Log in

View Full Version : Zonnedak inbouwen Golf mk.2

Wouter42
15-09-2011, 12:23
Zoals de titel al zegt, ik zou graag een schuifdak/zonnedak in mijn Golf mk.2 uit '91 willen bouwen.

Vraag is dus: Kan dit? Zo ja, waar moet ik op letten, en waar haal ik zoiets vandaan?

Bral
15-09-2011, 13:39
een webasto van de automat ?

of bedoel je een fabrieksding ?

Spierings
15-09-2011, 14:02
Zijn inderdaad een aantal merken zoals webasto die zonnedaken leveren, meeste zijn ook goed aan de prijs.

Vind het wel zonde om met zo'n aftermarket dak de auto te verpesten, maar meningen verschillen.

Bral
15-09-2011, 14:04
verpesten, tja, als het een ding van een paar 100 euro is...zo'n dak is denk ik beter als dat modernige "verratten" ... ;-)

Wouter42
15-09-2011, 15:13
Nou ik dacht eerder aan zo'n standaard ding, er zijn toch ook Golfjes 2 waar al een dakraam in zit?

Niles
15-09-2011, 16:05
Nou ik dacht eerder aan zo'n standaard ding, er zijn toch ook Golfjes 2 waar al een dakraam in zit?
hier zit een andere dakplaat op. succes

Wouter42
15-09-2011, 16:35
hier zit een andere dakplaat op. succes

Ja dat snap ik. Daarom vroeg ik ook waar ik eventueel op zou moeten letten, als er een dakraam in komt, moet ik ook een gat in mijn dak gaan maken.

Bral
15-09-2011, 16:45
voorzover ik weet (maar dat gaat dan over een audi 80) is het niet alleen een gat choppen maar moet je echt de hele dakplaat wisselen als je een fabrieksdak wilt omdat het binnenwerk van het dak een geheel vormt met de dakplaat, tevens is (bij een audi 80 zeker) de hemel ook heel anders...eerlijk gezegd lijkt het mij gekkenwerk...ik zeg zoek een dakje op de sloop, netjes zagen, kitten en klaar voor weinig....

Wouter42
15-09-2011, 16:49
voorzover ik weet (maar dat gaat dan over een audi 80) is het niet alleen een gat choppen maar moet je echt de hele dakplaat wisselen als je een fabrieksdak wilt omdat het binnenwerk van het dak een geheel vormt met de dakplaat, tevens is (bij een audi 80 zeker) de hemel ook heel anders...eerlijk gezegd lijkt het mij gekkenwerk...ik zeg zoek een dakje op de sloop, netjes zagen, kitten en klaar voor weinig....
Ja daarom heb ik dus dit topic geopend, om op goede ideeën te komen. Dit is denk ik wel het beste plan. :)

Spierings
15-09-2011, 17:01
Ja daarom heb ik dus dit topic geopend, om op goede ideeën te komen. Dit is denk ik wel het beste plan. :)
Als je een orgineel schuifdak wilt is het denk ik het beste idee om gewoon een golf te kopen die het al heeft.
Wil je in je huidige auto een orgineel schuifdak zal je diep in de buidel moeten tasten.

Je moet namelijk een andere dakplaat/dak erop laten lassen en vervolgens moet je deze nog laten spuiten, iets waar veel tijd en geld in gaat zitten. Zeker als je zelf geen van die dingen zelf kunt doen.

En als je er persee een in wilt hebben voor minder geld is een aftermarket dak de beste oplossing.

Wouter42
17-09-2011, 08:14
Als je een orgineel schuifdak wilt is het denk ik het beste idee om gewoon een golf te kopen die het al heeft.
Wil je in je huidige auto een orgineel schuifdak zal je diep in de buidel moeten tasten.

Je moet namelijk een andere dakplaat/dak erop laten lassen en vervolgens moet je deze nog laten spuiten, iets waar veel tijd en geld in gaat zitten. Zeker als je zelf geen van die dingen zelf kunt doen.

En als je er persee een in wilt hebben voor minder geld is een aftermarket dak de beste oplossing.
Dan zal ik het voor nu gewoon bij een dicht dak laten :) Denk niet dat ik daar tijd voor heb, gezien ik op het HBO zit. Zal het nog eens in overweging nemen zodra ik meer tijd heb, gezien er dan ook een vr6 motorblok in gaat ^^ Iedereen bedankt voor de reacties in ieder geval! :)