Log in

View Full Version : Project Golf 2 1.8 16v


Wouter42
05-10-2011, 12:05
Zo dan. Plannen zijn veranderd, maar ik kan de titel van dit topic helaas niet meer aanpassen.

Op het moment bezit ik een Golf 2 1.3 CL uit 1991, heb deze op 27 maart 2009 gekocht, vlak voordat ik mijn rijbewijs haalde :D Was toen ook net 18, dus mooi op tijd. :) Mijn eerste liefde kocht ik voor slechts 125 euro! Verder een prima auto, het enige minpuntje was het ontzettende kleurverschil. :screwy:

http://img195.imageshack.us/img195/530/dscn3181y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/dscn3181y.jpg/)

Zo zag die er uit :D Hier was de koppakking stuk, zelf gedaan, eigen schuld dikke bult. Wel een hoop van geleerd moet ik zeggen. In de tussentijd veel dingen aangepast aan de auto, ik was helemaal weg van Angel Eyes koplampen, dus dit was de eerste aanpassing die ik maakte. Ook heb ik een embleemloze grille gehad, maar vond origineel toch mooier. BBS velgen van BMW hebben er ook eventjes onder gezeten, maar dat was slechts een tussenoplossing tot ik Ronal Turbo velgen vond. Hier zaten eerst Bridgestone Potenza banden omheen, maar onder de Golf was dat toch iets te klein.

http://img267.imageshack.us/img267/3395/img7289u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/img7289u.jpg/)

30 december 7 uur op mn werk bezig geweest met het polijsten van de Golf, met dit als resultaat:

http://img221.imageshack.us/img221/65/snc00666.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/snc00666.jpg/)

Plannen zijn dus om er een 16v PL motor in te lepelen, omdat dat het eerste blok is dat ik tegen kwam.

Wat op het moment al klaar is:
- Kabelboom is vervangen
- Schakelmechanisme is vervangen
- Versnellingspookknop is vervangen
- Tellerbak is vervangen
- MFA hendel met kabelboom geplaatst
- RVS MIVW einddemper geplaatst, nieuwe middendemper, tussenpijp, katalysator en downpipe geplaatst
- Rembekrachtiger en hoofdremcilinder vervangen
- Originele GTI grille met heldere verstralers en GTI 16v logo is af
- G60 lijstenset geplaatst
- Originele Hella GTI achterlichten geplaatst, die heldere dingen vond ik toch niet zo mooi :D
- Inlaatspruitstuk op het blok geplaatst
- Motorsteunen op het subframe vervangen
- Uitlaatspruitstuk op het blok geplaatst
- Nieuwe bobine geplaatst

Waar ben ik mee bezig:
- G60 sideskirts monteren
- Bak aan de motor bouwen

Wat moet er nog gedaan worden:
- Fusee's moeten los komen wat nog niet lukt
- Achteras moet vervangen worden
- Computers aansluiten en goot terug zetten
- Interieur

Waar ik nog aan twijfel:
- Zit er een opvoerpomp in de tank van een 1.3 NZ? Zo ja, dan hoef ik deze niet te vervangen

Deze post zal af en toe bijgewerkt worden, maar verder update ik mijn topic wel met nieuwe berichten :)

04-03-2012

Inlaatspruitstuk op het blok gemonteerd, nog steeds een lange weg te gaan!
http://img708.imageshack.us/img708/2997/snc00728.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/708/snc00728.jpg/)

Johan1982MK1
05-10-2011, 12:16
subframe van de golf3 gebruiken
kabelboom aanpassen
uitlaat aanpassen
remmen aanpassen

Dit zijn de hoofdlijnen, hier kun je ook veel vinden:

http://mk2vr6.com/board/index.php

Wouter42
05-10-2011, 13:16
Oké, dat is inderdaad een erg goede site. Kabelboom had ik inderdaad nog niet aan gedacht, uitlaat en remmen al wel. :)

Johan1982MK1
05-10-2011, 20:56
qua kabelboom ligt ook een beetje aan welk bouwjaar je golf is.
als je een late golf 2 hebt is de kabelboom op een paar draden na plug and play

Richard
05-10-2011, 21:00
zou het ex vr6 turbo blok van andre kopen.

budget tja
ken er mensen die het afgeraffeld hebben op 15.000 euro en ken er ook eentje die er nu al meer dan 60.000 in heeft zitten, beide doen alles zelf

Wouter42
20-01-2012, 13:31
Zo, de plannen zijn veranderd, maar een stuk serieuzer! Kan helaas de topic titel niet aanpassen.

VwJarnoGT
20-01-2012, 14:22
PL is ook goed toch, denk ik zelf ook aan :D

Succes met het project! :thumbup:

Wouter42
20-01-2012, 14:51
Thanks! :D Ja en ik denk dat dit een stuk realistischer is dan dat ik er nu een 2.9 VR6 in ga zetten :P Daar komt bij, met een PL motor ga ik er sowieso op vooruit. Hoeveel vermogen zou ik hier uit kunnen halen als ik er bijvoorbeeld een powerfilter op zet, en de katalysator er tussenuit haal?

En als ik dingen vergeten ben, zou ik dat graag willen weten ^^

neef_m
20-01-2012, 20:12
filter en kat ga je weinig van merken, hooguit wat meer geluid. zou persoonlijk kijken naar een abf of 20vt blok, is ook zo goed als plug en play

Wouter42
22-01-2012, 14:12
Zo weer even een kleine update, veel onderdelen staan nu gereserveerd. Als het goed is, mis ik alleen de uitlaat nog. Als ik dat heb, is het verder een kwestie van plug and play, of ben ik nog iets vergeten?

tim_j
22-01-2012, 15:41
vergis je niet in de kabelboom, zorg dat je een motorboom hebt van een 'nieuw type zekeringkast. anders heb je erg veel werk aan het aanpassen van veel kabels.

VW2 remklauwen zodat je geventileerde schijven kan plaatsen.
Ik twijfel of een overstap nar schijven achter noodzakelijk is, als je zorgt dat er verse olie,cilinders en schoenen in de trommel zitten dan moet het hardstikke goed remmen.
Grotere rembekrachtiger zou ik zeker gedaan hebben, voor het iets meer remdruk hebben.
Aslastafhankelijke remdrukverdeler op de achteras? snap niet helemaal waarom een 1.3 niet, en een 1.8 wel..

Uitlaatlijn, maar daar had je al aan gedacht.

