View Full Version : 14/15-05: de 18e VW Nationals in Frankrijk
Wat Budel is voor Nederland,Spa voor België, is de VW Nationals voor Frankrijk !!
Dit jaar alweer voor de 18e keer,en voor de tweede keer in Thenay (41) Frankrijk.
Dat ligt een km of 160 onder Parijs,en is goed aan te rijden vanuit Nederland.
In het verleden was de meeting altijd in de omgeving van Bordeaux,maar om de
zoveel jaar zoeken ze weer naar een andere lokatie.
Thenay ligt ongeveer een km of 600 vanaf de grensovergang bij Breda.
http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/08112004132402.jpg
Aan de vele pb'tjes die ik afgelopen tijd hierover heb ontvangen heb ik gemerkt dat
er best veel belangstelling voor is om gezamelijk die kant op te rijden,dus bij deze ...
laat even een kort berichtje in deze thread achter als je ook die kant op wilt,dan
gaan we een routeschema bedenken om erheen te rijden !!
Wat mijn plan is om donderdag 12 Mei te verzamelen bij de grens met Belgie,en dan
te vertrekken richting Frankrijk.
Alleen moeten we nog kijken hoe we precies gaan rijden,omdat de weg Antwerpen -
Gent vanaf 26 Maart danig op de schop gaat :(
Donderdagmiddag ergens een camping,dan vrijdagochtend weer rijden om dan vroeg
in de middag ergens in de omgeving van Thenay (streek de Loire) een camping te zoeken.
(bij veel belangstelling zullen we moeten gaan reserveren)
Zaterdag & zondag is dan de meeting,en zondagmiddag alvast een stuk terug te rijden
richting Nederland.
Voor degenen die dan nog vut hebben is er (op de terugweg) 16 Mei Retromania ...
http://www.vwmania.org/images/Page/Retro/affiche.gif
maandag 16 mei is tweede pinksterdag,en zullen de meeste vrij zijn,nietwaar ??
Er staan 73 foto's van mij,van de 17e Nationals in 2004 (http://www.keversite.com/fotoalbum/categorie.php?id=81) in het fotoalbum van www.keversite.com
ik ga wel, maar kan pas vrijdag gaan rijden. Kan ik wel bij jullie staan met de 7032 bus? En ja, ik ga door naar retromania.
SplitBien
22-03-2005, 14:37
Misschien kom ik ook wel ff koekeloeren en rij ik daarna ook door naar retromania.....
Wilde dit jaar zoveel mogelijk meetings meepakken en aangezien volksworld niet meer gaat i.v.m het kopen van een huis wil ik de rest wel mee pakken!
Rustig aan Gertje ... de meeting is "pas" over 7 weken ...
*neemt nu vrij en gaat de safari's monteren ...
Ik wil wel mee hoor, Gert!
De Bangbus zit waarschijnlijk al vol ..
Ben er zo goed als uit. Dit jaar ga ik er naartoe. Waarschijnlijk niet met de kever, maar ff snel met de golf.
Alain? kan je gewoon de camping op of moet je reserveren?
Alain?,kan je gewoon de camping op of moet je reserveren?
Op het meetingterrein zelf kan niet gecampeerd worden,maar in de streek waar Thenay ligt,
(De Loire) zijn veel campings te vinden.
Best wel een beetje jammer,want sfeer zoals op Spa,Budel & Euro ontbreekt dus een beetje :(
Maar op campings in de direkte omgeving van Thenay staan ook zat gekken,dus gezellig wordt
het dan toch wel.
Reserveren is dus niet nodig .. is de één vol,dan rij je gewoon een km of 5 door naar de volgende.
Ik zal wel uitzoeken hoeveel campings er nou precies in de buurt zijn,goed ??
Ik zal wel uitzoeken hoeveel campings er nou precies in de buurt zijn,goed ??
Top! Misschien ook handig als we ff wat telefoonnummers uitwisselen, dan kunnen we misschien op dezelfde camping staan als jullie. Maar dat komt op de cruisenight misschien wel ff dan. Kom je dinsdag?
Kom je dinsdag?
Als het een beetje redelijk weer is,ben ik er met de westy,anders met de pano
Ik zoek je wel ff op dan.
vorig jaar stonden wij op een 'officiele' camping van de meeting. dat was gewoon op het lokale voetbal veld, 1 km buiten het dorp en zo'n 5km van de meeting. daar stonden alleen vw mensen en dus ook het bekende meeting sfeertje.
fast fred en de DAS stonden ergens verderop op een echte camping (met zwembad), anders moet je hem effe een PM sturen voor het adres van die camping
staat er nu ook meer info op het Engelse gedeelte van de site van supervwmag (http://www.supervwmag.com/vwus/vwnat.htm)
Bussie komt zo
31-03-2005, 20:38
Niemand die mee wil ?
