View Full Version : G60 of ander 1.8 8v in Type 1.... Tips?
Ik ben bezig met een G60 in mijn Jetta 1 te lepelen, althans de G60 komt met een week of drie binnen.
Wie heeft dit al eens gedaan en wat en hoe kan ik het beste doen met de:
Versnellingsbak (Golf2 TD, Corrado G60 ?????)
Motorsteunen? Zelf ontwerpen of zijn er standaard types? Met rubber bussen of met Polyurethaan bussen?
Electronica en bak bediening vogel ik zelf wel uit.
Remsysteem heb ik al gedeeltelijk aangepast. Rocco 16v achteras met vr6 asstompen en type 4 alu klauwen ligt al klaar.
Fusees van een type 3 vr6 heb ik al liggen maar moeten nog pas gemaakt worden.
Veerpoten type 2 bovenaan aangepast zodat de bonrath veerpoot lagers van de type 1 erop passen...
Ik puzzel lekker verder.
Christiaan
21-03-2005, 22:55
probeer a.u.b. ff de zoekfunctie op het forum.... er zijn al meerdere topics over geweest....
hmmm had ik gedaan, maar zal wel niet goed gezocht hebben, ik zoek wel ff verder.
Wat betreft de motorsteunen:
Als je de kabelgeschakelde bak van de G60 gaat gebruiken zal je de motorsteun aan de bestuurderskant moeten aanpassen ( ene Chris op dit forum heeft hetzelfde gedaan. Ik meende dat je dit moest doen omdat anders je kabels verhinderd worden. Wanneer je een bak gaat gebruiken van een golf 1 heb je dit probleem niet.
Verder ligt het er nog aan of je jetta er 1 is met een motor tot 1.3l of vanaf 1.5l wanneer je er een tot 1.3l motorinhoud hebt zal de motorsteun aan de bijrijderskant erafgehaald moeten worden en er een stukje verder ( lees: dichter bij je schutbord ) weer oplassen ( voor details raadpleeg Steven16v ff op dit forum )
Verder zou ik niet weten wat voor versnellingsbak je er op wilt. Der zullen hier wel mensen zijn die je er de in's en out's over kunnen vertellen.
succes
ene chris heeft ze overgenomen van een ene richard..en je moet het doen omdat je steunaansluiting op de bak compleet anders is..
die uitsparing waar jij het over hebt dat klopt..anders heeft je schakelweg geen ruimte..dus er moet een kleine uitsparing worden gemaakt in je steun..
en abrt je hebt een PM
thx richard voor de PB.
Ik wil het liefst de originele corrado G60 bak gaan gebruiken. De steunen die passen van andere GTI's of 16v's gebruik ik en de rest maak ik wel pas.
bart anders kom je donderdag ff online op msn..
richard-koehoorn@hotmail.com
Rallye-VR6t
22-03-2005, 20:52
Ik ben bezig met een G60 in mijn Jetta 1 te lepelen, althans de G60 komt met een week of drie binnen.
Wie heeft dit al eens gedaan en wat en hoe kan ik het beste doen met de:
Versnellingsbak (Golf2 TD, Corrado G60 ?????)
Fusees van een type 3 vr6 heb ik al liggen maar moeten nog pas gemaakt worden.
Veerpoten type 2 bovenaan aangepast zodat de bonrath veerpoot lagers van de type 1 erop passen...
Ik puzzel lekker verder.
Let wel op dat je spoorstangen ook aangepast moeten worden.
Weet dat het mogelijk is deze aanpassing.
Met een VR6 fussestuk wordt je homokinieet ook anders, dus met je aandrijfassen zul je ook aan de gang moeten.
Zeker als je met een 02x type bak wilt rijden.
Als je straks een onderpoot van een type 1 hebt en een patroon van een type2, hoe kom je dan uit met verlagingsveren?
Maak je foto's? Hou ons op de hoogte, ben erg nieuwsgierig of het gaat lukken.
Ik weet dat ik de stuur inrichting ook aan moet passen met de type 3 fusees. maar ik weet nog niet precies wat wijsheid is nadat ik gesproken heb met Richard.
Ik ben er al wel achter dat hij een stuk hoger op zijn poten komt te staan met de type 2 veerpoten in de type 1 koets. Denk dat het eindelijk op een schroefset uitdraait.
Ik laat wel weten hoe en wat.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.