En een schouwing bij het RDW (?) (!)

Wouter42
22-01-2012, 16:36
vergis je niet in de kabelboom, zorg dat je een motorboom hebt van een 'nieuw type zekeringkast. anders heb je erg veel werk aan het aanpassen van veel kabels.

VW2 remklauwen zodat je geventileerde schijven kan plaatsen.
Ik twijfel of een overstap nar schijven achter noodzakelijk is, als je zorgt dat er verse olie,cilinders en schoenen in de trommel zitten dan moet het hardstikke goed remmen.
Grotere rembekrachtiger zou ik zeker gedaan hebben, voor het iets meer remdruk hebben.
Aslastafhankelijke remdrukverdeler op de achteras? snap niet helemaal waarom een 1.3 niet, en een 1.8 wel..

Uitlaatlijn, maar daar had je al aan gedacht.

En een schouwing bij het RDW (?) (!)

Kabelboom en computer zitten aan de motor vast die ik ga halen, dus die klopt al wel neem ik aan. :) En wat is een aslastafhankelijke remdrukverdeler precies? En zit die niet op de achteras van de 1.8 8v?

En ik heb het RDW ook al een mailtje gedaan, verwacht begin volgende week een reactie.

De Pul
22-01-2012, 16:50
Kabelboom en computer zitten aan de motor vast die ik ga halen, dus die klopt al wel neem ik aan. :) En wat is een aslastafhankelijke remdrukverdeler precies? En zit die niet op de achteras van de 1.8 8v?

En ik heb het RDW ook al een mailtje gedaan, verwacht begin volgende week een reactie.
kabelboom is wel degelijk van belang,ik gok dat jij al ce2 bekabeling hebt,dus als die pl ce1 heeft>PITA.
remmerij gewoon zorgen dat het goed voor elkaar is.

tim_j
22-01-2012, 16:57
Wat De Pul al zegt type kabelboom is zeker van belang. de stekkers aan de zekeringkast kloppen van geen kant als je het oude type(Central Electric1) kabelboom probeerd te knopen aan een nieuw type (CE2) dus kijk hier naar, en scoor desnoods een kabelboom van het nieuwe

oud model CE1:
http://www.a2resource.com/electrical/images/CE1.JPG
nieuw model CE2:
http://www.a2resource.com/electrical/images/CE2.gif

aslastafhankelijke remdrukregelaar regelt de druk, afhankelijk van de aslast. :D

Oftewel,
hoe zwaarder de achteras beladen, hoe dieper de as inschaart.
De regelaar zorgt dat er meer remdruk op de achterremmen komt te staan.
met een schroefsetje wordt er niet zoveel geschaart dus moet je hem zelf even goed stellen.
En deze is te vinden vanaf de 1.8 8v ja (90pk)

Wouter42
22-01-2012, 17:07
Oké, nou in dat geval moet ik eerst gaat uitvogelen wat voor kabelboom er aan deze motor zit. Maar de PL is gemaakt tussen 86 en 91, en mijn Golf is ook van 91. Nou weet ik ook niet vanaf wanneer het een 'nieuw' type genoemd wordt.

Edit: Ah oké, nu snap ik het. Schroefsetje is momenteel nog niet aanwezig, maar als dat zo ver is, zal ik hier wel weer om hulp vragen. Wil er nu voor zorgen dat ik eerst alle onderdelen en wat meer kennis heb :P

De Pul
22-01-2012, 17:26
ce2>vanaf modeljaar 89.

gti_power
22-01-2012, 17:27
Mocht je niet de goede boom hebben,ik heb nog een boom als het goed is van een late pl,je hebt zoieso ook het verlichtingsgedeelte nodig ervan omdat daar een klein stukje van de motor inzit.Dit verbind je weer via connectors de 2 bomen.
ALs je em nodig zou hebben dan laat maar wat weten dan zoek ik deze even.

tim_j
22-01-2012, 17:44
Controleren of je de juiste type boom hebt is heel simpel.
Vergelijk de stekkers voor aan de zekeringkast met de plaatjes hierboven.

het oude type heeft ze kris kras zitten en transparant plastic. de nieuwe is goed geordend en op kleur.

Wouter42
22-01-2012, 18:45
@ gti_power top, zodra ik weet of ik een nieuwe nodig heb zal ik je dat laten weten!

@ de rest, bedankt voor zover :D Ik ga nu maar eens zorgen dat ik alle spullen in huis krijg. :)


Edit:

Nog een vraagje, gezien mijn Golf uit 91 is, kan ik er dan van uitgaan dat ik het nieuwe type heb? En dat kan ik aan de zekeringkast onder het stuur zien, toch?

Edit2:

Even een fotootje gemaakt, en even gegoogled, dus weet vrij wel zeker dat dit het nieuwe type zekeringkast is? Gaat momenteel nog om mijn 1.3 NZ motor.

http://img685.imageshack.us/img685/8441/snc00674x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/snc00674x.jpg/)

tim_j
29-01-2012, 12:19
'91 is het nieuwe type zekeringskast.

Kan je een foto schieten van de PL motorkabelboom, met name de stekkers die aan de achterkant van de zekeringskast komen te zitten?

Wouter42
29-01-2012, 23:01
'91 is het nieuwe type zekeringskast.

Kan je een foto schieten van de PL motorkabelboom, met name de stekkers die aan de achterkant van de zekeringskast komen te zitten?

Zal ik doen zodra het blok binnen is! Moet nog even kijken wanneer ik daar tijd voor heb (student he).

Nog even een vraagje, heb ik ook een andere radiator en een andere brandstoftank nodig?

golf mkII 16v
30-01-2012, 09:00
Brandstoftank niet,wel de pomp/vlotter in de tank
Radiateur wel,de aansluitingen zitten nl aan de andere kant

tim_j
02-02-2012, 10:04
Uit ervaring kan je idd beter de opvoerpomp uit de tank pakken ipv de hele tank.
Wel goed het zand wegvegen rondom.

Wouter42
02-02-2012, 10:50
Heb zojuist mijn plan iets aangepast, VW Roadwarrior heeft laatst een 1.8 16v PL gesloopt, en heeft daarvan bijna alle onderdelen nog. Dit neem ik allemaal van hem over. Weet nu dus ook zeker dat dat blok van het nieuwe type is. :)

EvertVW
05-02-2012, 21:27
Ce2 is vanaf modeljaar '90. dus vanaf augustus '89 omdat dan het modeljaar veranderd bij de VAG.
Je kunt ze ook herkennen aan het central electric symbooltje op de kap voor de zekeringkast...