Ik ga ook mee hoor Gertje. Maar dat wist Kruk al.
http://www.geocities.com/MotorCity/Lane/7972/Photo406.jpg
nog 8 dagen werken en dan is het zover !!!
Bussie komt zo
27-04-2005, 12:30
Zo kort nog maar :eek:
Wij blijven iig lekker thuis : door omstandigheden geen tijd en zin :D
volksaddiction
27-04-2005, 15:52
http://www.geocities.com/MotorCity/Lane/7972/Photo406.jpg
nog 8 dagen werken en dan is het zover !!!
Zo snel al?
Pak jij er een weekje voor mee ?
Wij vertrekken vrijdag de........13e :eek: :redface:
Kom je denk ik wel tegen daar !
Jasper Ovaal
27-04-2005, 17:02
volgend jaar wil ik wel mee, dan moet de ovaal zo ie zo helemaal klaar zijn :p
maak maar een paar foto's maar dat zal wel goed komen..
Bussie komt zo
27-04-2005, 18:40
Wegens aanschaf van de kubel en op advies van een bepaald persoon.
die zegt dat ik dat geld beter in de kubel kan steken. ipv in mijn ....
Moet ik eerlijk toegeven dat ik met pijn in mijn hart moet zeggen dat wij niet mee gaan. :(
ik werd thuis eerst verrot gescholden en gevraagt of ik wel goed bij mijn hoofd was, maar toen ze afgekoeld was had ze er wel begrip voor. :o
het was uiteindelijk toch ons enige kans op vakantie dit jaar.
door voorbereidingen voor Retromania kan ik ook niet. kR@kub wil jij voldoende foto's maken???
Krukkie zal foto's gaan maken ... kweet alleen nog niet of ik ze hier op het forum parkeer,ivm doorlinken ;)
volksaddiction
07-05-2005, 13:31
Ik zal ook wel de nodige foto's schieten !
(hoop wel dat mijn nieuwe camera voor die tijd binnen is :mad: )
@ Kruk: Jouw foto's kunnen net als vorig jaar weer op VA.nl hoor, no probs !
Zoals het er nu naar uitziet gaat Krukkie and family donderdagmiddag om een uurtje of 12:30 rijden.
"doel" is dan om op de hoogte van Parijs een camping te zoeken,omdat vrijdag ook wat vrienden richting de nationals gaan.
Die kunnen echter niet eerder gaan rijden dan vrijdagochtend,dus hopelijk zijn ze er rond de middag.
Rijden we de laatste 200 kilometer met elkaar op ... de westy is er in ieder geval al klaar voor !!! :D
Skywalker
08-05-2005, 21:28
Krukkie zal foto's gaan maken ... kweet alleen nog niet of ik ze hier op het forum parkeer,ivm doorlinken ;)
OT
Doorlinken kan weer!
Doorlinken kan weer!
Eerst wel,toen weer niet ... nu dus weer wel .... denk dat ik het zekere voor het onzekere neem ;)
Misschien kunnen we wel live verslag geven door de foto's meteen te uppen? We hebben meestal wel een laptop en een grps mobieltje bij ons, dus mogelijk is het zeker. Of we er zin in hebben is een ander verhaal...
Of we er zin in hebben is een ander verhaal...
Ik iig niet ... tis ook een beetje een soort vakantie ... ze zien de foto's toch wel verschijnen.
Om nu "on scene" foto's te gaan zitten uploaden ... int weekend zit er bijna toch geen hond opt forum :wink:
on topic !!
Zoals het er nu naar uitziet willen wij donderdag tussen 12:30 en 13:00 uit Den Haag vertrekken.
Plan is dan om richting Breda & Antwerpen te gaan,en vanuit daar richting Brussel (E19),
(dit vanwege de afsluiting van de Kennedy tunnel en herstel aan de weg tussen Antwerpen
en de Franse grens)
Vanaf Brussel wil ik de E19 verder volgen richting Mons,en vanaf daar wordt het de A7
richting Valenciennes in Frankrijk.
Dan kijk ik daar ter plekke wel of we richting Parijs (de A1) gaan,of Parijs links laten liggen,en
via Reims richting het zuiden gaan.
Via Reims zijn het wel meer kilometers,maar om nou eind van de donderdagmiddag rond Parijs
in de file te staan is ook niet alles.
Plan was verder om ongeveer op de hoogte van Parijs (of net daaronder) een camping te pakken,
ook omdat er nog wat vrienden ons achterna komen,maar die niet eerder kunnen vertrekken dan
vrijdagochtend vroeg.
Die voegen zich dan in de loop van vrijdagochtend bij ons,dus vandaar dat we ook niet zo
"heel" erg ver Frankrijk in willen rijden.
Of ergens in de buurt van Reims ... daar ligt nog een erg oud circuit (http://www.circuitdereims.net/) ... mooie fotolokatie :wink:
vwspijlbus
10-05-2005, 13:35
Ik wens jullie allen een goede reis!
