View Full Version : Golf MkII 16v KR start slecht
Xander450
07-10-2011, 10:38
Hallo ,
ik heb een golf 2 gti 16v KR
hij start slecht ik kan het probleem nergens vinden
als ik de auto een dag laat staan dat start hij in 1 keer en als ik er mee heb gereden en ik wil hem ong naar een half uur weer starten
dan ben ik wel 10 sec bezig en hij loopt dan op 2 a 3 poten en dan slaat hij uit als ik er geen gas bij geef en hij stinkt ook
wie kan mij hierbij helpen heb de bougies al vervangen en da kabels en de koud start die was ook stuk .
en ik heb hem geprobeerd hem aftestelen bij de spinnen kop (dozeur)
wie kan mij helpen
gr Xander
Wat heb jij dan afgesteld bij de spinnenkop? Volgens mij kun je daar alleen het co mee stellen. En die andere schroeven wat op de lmm zitten zou ik maar vanaf blijven.
Of je moet al weten wat je doet. Nu heb je kans dat je de hele instelling heb verandert.
Heb je de ontsteking goed staan? Zijn de injectors schoon? En vernevelen die goed?
Xander450
07-10-2011, 12:34
Wat heb jij dan afgesteld bij de spinnenkop? Volgens mij kun je daar alleen het co mee stellen. En die andere schroeven wat op de lmm zitten zou ik maar vanaf blijven.
Of je moet al weten wat je doet. Nu heb je kans dat je de hele instelling heb verandert.
Heb je de ontsteking goed staan? Zijn de injectors schoon? En vernevelen die goed?
maar de injectoren niet schoon zijn dan moet hij volgens mij ook slecht starten als ik hem ong een dag laat staan maar hij start wel in 1 keer en als hij gelopen heeft en ik wil hem ong een half uur lateer weer starten dan krijg ik hem haast niet aan de praat
wat bedoel je lmm?
golf mkII 16v
07-10-2011, 17:39
Drukaccumulator inwendig lek
Xander450
07-10-2011, 18:56
Drukaccumulator inwendig lek
waar kan ik de Drukaccumulator vinden ?
golf mkII 16v
07-10-2011, 21:09
Bij de achteras,naast de brandstofdrukpomp
Het kan ook nog de pomp in de brandstoftank zijn
Die kan dan na uitzetten van de motor het reservoir van de drukpomp niet tijdig vol pompen
Xander450
07-10-2011, 22:48
Bij de achteras,naast de brandstofdrukpomp
Het kan ook nog de pomp in de brandstoftank zijn
Die kan dan na uitzetten van de motor het reservoir van de drukpomp niet tijdig vol pompen
oke maar den moet hij het altijd zoo doen maar dat doet hij niet als ik hem ong een 3a 4 uur laat staan en ik wil hem dan starten dan start hij meteen.
en hoor mijn brandstof pomp + opvoer pomp paar seconen te lopen als ik hem op contact zet want dat doet hij niet.
golf mkII 16v
08-10-2011, 06:16
Pomp moet ind bij contact aan even aanlopen
gooigolf
08-10-2011, 08:01
hallo ..
even je zekeringen nalopen ..
of je relai van de pomp
als je geen spanning krijgt dan lukt het niet natuurlijk . :screwy:
succes :thumbup:
vrgr gooigolf
Xander450
08-10-2011, 23:17
hallo ..
even je zekeringen nalopen ..
of je relai van de pomp
als je geen spanning krijgt dan lukt het niet natuurlijk . :screwy:
succes :thumbup:
vrgr gooigolf
maar dan vind ik het wel vreemt dat hij wel wil starten
maar ik zou morgen wel even de zekering en de relay controleren
bedankt :)
Xander450
10-10-2011, 12:06
hallo,
ik heb gisteren alles door gemeten met de schema er bij en ik kwam er achter dat de computer niks binnen krijgt van de brandstofpomp relai
dus ik kwam er achter dat er een verkeerde zekering/relai houder in zit,
klopt dat wel of zijn al die dingen universeel.
Xander450
10-10-2011, 19:23
weet iemand waar ik zoon zekering/relai kast kan vinden voor een kr?
golf mkII 16v
10-10-2011, 19:39
Brandstofpomp relais is nr 67[blauw]167 [wit]
Heb er wel wat liggen
Xander450
10-10-2011, 19:51
Brandstofpomp relais is nr 67[blauw]167 [wit]
Heb er wel wat liggen
bij mij is het relai 2 maar volgens mij heb ik de verkeerde zekering kast houder want ik heb alles na gemeten het klopt allemaal niet met de schema de computer krijgt niks binnen.
ik weet niet of de kasten allemaal univerzeel zijn er zat eerst een ev motor de vorige eigenaar heeft alles omgebouwd.
golf mkII 16v
10-10-2011, 20:06
Kan ook is het oudste model en hoort ind bij de EV
Zekeringkasten zijn gelijk voor alle modelen
Je hebt wel oud en nieuw model
89/90 komt het nieuwere model
Op 67 zit 1 pinnetje meer,kan mischien het probleem veroorzaken
Bij mijn KR zat er een 67 in
Xander450
10-10-2011, 20:09
maar op welke plek zit jouw relay dan die van mij zat op plek 2
golf mkII 16v
10-10-2011, 20:41
Klop plaats 2 in het oude model zekeringkast
Xander450
10-10-2011, 20:51
Klop plaats 2 in het oude model zekeringkast
oke bedankt ben ik weer een stuk wijzer moet ik een ander zekering kast zien te vinden of ik moet mijn kabeloom an passen of kan dat ook het probleem wezen is wel rotig om een gepruts van een andere te herstellen als je het probleem niet kan vinden
golf mkII 16v
11-10-2011, 19:08
Je mag,als het kan, een x langs komen
Xander450
11-10-2011, 22:43
Je mag,als het kan, een x langs komen
weet waar jij woont maar ik woon in Groningen
Xander450
12-10-2011, 15:28
probleem gevonden!!!!
na het meten van de zekering kast met de schema er bij kwam ik er achter dat er een verkeerde relai op zit
golf mkII 16v
14-10-2011, 22:20
Mooi dat je het probleem gevonden hebt
Kan je de goede wel opsturen
Xander450
18-10-2011, 13:44
probleem nog niet opgelost
ik heb de goede relai gekocht en nu wil de auto niet meer loopen de brandstof pomp word niet aangestuurt door de computer ik heb de kabel gekontroleert en er kom wel een signaal naar de computer.
wie kan mij hier verder mee helpen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.