Rallye
05-02-2012, 22:02
Wat ga je nu inbouwen dan ?
Ik denk klik het topic aan omdat ik een vr6 ga zien maar blijkt niet zo te wezen.

Wouter42
05-02-2012, 22:09
Wat ga je nu inbouwen dan ?
Ik denk klik het topic aan omdat ik een vr6 ga zien maar blijkt niet zo te wezen.

Ja ik kan de topic titel niet meer aanpassen, en vond het onnodig om een nieuw topic aan te maken. Maar zoals in post 6 al staat zijn de plannen veranderd, en komt er een 1.8 16v PL motor in. :thumbup:

Wouter42
23-02-2012, 19:03
Zo, zaterdag gaat het dan gebeuren! Dan ga ik de volgende delen bij vw roadwarrior ophalen voor mijn ombouw:

- 1.8 16v PL Motorblok
- Versnellingsbak + Schakelmechanisme
- Aandrijving, fusee's en remmen voor
- Achteras incl remmen
- Tellerbak
- Radiateur
- Brandstofpompen
- Motorsteunen/subframe
- Computer
- Kabelboom
- (Binnenbalk G60 achterbumper)

Het enige wat ik, volgens mij, nog mis, is de uitlaat, vanaf het uitlaatspruitstuk. Verder heb ik alles wel denk ik zo. :)


Even nog een vraag!

Ik ga dus een blok met de code PL halen. Als ik nou de uitlaat van de KR er onderzet, zonder katalysator, mag en kan dat?

Wouter42
25-02-2012, 20:59
ZO! Spul ligt in de achtertuin :D Mis alleen nog een complete uitlaat volgens mij, zal het morgen eens even op de foto zetten en hier plaatsen. Zeer tevreden met mijn aankoop

jorg-maashees
25-02-2012, 21:06
Op www.uitlaatstunter.nl Kun je voor weinig een compleete nieuwe uitlaatlijn voor je auto bestellen. Je mag inderdaad zonder kat, aangezien je hem toch opnieuw laat keuren bij Rdw, dan zetten ze dat kat niet meer op kenteken :thumbup:

Wouter42
26-02-2012, 14:20
Op www.uitlaatstunter.nl Kun je voor weinig een compleete nieuwe uitlaatlijn voor je auto bestellen. Je mag inderdaad zonder kat, aangezien je hem toch opnieuw laat keuren bij Rdw, dan zetten ze dat kat niet meer op kenteken :thumbup:

Bedankt voor die site! Heb ze even een bericht gestuurd, staat dat de set die ze aanbieden op de PL en KR motor past. Maar zit er dan een kat tussen of niet?

Rallye
26-02-2012, 14:49
PL heeft wel een kat orgineel en KR niet zover ik weet.

Wouter42
26-02-2012, 14:56
PL heeft wel een kat orgineel en KR niet zover ik weet.
Ja dat weet ik wel, maar ik vroeg mij dus af of het ook mogelijk is om een uitlaat zonder katalysator op de PL motor te zetten.

Heb trouwens ook het complete inlaatsysteem nog nodig O_O

jorg-maashees
26-02-2012, 21:24
Als je gewoon een uitlaat zonder kat besteld voor een 16v is dat geen probleem. Wel kan het zo zijn dat je een andere voorpijp nodig hebt. Die van een kr is namelijk zonder flens, en van een pl met flens (waar de kat op komt )

Succes :thumbup:

tim_j
26-02-2012, 23:19
Pl is altijd met kat geleverd. Als deze met oog op de apk zonder kat aan de co voldoet, is het prima. Voor de rdw maakt het niet uit denk ik. Die kijkt alleen of het netjes en veilig is.

Wouter42
27-02-2012, 12:57
Pl is altijd met kat geleverd. Als deze met oog op de apk zonder kat aan de co voldoet, is het prima. Voor de rdw maakt het niet uit denk ik. Die kijkt alleen of het netjes en veilig is.

En hoe krijg ik dat voor elkaar? Als ik een compleet nieuwe uitlaatlijn van de KR er onder zet, wat zou ik dan eventueel nog moeten aanpassen om het door de APK te laten komen?

En met betrekking tot het RDW maak ik me geen zorgen, die auto zal goed in elkaar gezet worden :)

Wouter42
29-02-2012, 21:55
Zo, weer even omhoog. Zondag ga ik het blok even helemaal schoonmaken. Heb op het werk al nieuwe pakkingen en boutjes besteld, dus ga zondag mn inlaatspruitstuk er op bouwen. Zit ook een gasklephuis aan. Dan moet ik nog een luchtmassameter hebben, maar dan. Ik wil een K&N luchtfilter er op hebben, alleen wat moet ik dan nog hebben vanaf de luchtmassameter? Alleen een rvs buis dacht ik toch?

Edit: Nog wat vraagjes. Kan ik de gaskabels etc, koelvloeistofreservoir e.d. van de 1.3 die ik nu in de auto heb zitten gewoon gebruiken?

En, als ik de koppelingsplaat, drukgroep en vliegwiel van de KR motor op de PL zet, gaat dat werken?

RamonR
01-03-2012, 19:25
Pl is altijd met kat geleverd. Als deze met oog op de apk zonder kat aan de co voldoet, is het prima. Voor de rdw maakt het niet uit denk ik. Die kijkt alleen of het netjes en veilig is.


Nou geloof ik toch echt dat volgens het keurings regelement vermeld; dat autos die met kat zijn uitgerust een code op het kenteken bewijs hebben staan, dus dan ben je verplicht om er ook een kat onder te hebben!
Of je moet zo graag willen sleutelen elk jaar ;)
Ik kan het helaas niet nakijken want ik heb zelf alleen maar 2 wagens van voor die tijd ( 1985 en 1956 :)).

P.s. je kan ook altijd zelf chekken op www.rdw.nl

Groetjes, Ramon

RamonR
01-03-2012, 19:28
Zo, weer even omhoog. Zondag ga ik het blok even helemaal schoonmaken. Heb op het werk al nieuwe pakkingen en boutjes besteld, dus ga zondag mn inlaatspruitstuk er op bouwen. Zit ook een gasklephuis aan. Dan moet ik nog een luchtmassameter hebben, maar dan. Ik wil een K&N luchtfilter er op hebben, alleen wat moet ik dan nog hebben vanaf de luchtmassameter? Alleen een rvs buis dacht ik toch?

Edit: Nog wat vraagjes. Kan ik de gaskabels etc, koelvloeistofreservoir e.d. van de 1.3 die ik nu in de auto heb zitten gewoon gebruiken?

En, als ik de koppelingsplaat, drukgroep en vliegwiel van de KR motor op de PL zet, gaat dat werken?

gaskabels etc, koelvloeistofreservoir e.d. van de 1.3, zijn anders dus dat zal niet gaan.

Koppeling maakt volgensmij niet uit, er zijn 2 typpes: een voor zware bellasting, en een voor minder zware bellasting, allebij gti.
Maar als ik jou was zou ik er een nieuwe set in doen, dan kan je er voorlopig weer tegenaan, want als je er later nog een keer bij moet dan word het vervelend ;)

jorg-maashees
01-03-2012, 19:29
Openluchtfilter op een kr of pl is lastig, aangezien je met de luchtweger/spinnenkop zit. Als je geluid wilt uit die 16 kleppert, maak je gewoon een gat in de luchtfilterbak en plaats je eventueel een k&n of green inlegmat :thumbup:

Wouter42
01-03-2012, 21:23
Oké, nou de uitlaat bewaar ik in ieder geval voor het laatst, dus dat kan ik dan nog wel even uitzoeken.

Maar, op deze afbeelding, zou iemand kunnen aangeven waar de K&N dan eventueel zou kunnen? Dan weet ik in ieder geval welke onderdelen ik nog moet hebben. :) En, als ik zo naar deze afbeelding kijk, dat koelvloeistofreservoir is exact hetzelfde als die van mijn 1.3 NZ.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/9/DSC02338Small.JPG

sinan
01-03-2012, 23:56
koelstofreservoir is hetzelfde , die hoef je niet te vervangen

De Pul
02-03-2012, 00:47
luchtfilter moet in de luchtfilterbak......zoals hiervoor gezegd,een openluchtfilter hierop gaat niet.je kan ook het aanzuiggat in de luchtfilterbak wat modificeren[ander woord voor met grove middelen groter maken]dan heb je een harder aanzuiggeluid maar wel originele filtering.

Richard
02-03-2012, 01:15
kan wel openluchtfilter( mijn zwager had er eentje op zijn oettinger gemaakt en later kwam stroeve met een productieversie ervan) moet je wel geheel zelf fabriceren. komt een plaat onder het luchtfilterhuis met daaraan een traject naar een koude plaats met daaraan een openluchtfilter.. als je hem als dagelijks gaan gebruiken zou ik voor de inlegfilter gaan.

Wouter42
04-03-2012, 19:22
Weer even een kleine update. Gister mijn inlaatspruitstuk ontvangen, vandaag gemonteerd.

De ontsteking heb ik, dynamo en de startmotor, kan iemand mij vertellen wat ik precies allemaal nog mis? Kan zelf ook wel zien dat er het één en ander mist, maar jullie ervaren mede-forumgebruikers zullen vast meer zien/weten dan ik in mijn eentje :)


http://img708.imageshack.us/img708/2997/snc00728.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/708/snc00728.jpg/)

volksfahrer
04-03-2012, 20:55
de g-lader :d

De Pul
04-03-2012, 21:02
passende versnellingsbak,complete injectiesysteem,dynamosteun,verschillende slangen,je kan beter vragen wat mis ik niet?no offence,maar je gaat me toch niet vertellen dat je die hoop schroot compleet gaat staan maken?ik dacht dat je een compleet blok had geregeld,met alles erbij?

Wouter42
04-03-2012, 22:03
passende versnellingsbak,complete injectiesysteem,dynamosteun,verschillende slangen,je kan beter vragen wat mis ik niet?no offence,maar je gaat me toch niet vertellen dat je die hoop schroot compleet gaat staan maken?ik dacht dat je een compleet blok had geregeld,met alles erbij?

Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen ik het blok ophaalde was zo ongeveer alles er vanaf. Passende versnellingsbak heb ik :thumbup:

Aandrijving, fusee's, remschijven en klauwen, schakelmechanisme, radiateur heb ik wel. De slangen haal ik allemaal op mijn werk, dan krijg ik korting en is alles OEM en nieuw :)

Edit: Oja subframes zitten er ook bij. Complete achteras met remschijven en klauwen ook. :)

De Pul
04-03-2012, 22:16
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen ik het blok ophaalde was zo ongeveer alles er vanaf. Passende versnellingsbak heb ik :thumbup:

Aandrijving, fusee's, remschijven en klauwen, schakelmechanisme, radiateur heb ik wel. De slangen haal ik allemaal op mijn werk, dan krijg ik korting en is alles OEM en nieuw :)

Edit: Oja subframes zitten er ook bij. Complete achteras met remschijven en klauwen ook. :)


die subframes en achteras had je niet nodig gehad.als je die foto hierboven vergelijkt met een ingebouwde 16v op die foto daar weer boven kun je ongeveer zien wat je allemaal nog moet hebben. hoop voor je dat je er niet te veel voor betaald hebt.

vwjohnny
05-03-2012, 22:27
net wat de pul zegt

hoop niet dat je er teveel voor hebt betaald.

RamonR
07-03-2012, 19:23
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar toen ik het blok ophaalde was zo ongeveer alles er vanaf. Passende versnellingsbak heb ik :thumbup:

Aandrijving, fusee's, remschijven en klauwen, schakelmechanisme, radiateur heb ik wel. De slangen haal ik allemaal op mijn werk, dan krijg ik korting en is alles OEM en nieuw :)

Edit: Oja subframes zitten er ook bij. Complete achteras met remschijven en klauwen ook. :)


Nou moet ik zeggen er passen veel golf 2 bakken op een gti blok maar heb je ook de juiste liggen ? volgensmij een 2Y bak (code)

Gr, Ramon

Wouter42
07-03-2012, 20:17
Ja, vw roadwarrior zei mij dat deze bak van dit motorblok af kwam. :) Meer foto's volgens snel!

wob8v
08-03-2012, 17:36
misschien had je beter een golf met achterschade kunnen kopen en van daaruit alles overbouwen.
maar dat is mijn mening uiteraard.

succes ermee!

Wouter42
08-03-2012, 17:49
misschien had je beter een golf met achterschade kunnen kopen en van daaruit alles overbouwen.
maar dat is mijn mening uiteraard.

succes ermee!

Heb ik ook aan zitten denken, maar dan had ik met nog een complete auto gezeten. Nu heb ik slechts een motorblok met toebehoren over, die al is verkocht. :)

Wouter42
21-03-2012, 11:52
Zo, deze ook weer even omhoog!

Motorblok met versnellingsbak en aandrijfassen zijn weg, uitlaat wordt deze week opgehaald. Nu kan ik beginnen met de motorruimte opruimen en schoonmaken. De subframes ga ik ook binnenkort vervangen.

Ik vraag me alleen af, wat moet er perse aan het motorblok vast zitten, om het in de auto te tillen? Heb nog niet alle onderdelen, maar als ik het er al vast in kan zetten heb ik weer wat ruimte vrij.

Wouter42
03-04-2012, 14:46
Vandaag de nieuwe kabelboom er in gehangen, alles zit netjes op z'n plaats, enige wat ik nog moet weten is waar de stekkers in de zekeringskast moeten.

Voor de duidelijk maar even wat fotootjes gemaakt:

http://desmond.imageshack.us/Himg708/scaled.php?server=708&filename=snc00789.jpg&res=medium

http://img407.imageshack.us/img407/9653/snc00790.jpg

tim_j
03-04-2012, 15:26
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
Even goed kijken, appeltje eitje

Wouter42
03-04-2012, 15:47
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
Even goed kijken, appeltje eitje

Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt :D

Nog een vraagje. Ik heb nu dus een tellerbak die tot 260 km/h gaat, en heb ook 2 stekkeraansluitingen aan de achterkant. In mijn vorige tellerbak had ik maar 1 kabel, waar ga ik deze tweede stekker vandaan halen, en wat doet deze precies?

tim_j
03-04-2012, 15:49
die 260-tellerbak is dan van een oud type (zekeringkast) nieuwe type heeft alles in 1 stekker zitten.

Wouter42
03-04-2012, 16:02
die 260-tellerbak is dan van een oud type (zekeringkast) nieuwe type heeft alles in 1 stekker zitten.

Oké, thanks.

Jetta-GTI-16v
04-04-2012, 12:05
ik heb nog zo een tellerbak liggen met 1 stekker mag je voor 40 euro hebben

Wouter42
04-04-2012, 17:31
ik heb nog zo een tellerbak liggen met 1 stekker mag je voor 40 euro hebben

Top, ik zal je snel even een berichtje doen!

Jetta-GTI-16v
04-04-2012, 19:54
oke ik zie het wel ;) hou hem wel voor je vast

Djdewit
04-04-2012, 20:38
Ik wil de koop niet bederven, maar de connectors zijn ook prima om te pinnen..

Wouter42
09-04-2012, 14:12
Gister maar eens even de motorsteunen vervangen. Nieuwe kabelboom hangt er ondertussen ook al in. :) Het wachten is nu nog op de nieuwe hoofdremcilinder, daarna kan ik mn blok er in gaan hangen. :)

http://desmond.imageshack.us/Himg14/scaled.php?server=14&filename=snc00819.jpg&res=landing

Moet nog steeds die katalysator er tussen uit zien te krijgen .. xD Kan de lambdasonde die hier in zit ook in de katalysator van de PL motor? Of moet ik daar een andere voor hebben?

Daarnaast, vroeg ik mij even af waar de 2 stekkertjes voor zijn, iemand die mij dat zou kunnen vertellen? :)

http://desmond.imageshack.us/Himg685/scaled.php?server=685&filename=snc00817.jpg&res=landing

Wouter42
11-04-2012, 21:15
Nog weer even omhoog voor wat vraagjes. Heb vandaag de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger vervangen. Zodra ik weer tijd heb maak ik alle benodigde delen aan het blok zodat ik hem er in kan hangen. :)

Maar, moet ik met deze motor en kabelboom perse een katalysator hebben? Want ik moet dus nog een complete uitlaat hebben. Als ik wel een katalysator moet hebben, kan ik dan de lambdasonde van de 1.3NZ gebruiken, of moet ik daar een andere voor hebben?

tim_j
11-04-2012, 21:20
1.3 NZ zal niet gaan denk ik, past dan wel maar hoort er niet op.
zonder lambda zal die wel lopen maar niet lekker.
stekkertjes horen bij de computer als ik het goed heb.

de kat scheid je toch van de voorpijp door de 3 boutjes door te slijpen?

Wouter42
11-04-2012, 21:40
1.3 NZ zal niet gaan denk ik, past dan wel maar hoort er niet op.
zonder lambda zal die wel lopen maar niet lekker.
stekkertjes horen bij de computer als ik het goed heb.

de kat scheid je toch van de voorpijp door de 3 boutjes door te slijpen?

Oké, dan weet ik dat ook weer. :)

En ja klopt, alleen heeft mijn stiefpa onze slijptol omdat de keuken wordt verbouwd haha. Maar die ga ik waarschijnlijk dit weekend wel even los slijpen ja!

Edit:

Heuj nog meer vragen xD Volstaat het als ik alleen de opvoerpomp in/op (geen idee) mijn benzine tank bouw, of moet ik de hele tank vervangen?

En ik heb nu een MFA schakelaar liggen, heb ik hier nog een extra/andere stekker voor nodig of kan ik die op de huidige stekkers aansluiten?

En, ja ik blijf vragen, die brandstof pompen lijken verdacht veel op elkaar. Moet ik die wel vervangen? Of moet ik alleen die opvoerpomp er op zetten?

Jetta-GTI-16v
12-04-2012, 18:16
1. je kan je eigen tank behouden
2. Daar heb je nog een stukje kabelboom voor nodig dieje op de MFA hendel aansluit
3. de brandstofpomp voor de achteras moet vervangen worden voor die van een 1.8 16v die in de tank kan je laten zitten ( mits je vorige motor een injectie was ) anders moet deze ook vervangen worden

en die dikke stekker zit bove op de computer daar zit nog een blokje op waar die stekker op moet dat dunne stekkertje weet ik ff niet meer

Wouter42
12-04-2012, 22:08
Oké, dan moet ik dus alleen nog de opvoer pomp hebben. Komt goed :D Vorige motor was een 1.3 NZ, dus een injectie motor, dus kan ik die onder de auto laten zitten.

Zal ook nog even op zoek gaan naar nieuwe bekabeling voor de MFA. :) Thanks so far!

Wouter42
16-04-2012, 13:29
Klein updateje:

Zaterdag op het werk nog even wat boutjes en moertjes halen, dan kan ik de versnellingsbak, het vliegwiel en de koppeling monteren, de motorsteunen vast zetten en het uitlaatspruitstuk monteren.

Zondag bij een aantal mede forumgebruikers langs, bij sinan voor de katalysator t/m de middendemper en de bobine, bij redbull voor een complete G60 lijstenset die er wel fatsoenlijk uit ziet :D En hopelijk heeft hij nog een MFA kabelboom, zodat ik die de week er na ook kan inbouwen.
Die zelfde dag ga ik nog wat andere delen bestellen, als ik volgende week wat tijd vrij heb, kan het blok er al in hangen :D

Jetta-GTI-16v
18-04-2012, 21:40
heb je inmiddels de klok er al in :P ?

Wouter42
19-04-2012, 11:11
Tellerbak zit er in ja :D Het enige wat ik er vreemd aan vind is dat de cijfertjes een beetje naar beneden hangen zeg maar.

Maar goed, even wachten op een paar extra handen en dan hang ik mijn dash weer in de Golf. :)

Jetta-GTI-16v
19-04-2012, 20:03
ja dat had ik ook gezien toen anders ff klok uit elkaar draaie ;)
dan kan je het weer recht zetten is wel een beetje een gepuzzel maarja

Wouter42
24-04-2012, 21:34
Komt nog wel een keer, stoort me nu nog niet zo erg. :D

Nieuwe lampjes opgehaald, eventjes gemonteerd. Beter dan die aftermarket heldere krengen, waarmee ik niet door de apk kom xD

http://img190.imageshack.us/img190/8466/snc00858.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/190/snc00858.jpg/)

Vandaag nog eventjes wat nieuwe onderdelen opgehaald op mn werk, vrijdag ben ik als het goed is weer vroeg klaar met school, bouw ik de versnellingsbak er aan, dan kan het blok er eindelijk in :D

De nieuwe onderdeeltjes:

http://img835.imageshack.us/img835/3183/snc00861.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/835/snc00861.jpg/)

Links de rubbers voor de uitlaat, en ik miste nog 6 pinnen in de kop om het uitlaatspruitstaak op vast te maken, dus die ook maar meegenomen. Rechts alle bouten etc om de koppeling en versnellingsbak aan mn blok te bouwen. :)

stinne#82
26-04-2012, 15:47
Ben benieuwd hoe het hier afloopt...

Je zal inderdaad die lambda-sonde moeten aansluiten op de katalusator. Je kan ook een vervangstuk kopen voor de katalysator, waar je de lambda-sonde kan indraaien, zodat die toch de juiste waardes kan doorgeven aan de stuurdoos.

Als je nog iets nodig hebt, ik heb nog veel PL- en 16v-onderdelen liggen, misschien kan ik je uit de nood helpen.

Wouter42
27-04-2012, 14:47
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen :D hehe.

Jammer dat ik zo druk ben met school, en maandag naar Barcelona vlieg, anders had ik het blok er al lang in hangen. Maar goed, voor nu weer even een paar fotootjes met wat vragen. :)

Ik heb hier nu het vliegwiel, de koppeling, de startmotor met motorsteun en een zooi bouten en moeren.

http://img804.imageshack.us/img804/8238/snc00865.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/804/snc00865.jpg/)

Deze wil ik nu, samen met deze versnellingsbak;

http://img18.imageshack.us/img18/6277/snc00866.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/snc00866.jpg/)

aan de motor gaan bouwen, maar nu is de vraag; Hoe? :D

Hier nog even een plaatje van de motor:

http://img542.imageshack.us/img542/849/snc00867.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/542/snc00867.jpg/)

Als de bak er aan zit kan ik het blok er in gaan hangen ^^

Jetta-GTI-16v
27-04-2012, 18:36
je moet zwz je koppeling centrere anders gaat het ook niet goed komen :D
als je dat gedaan heb kan je de hele handel in elkaar zetten dat is het minste werk aangezien het nu toch op de grond ligt ;)

Wouter42
07-05-2012, 14:09
Met het monteren van de drukgroep óf een boutje gehad dat niet helemaal 100% was, of te hard gedrukt :D Anyway, 1 bout is afgebroken en zit dus nog grotendeels in de krukas, zo even richting werk om er iets voor te halen om dat ding er weer uit te krijgen. :)

En ondertussen een originele GTI grille ontvangen, direct mijn heldere verstralers, zwarte logo, GTI embleem en de rode rand aan de onderkant gemonteerd ^^

http://img99.imageshack.us/img99/7839/gtigrille.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/99/gtigrille.jpg/)

Wouter42
18-05-2012, 15:44
Zo weer even wat tijd gevonden om verder te gaan met de GTI. :)

Heb bij Sinan een katalysator, tussenpijp en middendemper opgehaald, bij vwgolf1 een mooie MIVW GTI einddemper, en die er met vier nieuwe rubbers onder gehangen.

http://img198.imageshack.us/img198/8501/uitlaat.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/198/uitlaat.jpg/)

Verder heb ik bij redbull een mooie G60 lijstenset opgehaald, en deze er op gekit. Ook het 16v logootje achterop geplakt ^^ Ziet er wel een stuk strakker uit, al zeg ik het zelf.

http://img607.imageshack.us/img607/6770/g60randen.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/607/g60randen.jpg/)

Blok kan inmiddels ook weer opgehaald worden, dus ik denk dat ik nu eerst een aanhanger ga regelen, vervolgens een motorblok takel. Haal ik mn blok op, bouw ik de bak er eindelijk aan, evenals de aandrijfassen en het uitlaatspruitstuk en dan kan die er in. :D Duurt effe, maar dan heb je ook wat.

Nog wat vraagjes. Ik heb nu dus ook een radiateur van de 16v, alleen heb ik dan ook een andere slotplaat nodig? Of heb ik gewoon niet goed gekeken, gepast en gemeten? Naar mijn mening paste het in ieder geval niet..

En, bij de 1.3 NZ motor, zit daar al een opvoerpomp in de benzine tank, of niet?

