Log in

View Full Version : dynamo mkII gti 8v '85

pibbe
08-10-2011, 11:12
heren,

mijn dynamo van me mk2 gti 8v uit '85 word nu echt minder, hij laad ook heel slecht bij en ben op zoek naar een vervanger maar weet iemand wat

-de "Amperes" zijn die de standaard dynamo levert
-of ik ook een dynamo van een andere VW kan gebruiken op mijn golf
(met miss iets meer amperes voor als ik een leuke radio installatie in me auto plaats)

zo ja heeft iemand hier nog iets te koop aangeboden voor me ?

alvast bedankt

Spierings
08-10-2011, 12:17
Meen dat de standaard dynamo 65A is, denk dat de meeste golf 2 1.6 en 1.8 dynamo's hetzelfde zijn.

Heb zelf de mijne pasgeleden omgebouwd naar een golf 3 dynamo met multiriem, deze is 70A maar de dynamo is wel een stuk nieuwer en technisch er ook een stuk op voorruit gegaan. Mijn lichten gaan nu bijvoorbeeld niet meer zwakker branden als ik wat verbruikers aan zet.

R.icky
08-10-2011, 12:33
Ik heb nog een gerev. 1.6 Dynamo liggen vanuit Opdam, van mij mag je die zo meenemen ;)

Gino89
08-10-2011, 12:37
Volgens mij ligt de originele zo rond de 50 ampère?
Zijn de lagers dan slecht van de dynamo van je? Misschien hoef je alleen de koolborstels te vervangen ? Die kun je met de schroeven er uit halen en even na kijken.

Verder moet je alleen kijken dat de dynamo ook bij jou er in past. Dus de bevestiging punten. Je kunt er zeker altijd een zwaardere in hangen. Bv van een diesel.

Bij mijn vorige golf had ik een dynamo van een passat er in zitten. Ik weet niet misschien kun je ook eens in een audi of seat kijken op de sloop?

pibbe
09-10-2011, 16:15
Heb zelf de mijne pasgeleden omgebouwd naar een golf 3 dynamo met multiriem, deze is 70A maar de dynamo is wel een stuk nieuwer en technisch er ook een stuk op voorruit gegaan. Mijn lichten gaan nu bijvoorbeeld niet meer zwakker branden als ik wat verbruikers aan zet.

heb je hier misschien iiets meer info over voor mij? dit klinkt wel goed, iets meer ampere en technisch beter

@r.icky

zie pb

René
09-10-2011, 16:22
Waarom niet gewoon een nieuw setje koolborstels?

Spierings
09-10-2011, 16:29
heb je hier misschien iiets meer info over voor mij? dit klinkt wel goed, iets meer ampere en technisch beter

zie pb
In deze thread staat een beschrijving.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88941

pibbe
09-10-2011, 16:43
In deze thread staat een beschrijving.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88941

thnx, hier heb ik wel wat aan,

en als ik alles goed begrepen heb moet ik van een golf 3 het volgende nemen:
-dynamo
-dynamo beugel
-multi-riem
-krukas poelie ( wiel )
-waterpomp poelie ( wiel)

mvg

Spierings
09-10-2011, 18:52
thnx, hier heb ik wel wat aan,

en als ik alles goed begrepen heb moet ik van een golf 3 het volgende nemen:
-dynamo
-dynamo beugel
-multi-riem
-krukas poelie ( wiel )
-waterpomp poelie ( wiel)

mvg
Daarnaast heb je ook nog de veer onder de dynamo en bouten van de waterpomp nodig omdat hier tapeinden op zitten.

Omdat je een draadeind niet kunt plaatsen moet je voor de 4e bevestiging van de steun een beugel maken. Had deze zelf van de aude dynamosteun gemaakt.

golf mkII 16v
10-10-2011, 19:48
Kan ook de dynamo naar een revissie bedrijf brengen
Kunnen ze hem opvoeren
Had ik ook gedaan voor mijn golf 1 GTI en stereo
Ging van 60 naar +- 90 kosten toen inc revissie 100 fl