PDA

View Full Version : type 4 met g-lader

Fahrvergnugen
23-03-2005, 12:08
Hallo vw techneuten,

k heb momenteel een type 4 motor.
94 mm zuigers
71 mm krukas
type 4 geflowde koppen met 40 en 35 mm kleppen.
296Gr. nokken as (vrij tam dus)

Ik wil hier een G60 lader met injectie opbouwen, zijn er misschien mensen die hier iets over te vertellen hebben of ervaring met iets soortgelijks hebben.

Ik ben benieuwd wat ik allemaal moet veranderen.

Ik zit zelf te denken om de compressie op 8:1 te zetten en de complete injectie e.d. van de 1.8 G60 motor te gebruiken.

Rallye-VR6t
23-03-2005, 13:08
296graden is niet echt tam...en een atmosferische nokkenas is al geen basis voor een geblazen motor.
Je zuigers zullen tegen vuldruk en de bijbehorende temp moeten kunnen.
Dus uit wat voor legering zijn ze gemaakt?

Beetspeed
23-03-2005, 13:49
Erwin Blom rijdt met een G60 lader en Haltech EFI (electronic Fuel Injection) op een 2 liter type 4.
Probeer anders via Volksrepairs zijn broer te spreken; die weet ook 'alles' van die motor. Hij kan je ook vertellen hoe vaak die motor uit elkaar geweest is voordat het enigszins betrouwbaar liep..., maar er schijnt nu wel ruim boven de 200 pk uit te komen.

Groeten,
Walter

Fahrvergnugen
24-03-2005, 08:15
Erwin Blom rijdt met een G60 lader en Haltech EFI (electronic Fuel Injection) op een 2 liter type 4.
Probeer anders via Volksrepairs zijn broer te spreken; die weet ook 'alles' van die motor. Hij kan je ook vertellen hoe vaak die motor uit elkaar geweest is voordat het enigszins betrouwbaar liep..., maar er schijnt nu wel ruim boven de 200 pk uit te komen.

Groeten,
Walter

Thanx Beetspeed,

ik heb Erwin al gemaild en hij heeft ook al weer gereageerd.
Hij vertelde dat ik maar eens moest komen kijken ( en ik maar denken dat mensen de technische gegevens voor zich zelf zouden houden)

Groeten,

Paul.