Laatste vraag. Ben ook bezig om de fusee's te vervangen, alleen krijg ik alle bouten los, behalve die van de stuurstangen. Op een gegeven moment gaat die kogel in de stuurstang meedraaien, waardoor het onmogelijk wordt om de bout er verder af te draaien. Hoe zou ik dit het best op kunnen lossen?

Lesley
18-05-2012, 17:27
Heb er ook problemen mee gehad, zet er een griptang op dan gaat het vast lukken! Kun je gelijk de stuurkogels vervangen, en als je die gaat vervangen ff warm stoken met een branderdtje dan heb je het zo los.

redbull
18-05-2012, 22:12
hee wouter ik doe het altijd zo:
je moet een grote stang of een grote koevoet hebben daar moet je de stuurstang mee terug in het fusee drukken er gewicht opzetten zodat ie vast komt te zitten hij is conisch
vast drukken in het fusee zeg maar dan kun je de moer losdraaien
is wel handig als je met zn tweeen bent
en als je dan daarna de stuurstang niet los krijgt moet je ff met een hamer op het fusee slaan daar waar de stuurkogel zit
maar let op dat je de stuurkogel niet raakt enkel het fusee
dan moet ie met een rake klap los springen
en nooit op de schroefdraad van de stuur kogel slaan
hoop dat je me begrijpt
als je er echt niet uitkomt dan stuur ik je een foto

Jetta-GTI-16v
20-05-2012, 12:27
ik doe het meestal het zelfde als redbull makkelijkste manier :)

op het werk doe ik het anders maar dan heb ik ook een brug te beschikking

Wouter42
20-05-2012, 20:32
Thanks voor de info mensen! Ik ga het binnenkort even proberen. Nu weer druk met school, hoop ergens nog een plekje te vinden voor de Golf. :)

Heb de eerste post ook even aangepast, even een verhaaltje bij mijn toch wel enigszins speciale auto gezet ^^

Komende vrijdag haal ik mijn blok weer op, is naar een motorenrevisie bedrijf geweest hier bij mij in de buurt, omdat een boutje in de krukas was afgebroken. Ik huur dan direct een motorblok takel, en ga die dag het uitlaatspruitstuk er aan zetten met 4 nieuwe pakkingen en 8 nieuwe boutjes, evenals de koppeling en de versnellingsbak. Roadwarrior zei me dat deze bak van deze motor af kwam, dus ik vertrouw er op de ik de bak er zonder problemen aan kan maken.

Meer foto's volgen tegen die tijd weer! :D

Wouter42
25-05-2012, 16:17
Vandaag blok eindelijk weer opgehaald, boutje is mooi verwijderd. Mocht daar ook een motorblok takel lenen :D Helaas miste ik nog wat delen van de koppeling, maar die heeft redbull vandaag opgestuurd :thumbup: Top kerel!

Wel het uitlaatspruitstuk met nieuwe pakkingen en nieuwe moertjes vastgezet. Ook de downpipe aan de kat vastgemaakt, wat een gepruts is dat zeg, zo onder de auto!

Heb hier nog wel een hele charmante foto van mezelf:

http://img163.imageshack.us/img163/5950/koppeling.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/koppeling.jpg/)

Nu dus even wachten tot de onderdelen voor de koppeling er zijn, dan kan de bak er (als het goed is) aan, en dan hang ik het blok er eindelijk in. :)

Ook van de week even een tweede Golf ophalen :D

vwjohnny
25-05-2012, 17:50
die 2de golf is voor onderdelen?

want je mist er nog een hoop van de motor...

Wouter42
25-05-2012, 18:14
Op zolder ligt nog een complete luchtfilterbak, heb hier op mn kamer nog een dynamo liggen, ontstekingsmodule. Achterin de auto liggen nog aandrijfassen, startmotor, voorste motorsteun.

Mis op het moment enkel de dynamosteun, multiriem en slangen voor het koelsysteem.

Tweede Golf is ten eerste om er mee te rijden tot dat deze klaar is, daarna zal ik het één en ander over gaan zetten, zoals interieur etc. :)

sinan
26-05-2012, 11:14
goed bezig Wouter
en motor maken + een tintje krijgen van de zon :thumbup:

Wouter42
27-05-2012, 11:48
Schouders zijn flink verbrand :D

Nog even snel een vraagje. Is de opvoerpomp die in de tank van de 1.3 NZ zit goed, of moet ik die vervangen voor een andere? Pomp en filter onder de auto zijn hetzelfde, en degene die er bij mij onder zit is een half jaar terug nog vervangen, dus laat ik die fijn zitten. Als ik de opvoerpomp ook kan laten zitten, scheelt me dat ook weer wat werk. :)

Het enige wat nog moet gebeuren is (toch nog een best lijstje, maargoed):

- G60 sideskirts
- Achteras vervangen, of de remschijven etc. overzetten op de huidige
- Fusee's vervangen
- Interieur

tim_j
27-05-2012, 19:55
opvoerpomp (in de tank) van de NZ is voldoende, die kan je laten zitten.
De drukpomp onderop moet dacht ik wel vervangen worden, die levert net ffe te weinig.

Wouter42
27-05-2012, 22:21
Dat scheelt wel een hoop zeg! Als ik het me goed herinnen, hoef ik die onder de auto niet te vervangen omdat die hetzelfde is. In ieder geval bedankt! Twijfelde erg namelijk, maar dat scheelt wel een hoop werk :)

Wouter42
31-05-2012, 16:27
http://img694.imageshack.us/img694/5391/img20120531wa0003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/img20120531wa0003.jpg/)

Vandaag bovenstaande onderdelen ontvangen van redbull :D PostNL is werkelijk achterlijk, maar dat terzijde.

Zojuist de complete koppeling geplaatst:

http://img812.imageshack.us/img812/8441/dsc0093pg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/dsc0093pg.jpg/)

Alleen een beetje lastig om de bak te monteren terwijl het blok op een pallet ligt. Ook nog even afwachten of de bak überhaupt wel gaat passen :D Morgen meer foto's, dan ga ik mijn tweede auto ophalen. :)

Wouter42
01-06-2012, 16:22
Vandaag dan een tweede Golf opgehaald bij een forumlid :D Was wel even schrikken, gaskabel schoot los, maar daar had hij me al voor gewaarschuwd. Alleen wil de auto nu niet meer starten, iemand enig idee wat het kan zijn?

Als ik het contact omzet, hoor ik wel de brandstofpomp, maar verder niks. Startmotor stuk?

