te laag zitten, bij de ene is het opgelost door echt goed te onluchten denk ik want hij heeft niet meer gereageerd:

http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-57065.html

En bij een ander werd het advies gegeven om iets te vervangen... omdat dat ding gaar zou zijn:

http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-13341.html

Heb de originele gebruikt die bij de pedalenset hoorde of die van de mk3 er weer op gezet? (want die was nog goed zover ik kon beoordelen :) )
hallo ..

ik heb de orgineele van de corrado gebruikt maar klopt niet ,,
tis net of hij vast zit ,,
als ik de nipel losdraai zak hij wel maar als ik hem paar keer ondlucht zit hij als een huis en kan hem dan niet indrukken ,
het probleem met het pedaal is zodra ik hem aansluit op cylinder
dan zit hij laag terwijl het cylinder wel op zijn langst is ..
dus dat is wat apart allemaal . :rolleyes:

dpwacky
12-09-2011, 20:46
Ha Gooi, ik hoop dat iemand anders iets weet, want ik heb geen idee, ben natuurlijk ook geen monteur alleen wat boven staat kon ik erover vinden en meer niet. Hopelijk komt iemand met een oplossing anders moet ik leren heel vreemd te koppelen :D

Groetjes,

Dennis

gooigolf
12-09-2011, 20:54
Ha Gooi, ik hoop dat iemand anders iets weet, want ik heb geen idee, ben natuurlijk ook geen monteur alleen wat boven staat kon ik erover vinden en meer niet. Hopelijk komt iemand met een oplossing anders moet ik leren heel vreemd te koppelen :D

Groetjes,

Dennis
hahaha hij koppeld nu helemaal nog niet das minder ..
wou het zo proberen maar hij is keihard en niet in te drukken er klopt iets niet ..als ik de nippel losdraai druk ik hem zo na beneden .
maar na paarkeer ondlucht word hij hard maar zo hard kan hem niet intrappen..ben bang voor 1 of 2 defekte cylinders
vrgr gooigolf ..

dpwacky
12-09-2011, 20:56
Ai minders, en die van de golf 3 zijn niet te gebruiken? Of zijn die meegegaan in de golf 3 en is er daarna een klein pakketje van gemaakt ;)

gooigolf
12-09-2011, 21:23
Ai minders, en die van de golf 3 zijn niet te gebruiken? Of zijn die meegegaan in de golf 3 en is er daarna een klein pakketje van gemaakt ;)
hallo

ja das anders ..
kan ik niet gebruiken zal eens wat anders proberen dit klopt van geen kant ..zal even op zoek na 2 andere cylinders
1 voor op de bak en 1 voor op pedaal ..
ben bang dat die niet fris zijn ,
vrgr gooi

Turbo-Variant
13-09-2011, 17:53
Heb je die verstevigingsplaat ook ertussen zitten? Die waar de koppelingcilinder en rembekrachtiger op worden vastgezet?

Dat scheelt je een paar milimeter namelijk, waardoor je slag beïnvloed wordt.

Verder natuurlijk even testen of de cilinders goed zijn. Zoja, even goed ontluchten. Kan verder niets raars zijn als je de passende delen gebruikt, dus Golf 2 koets, 35i/Corrado box + de daarbij horende commandocilinder en de verstevigingsplaat die tegen het schutbord ligt. (waar bekrachtiger en cilinder aanvast komen) Al meermaals toegepast en nooit een probleem mee gehad.

gooigolf
13-09-2011, 18:35
Heb je die verstevigingsplaat ook ertussen zitten? Die waar de koppelingcilinder en rembekrachtiger op worden vastgezet?

Dat scheelt je een paar milimeter namelijk, waardoor je slag beïnvloed wordt.

Verder natuurlijk even testen of de cilinders goed zijn. Zoja, even goed ontluchten. Kan verder niets raars zijn als je de passende delen gebruikt, dus Golf 2 koets, 35i/Corrado box + de daarbij horende commandocilinder en de verstevigingsplaat die tegen het schutbord ligt. (waar bekrachtiger en cilinder aanvast komen) Al meermaals toegepast en nooit een probleem mee gehad.
hallo

ja heb idd een corrado pedalenset ..
en de plaat achter rembekrachtiger waar cylinder op word vast gezet ..
dat moet goed zijn ,,
aleen zit pedaal bijna tegen schutbord waneer ik deze inhaak op pedaal ..
en hij is niet in te trappen zo hard,aleen als ik nippel losdraai zakt pedaal ..
zou je denken dat cylinder defekt is ..
vrgr gooigolf