Ik zie de foto's wel na 't weekend verschijnen.
Alain: als je in France nog een originele hele treeplank voor m'n SO-42 tegenkomt hoor ik 't wel.
volksaddiction
10-05-2005, 16:33
Het weer ziet er nog niet echt veelbelovend uit :(
Maar dat mag de pret niet drukken !!
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3867&stc=1
Ik neem wel een flesje Palm rum mee voor als we het weer echt niet meer trekken. 2 glaasjes en je hebt niet meer in de gaten dat het regent.
volksaddiction
11-05-2005, 10:12
Ik neem wel een flesje Palm rum mee voor als we het weer echt niet meer trekken. 2 glaasjes en je hebt niet meer in de gaten dat het regent.Klinkt goed !
Sta momenteel toch al bekend als alcoholist, dus dat kan er dan ook nog wel bij ;) :D
Joh heel frankrijk is vol met alcoholisten. Jij valt daar niet op hoor!
volksaddiction
11-05-2005, 11:58
Joh heel frankrijk is vol met alcoholisten. Jij valt daar niet op hoor!
ooohhh, gelukkig, heb natuurlijk wel "een naam" hoog te houden, hehehehe :p
Ik ben weg !! :biggrin:
Thanks Usertje voor het passende avatartje
Xje
Niels - AirMighty.com
12-05-2005, 09:14
:( :redface: Ik wil ook mee... :redface: :(
danielle
12-05-2005, 11:11
ik ook wel... maar geen geld...
Sorry Niels, ik had nog maar 1 plekkie en die heeft Leon nu. Zal nog erg krap worden met 4 man en alle bagage, maar ach.
1 voordeel! Je zal niet op alle foto's staan deze keer!
volksaddiction
12-05-2005, 11:48
Sorry Niels, ik had nog maar 1 plekkie en die heeft Leon nu. Zal nog erg krap worden met 4 man en alle bagage, maar ach.
Dude, hoe laat heb jij die seminar?
Bagage maken we wel passend, neem niet veel mee !
Jasper Ovaal
12-05-2005, 11:51
ik ga helaas naar antwerpen zaterdag avond, ik moet helaas vrijdag en zaterdag werken nog :mad:
zijn jullie nou nog niet onderweg trouwens, schiet niet echt op,
goede reis, en de groeten,. :D
maandag me ovaal weer een keer uit die box trekken,
Dude, hoe laat heb jij die seminar?
Bagage maken we wel passend, neem niet veel mee !
Vanmiddag pas. Ben nu nog in A'dam, maar ga zo jouw kant op. Ben druk aan het bellen voor een skibox, dan kan echt alles mee!
volksaddiction
12-05-2005, 12:08
Vanmiddag pas. Ben nu nog in A'dam, maar ga zo jouw kant op. Ben druk aan het bellen voor een skibox, dan kan echt alles mee!
Strak plan !
Tot aan parijs zitten we met z'n 3en, das nog wel te doen !
Maar van Parijs naar Thenay word krapjes idd :rolleyes:
Hoop dat de skibox gaat lukken !
volksaddiction
12-05-2005, 12:09
ik ga helaas naar antwerpen zaterdag avond, ik moet helaas vrijdag en zaterdag werken nog :mad:
zijn jullie nou nog niet onderweg trouwens, schiet niet echt op,
goede reis, en de groeten,. :D
maandag me ovaal weer een keer uit die box trekken,
Antwerpen is ook tof !
Gaan meerdere bekenden naar de meeting in Antwerpen hoorde ik gisteren !
kobus heeft wel een heel rare skibox op zijn bus gezet! ;-)
http://blogsimages.skynet.be/images/001/041/213_24dab13912671c7ad065e22ff45a75e6.jpg
volksaddiction
12-05-2005, 16:13
Ben er helemaal klaar voor !
alles staat klaar, en net op de valreep mijn nieuwe camera (fuji S7000) nog even opgepikt, vandaag binnengekomen !
(gebruiksaanwijzing lees ik onderweg wel ;))
Alleen nog een setje dakdragers voor Oskar zijn Golf IV ophalen en de box kan ook op het dak........
Gaat helemaal goed komen !
Beetlefreak
12-05-2005, 18:05
...net op de valreep mijn nieuwe camera (fuji S7000) nog even opgepikt, vandaag binnengekomen !
(gebruiksaanwijzing lees ik onderweg wel ;))
Zo dan! Mooie camera :eek: Ook makkelijk om in je broekzak te steken :p
Gebruiksaanwijzing zal je idd wel nodig hebben, ding ken nogal wat :D
Binnenkort posterformaat op te vragen bij VA?? :)
Niels - AirMighty.com
13-05-2005, 09:07
Maakt ook niet uit... (denk ik :o ) ff een weekendje nix is ook wel eens relaxt... toch?!? :D
Ik zie de pics wel verschijnen, HAVE FUN!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.