Log in

View Full Version : Schroefset-vraag Bora.

gti-er
03-10-2011, 23:17
Misschien een stomme vraag, maar heb een Bora (joh! :D ) en daar zit een schroefset onder. Voor is geen probleem..... schroeven maar!!
Maar achter zit zoals bij alle Golf 4 en Bora's de veer los van de patroon, hoe kun je die dan lager zetten?

Misschien een stomme vraag, maar ben gewoon rondom schroeven gewend en klaar!! :D

MONDY
03-10-2011, 23:21
salih, achter kan je ze ook gewoon schroeven.

gti-er
03-10-2011, 23:50
salih, achter kan je ze ook gewoon schroeven.

snap er niks van??
Ik heb wel eens zitten kijken, maar waar zit in godsnaam dat schroefgedeelte dan? :confused:

MONDY
04-10-2011, 01:03
http://i175.photobucket.com/albums/w130/JP__golf/DSCN2653.jpg
onder bij de achterveren.
de blauwe losse stukken, die kan je stellen zoals gewone stelringen, daarmee zet je de auto hoger of lager

foto is geleend by the way

gti-er
04-10-2011, 18:08
ah daaro!! :D

nou volgend jaar wat lager dan maar, met nieuwe wielen!
thnx ouwe! :thumbup:

MONDY
05-10-2011, 00:27
voor jou altijd ouwe je weet het :)

henkwassenaar
05-10-2011, 13:01
Als je lager wil moet je gewoon de stelring van de achterzijde potjes verwijderen.

Kan wel zijn dat de veer los komt te hangen bij het opkrikken van je wagen. Hier moet je wel even rekening mee houden mocht je de wagen weer laten zakken. Even de veer op de juiste plek houden en laten zakken maar..............

Dit kan afhankelijk van het merk schroeset nog eens 10mm a 20mm schelen.

gti-er
05-10-2011, 16:34
Als je lager wil moet je gewoon de stelring van de achterzijde potjes verwijderen.

Kan wel zijn dat de veer los komt te hangen bij het opkrikken van je wagen. Hier moet je wel even rekening mee houden mocht je de wagen weer laten zakken. Even de veer op de juiste plek houden en laten zakken maar..............

Dit kan afhankelijk van het merk schroeset nog eens 10mm a 20mm schelen.

Thnx Henk, hij moet niet te laag want ik zit nog in dubio welke wielen eronder komen natuurlijk. Wil waarschijnlijk voor rondom 9J en 18'' gaan. Maar zit nog in een twijffel! :thumbup:

henkwassenaar
05-10-2011, 16:43
Thnx Henk, hij moet niet te laag want ik zit nog in dubio welke wielen eronder komen natuurlijk. Wil waarschijnlijk voor rondom 9J en 18'' gaan. Maar zit nog in een twijffel! :thumbup:

Met 18" is het wel te doen hoor. Kijk maar in mijn project van de Bora, en heb afgelopen weekend ook de stelringen verwijderd.

Had voorheen een KW V2 en deze kon zelf minder laag dan de huidige Maxtrac Sport suspension schroefset.

Bij de KW schroefset was het schroefdraad voorzijde bijna op, en bij deze set 29mm over. Achterzijde bij KW wou niet lager en lag zekur 15mm a 20mm hoger incl stelringen verwijderd dan de huidige setup.

Met 19" zou het kunnen afhankelijk dus merk schroefset, en breedtes velgen icm banden.

Andere mogelijke optie is om kortere veren te nemen, zodat je de stelpot plus stelring kan blijven behouden.

Ben benieuwd naar jou nieuwe setup................ :thumbup:

gti-er
05-10-2011, 16:49
Komt helemaal goed Henk, zodra ik weer wielen heb laat ik het gelijk weten in mijn topic. :thumbup:

tiefflieger
05-10-2011, 19:12
Ringen verwijderen Salih, volgens mij kun jij nog maar 5mm zakken met deze set (achter dan).

gti-er
05-10-2011, 20:11
Ringen verwijderen Salih, volgens mij kun jij nog maar 5mm zakken met deze set (achter dan).

maar 5 mm!
mmhh... das jammer dan wordt 18'' misschien wat te klein of niet? :thumbup:

sanderz
05-10-2011, 21:08
aaaaaiiiiirrrrrrrrrr :D

tiefflieger
05-10-2011, 21:32
maar 5 mm!
mmhh... das jammer dan wordt 18'' misschien wat te klein of niet? :thumbup:

Als je de ringen verwijderd kan je weer lager ;)
Ik weet in elk geval zeker dat de achter ringen nu zo goed als op de aanslag liggen.

gti-er
05-10-2011, 22:08
Als je de ringen verwijderd kan je weer lager ;)
Ik weet in elk geval zeker dat de achter ringen nu zo goed als op de aanslag liggen.

misschien dan toch 9j rondom. :D
het is zo lastig, aangezien je heel veel mooie wielen heb! :rolleyes:

G60variant
07-10-2011, 20:31
k heb de stelringen achter helemaal op zn laagst geschroefd.( ze zitten er nog wel onder) met 18inch 7.5j meteen 20mm adapter.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSICFQ73.jpg

heb nog wel wa ruimte over voor 19 ofzo!

wielen mogen misschien voor een mooi prijsje weg!

gti-er
07-10-2011, 20:58
wat wil je er evt. voor hebben? :thumbup:
pm voor de specs?

gti-er
22-03-2012, 22:08
even uppen:
iemand ook enig idee hoe je tussen de spiraalveren komt met de stelsleutel.
Of gaan de veren automatisch los zitten op het moment dat je hem omhoog krik?

G60variant
22-03-2012, 22:16
bedoel je aan de achter veerpoten?
als de veren los komen liggen is het voor de APK afkeur!

die stelringen kan je gewoon zo bij! wel even auto opkrikken. wiel hoeft er niet eens af. moet je even onder de auto liggen! zou wel voor de zekerheid(alsje geen goede krik hebt) een stalen wiel(of iets) onder je dorpel leggen. mocht de krik wegzakken/omvallen/breken

gti-er
22-03-2012, 22:24
bedoel je aan de achter veerpoten?
als de veren los komen liggen is het voor de APK afkeur!

die stelringen kan je gewoon zo bij! wel even auto opkrikken. wiel hoeft er niet eens af. moet je even onder de auto liggen! zou wel voor de zekerheid(alsje geen goede krik hebt) een stalen wiel(of iets) onder je dorpel leggen. mocht de krik wegzakken/omvallen/breken

heb wel een goede krik, aan spullen geen gebrek! :D
maar goed morgen gaan de alphards d'r onder vandaar de vraag. :thumbup:
heb het nog nooit bij een Golf 4/Bora gedaan namelijk.
voor stelt het niks voor, maar achter is gewoon nog niet bekend bij mij! :thumbup:

G60variant
22-03-2012, 22:26
oke! ja t stelt niet veel voor! als je voor lukt, lukt t achter ook!
enne FOTOOSS!!

gti-er
22-03-2012, 22:30
oke! ja t stelt niet veel voor! als je voor lukt, lukt t achter ook!
enne FOTOOSS!!

komt helemaal goed, hoef morgen maar tot 12.30 te werken en dan gaan ik lekker aan de slag. Wordt ook lekker weer morgen dus komt het vast goed, als het meezit tenminste! :thumbup:

en als het klaar is komen de foto's natuurlijk in mijn topic! :thumbup: