View Full Version : kleppen blijven ratelen
Morge mensen
heb een maand geleden weer es een mk1 gekocht maar nu heb ik een probleem
foto's auto zie verder op het forum
ik heb een 1800 8v blok erin liggen uit 84
maar mijn kleppen blijven ratelen
als hij koud is hoor je het haast niet maar op het moment dat hij warm is lijkt het wel een diesel nah diesel iets minder maar wel irritant
kwa vermogen heb ik totaal geen verlies ,ik weet helaas niet wat ze aan het blok gedaan hebben maar een 16v wint het niet :biggrin: :biggrin:
een hoop zeiden van gooi dat spul erin en tada weg
helaas heb allebei gehaald voor bij de olie en voor in de tank maar geen verschil het blijft hetzelfde
ik zit eraan te denken om nieuwe kleppen erin te doen maar ja iemand enig idee hoeveel dat ongeveer kan gaan kosten ?
100 ? 200 ?300 ?400 ? 5--? :confused:
ik zou eerst eens gaan kijken of je de kleppen niet gewoon kunt stellen ipv vervangen. zie ook daarvoor een ander topic. Wat is de motorcode van het blok?
verkeerde olie zou misschien nog kunnen? (weet niet?)
uhh ja zal straks effe kijken voor de motercode
volgens mij was het een dx blok
maar waar staat die motercode ?
zag rechtsvooraan wel het bouwjaar staan moet het daarbij staan ?
maar volgens mij zijn de kleppen hydralisch
nope olie is goed
alles is verschoont
Bussie komt zo
20-03-2005, 11:03
maar volgens mij zijn de kleppen hydralisch
Maar daarom kunnen ze nog wel kapot.
wie zegt dat het je kleppen zijn. een rammel komt meestal door de klepstoters.ze kunnen verstopt zitten.
gaat het rammelen sneller als je iets meer gas geeft?
nope olie is goed
alles is verschoont
Wat voor olie. viscositeit, merk? vol of half synteet.
hmm denk dat ik morgen maar effe bij de garaga lang rij om het na te vragen
olie weet ik niet precies meer maar heb toen goeie olie erin gedaan das in jan geweest en sindsdien nog geen 300km gereden
ja idd want als het de kleppen zouden moeten zijn ,dan moet hij toch vermogen verlies hebben en roken ?
das niet het geval
maar idd wat jij zegt zou kunnen
voordat ik hem kocht heb hij ook 3mnden stilgestaan en daarvoor reed die jongen soms alleen in het weekend ermee
Zestienkleppen
20-03-2005, 11:32
lekke stoters
Bussie komt zo
20-03-2005, 11:36
Een x een lange rit maken kan geen kwaad hoor ik wel.
Bij mij auto het zelfde verhaal, koud geen herrie en warm rammelde de motor de tent uit. was wel een ander merk maar met nieuwe klepstotters was het verholpen.
En idd als je kleppen "versleten" zijn gaat hij olie verbruiken en kan de carter druk omhoog gaan.even de slang op je klepdeksel loshalen als de motor draait, kom er erg veel druk uit, dan kunnen het je kleppen of iets anders zijn.
ik heb de laatste dagen veel ermee gereden
ook veel snelweg genomen
kwa rijgedrag is tie geweldig
echt supersnel voor een 8v
alleen dat ratelen he das bagger
maar ik ga morgen effe informeren bij de garage
wat zou dat ongeveer kosten nieuwe klepstoters ?
schatting ?
weet ik of ik genaaid wordt ja of nee
Zestienkleppen
20-03-2005, 16:23
stoter ongeveer 10 tot 15 euro/stuk
kijk eerst maar eens of je vaste of hydraulische klepstoters hebt.
4 lagerkappen van de nokkenas is hydraulisch, 5 wil zeggen dat je vaste stoters hebt.
Bij hydraulische: eruit halen, uit elkaar halen en schoonmaken. Ze slijten nagenoeg niet namelijk.
Bij vaste stoters: voordat je de nokkenas demonteert, speling meten. Dan nokkenas demonteren, per stoter de klepstelplaatjes eraf halen en opschrijven welke eronder zit. Uitrekenen welke je moet hebben, naar de dealer om nieuwe te halen (6-7 euro per stuk), monteren, warm laten lopen, speling opnieuw meten.
In etka staan klepstelplaatjes genoemd als "stelschijven" in de diktes 3mm tot 4,25mm, diameter 30 mm
wat mij in het verleden wel eens is gebeurt met hydraulische stoters (in een niet VW)
was dat de gebruikte olie (Castrol RS) te dun bleek te zijn.
stoters kregen niet de gelegenheid druk op de bouwen,omdat de waterdunne RS te snel
weer uit de stoters was,met ratelen en tikken als gevolg.
Probeer gewoon ff een wat dikkere olie,das denk ik de goedkoopste oplossing ;)
zal wel erg dunne olie geweest zijn dan!
voor een hydro kop wordt 5w40 of 10w40 voorgeschreven
Castrol RS is 5w50 ... Mobil1 trouwens ook ...
Castrol RS is er bij mijn weten ook in 10w40
ja marcski whehe ik geloof je meteen allemaal maar motorisch ben ik niet zoeen ster met auto's
en met kleppen al helemaal niet
maar weet jij toevallig een goeie garage hier in den haag ?
Jurgen Santana
20-03-2005, 23:34
Een DX motor heeft geen hydraulische klepstoters. Zou eens beginnen met de klepspeling controleren en eventueel stellen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.