Log in

View Full Version : jetta 2 sec lopen daarna uitslaan en niet aan te krijgen

Ibibi
11-10-2011, 15:58
Zou vanmorgen naar mijn werk, dus Jetta aanslaan loopt en slaat na 1 a 2 seconden weer uit.
Proberen weer te starten maar niet aan te krijgen.
Start wel rond maar slaat niet aan.
Net of krijgt ie geen benzine ( benzine filtertje verstopt?)

Een week geleden moest ik afremmen voor een kruising en toen liep ie even beroerd stationair voor 5 sec, daarna nooit eem misse slag.
Hmmmmm vreemd, iemand een idee?

Gegevens van de jetta, 1.8 automaat bwjr 91.

johan8vplus
11-10-2011, 16:02
Rp motorcode??

tim_j
11-10-2011, 16:17
lijkt me van wel..

Ibibi
11-10-2011, 17:16
Rp motorcode??

Geen idee?

Wouter42
11-10-2011, 17:36
Sloeg die af omdat je gas ging geven? Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn Golf uit '91, maar die is handgeschakeld. Kan je brandstof filter zijn, of je ontsteking. Bij mij zijn beide vervangen, loopt weer als een zonnetje.

Ibibi
11-10-2011, 17:39
Nee starte m gewoon en sloeg weer af....

Ibibi
11-10-2011, 18:10
Wat me opvalt nu ik net met de kop onder de kap sta en iemand anders start, is dat (volgens mij) de condensator????? stroom "lekt".
Weet niet ofdat de condensator is of zo heet maar het is dat ronde "ding" onder het schutbord naast het koelvloeistofreservoar en vanaf de verdelerkap loopt een dikke zwarte draad naar dat ding en deze lekt daar stroom?

Heb de verdelerkap er al af gehad en de contactpunten een beetje opgeschuurd, zat een kleine kalkaanslag op.
En na een start poging komt er na een tijdje "rook" uit het luchtfilter.

En het benzinefilter, zit dat onder 1 van de koplampen in een uitsparing in het chassie?
Moet daar benzine uitspuiten tijdens het starten? (spuit er dus niet uit)

Zoals je ziet, ik heb meer verstand van TDI's hahahaha...

gooigolf
11-10-2011, 18:17
Wat me opvalt nu ik net met de kop onder de kap sta en iemand anders start, is dat (volgens mij) de condensator????? stroom "lekt".
Weet niet ofdat de condensator is of zo heet maar het is dat ronde "ding" onder het schutbord naast het koelvloeistofreservoar en vanaf de verdelerkap loopt een dikke zwarte draad naar dat ding en deze lekt daar stroom?

Heb de verdelerkap er al af gehad en de contactpunten een beetje opgeschuurd, zat een kleine kalkaanslag op.
En na een start poging komt er na een tijdje "rook" uit het luchtfilter.

En het benzinefilter, zit dat onder 1 van de koplampen in een uitsparing in het chassie?
Moet daar benzine uitspuiten tijdens het starten? (spuit er dus niet uit)

Zoals je ziet, ik heb meer verstand van TDI's hahahaha...

hallo ..

je bobine is dat ..de kabel loopt na je verdeelkap vervang die maar eens dan heb je dus geen vonk momenteel .

vrgr gooigolf

Ibibi
11-10-2011, 18:24
:redface:

Was er na enig lezen hier ook achtergekomen dat het de bobine moest zijn ipv condensator :rolleyes: :rolleyes:

Hahahaha zoals ik zei, tdi's geen probleem maar benzine.. :D

Dus waarschijnlijk ligt t probleem daar?

golf mkII 16v
11-10-2011, 19:07
Ding bij de koplamp is een koolstoffilter
Brandstoffilter zit onder de auto bij de pomp[achteras bijrijderskant]

Ibibi
12-10-2011, 19:50
Hij doet t weer!!!!!!!

Kabeltje tussen de bobine en verdelerkap was ganz verrot en sloeg door.
Deze vervangen door een ander en starten lopen...