Edit: is weer opgelost, Golf rijdt weer als een zonnetje :D

Hier wat fotootjes van de nieuwe bolide. :)

http://img708.imageshack.us/img708/5156/dsc0095tt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/708/dsc0095tt.jpg/)

http://img684.imageshack.us/img684/2636/dsc0097ts.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/dsc0097ts.jpg/)

Djinn_4fun
01-06-2012, 16:32
Mooie wagen ;)

Wouter42
02-06-2012, 19:18
Mooie wagen ;)

Thanks! :D ben er inderdaad erg blij mee! Nogmaals bedankt :thumbup:

Vandaag die Golf even gewassen:
http://img18.imageshack.us/img18/4853/dsc0106bq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/dsc0106bq.jpg/)

Daarna de Golf even van een ander uiterlijk voorzien aan de achterkant, vond ik toch meer bij de auto zelf passen. :)
http://img407.imageshack.us/img407/1716/dsc0113be.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/407/dsc0113be.jpg/)

Nu weer even wachten op mooi weer, en tijd om een motorblok takel te lenen, dan kan ik mijn blok optillen om de bak er aan te bouwen, en vervolgens in de rode Golf te hangen :D Meer foto's volgen later weer.

Wouter42
06-06-2012, 14:11
Ik deed vandaag een zeer interessante ontdekking! Ik voerde de kentekens van mijn twee Golfjes in op het RDW, en kwam er achter dat beide auto's op DEZELFDE dag toegelaten zijn! Best vet :D

Omdat het zulk slecht weer is, en ik niet verder kan met mijn rode Golf, heb ik toch maar even de mooie velgen op de zilveren gezet, kon het gewoon niet laten :D

http://img196.imageshack.us/img196/5122/zt79ltopronals.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/zt79ltopronals.jpg/)

Djinn_4fun
06-06-2012, 16:15
Met deze velgen moet ie wel verlaagd worden ;)

tim_j
06-06-2012, 19:28
dat is wel grappig met de kentekens. Dat gaspedaal haakje kan je toch ffe bijbuigen? zodat ie er never-nooit uit kan. en idd het schreeuwt om een verlaging :D

Wouter42
06-06-2012, 22:34
dat is wel grappig met de kentekens. Dat gaspedaal haakje kan je toch ffe bijbuigen? zodat ie er never-nooit uit kan. en idd het schreeuwt om een verlaging :D

Ik kijk wel even wat ik met deze Golf doe. Wil er nu gewoon lekker in rijden, en moet zeggen dat het op dat haakje van de gaskabel na erg prettig gaat. Ronal Turbo velgen gaan weer onder de andere Golf zodra die klaar is.

Heb nu trouwens ook dubbele koplampen op de zilveren Golf zitten :thumbup: Zitten alleen geen kabeltjes voor, dat is dan weer jammer. xD

Volgende week vrijdag huur ik een aanhanger en een motorblok takel, en dan til ik de 16v in de rode Golf :D Dan zal ik ook meer foto's daar van plaatsen, om het nog wel een beetje een project topic te laten lijken.

R.icky
07-06-2012, 09:20
heuj me ouwe ronals ^^

Djinn_4fun
09-06-2012, 15:15
Zitten alleen geen kabeltjes voor, dat is dan weer jammer. xD



Die heb ik wel liggen origineel met hella verstralers, heb advertentie ook op MP staan.

Wouter42
11-06-2012, 11:20
Die verstralers zijn nu niet noodzakelijk. Wel nieuwe zonnekleppen aangeschaft :D

http://img600.imageshack.us/img600/3821/dsc0146u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc0146u.jpg/)

Zelfde dag nog gemonteerd, ziet er wel een stuk beter uit. :) Vorige vielen zowat uit elkaar :screwy:

http://img338.imageshack.us/img338/3989/dsc0147ql.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/338/dsc0147ql.jpg/)

Bij de rode Golf vandaag de koppelingskabel en de gaskabel er uit getrokken, wacht nog tot mijn (zoveelste) pakketje van Menne binnen is :D

Lekkere puinhoop in die auto van mij. :)

http://img715.imageshack.us/img715/6649/dsc0179qc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/715/dsc0179qc.jpg/)

Nog een paar fotootjes van de 2 Golfjes ^^ En de Jetta van mn broer er naast.

http://img252.imageshack.us/img252/7905/dsc0149c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/252/dsc0149c.jpg/)

http://img27.imageshack.us/img27/3164/dsc0152uw.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc0152uw.jpg/)

Zo dat was het weer voor vandaag, als het ergens deze week mooi weer is en ik niet naar school hoef, haal ik eindelijk die takel en sjouw ik de 16 kleppert er in. :)

Djinn_4fun
11-06-2012, 11:22
Had ik jou trouwens de radiocode kaart meegegeven?

Wouter42
12-06-2012, 20:09
Vandaag weer aan het stoeien geweest met de versnellingsbak, blijkt dat de koppelingsplaat niet goed gecentreerd staat.. Denk dat als ik zelf zo door ga ik de boel ga slopen, dus morgen maar even wegbrengen :D

Ondertussen met een maat van me:

http://img268.imageshack.us/img268/6200/dsc0183y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/dsc0183y.jpg/)

http://img580.imageshack.us/img580/2559/dsc0188uu.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/dsc0188uu.jpg/)

Als het blok terug komt, takel ik hem direct de Golf in :D wordt daar even tussendoor gedaan, dus hopen dat het blok vrijdag terug is. :)

Jetta-GTI-16v
12-06-2012, 20:11
had ik je toch ook gezegd dat je die moest centreren ;)

Wouter42
12-06-2012, 20:23
had ik je toch ook gezegd dat je die moest centreren ;)

Ja maar als ik daar geen spul voor heb, dan gaat dat lastig. Ik heb nu ook geen dopje om de bouten van het vliegwiel los te halen, dus dan wordt het nog lastiger :D

Wouter42
15-06-2012, 10:34
Bleek toch niks mis te zijn met de koppeling :thumbup: Versnellingsbak bleek er één te zijn voor de Golf/Vento uit 94-97 etc. Past op zich wel achter de 16v PL, alleen moet er dan een andere koppeling tussen wat ik dus niet wist. :) Zo de bak terug brengen, en van de week een goede ophalen bij Redbull :D meteen wat laatste dingen halen daar, en dan de Golf maar eens afmaken. :)

Edit:

Topic verhuisd naar hier: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101293