black6n
12-10-2011, 18:18
goedendag iedereen.
ik rijd hier al een tijdje met een golf mk1 gti uit 1983
motorcode dx
heeft nooit echt lekker gelopen sinds ik hem heb maar sinds ik hem een nieuwe ontsteking en een beurtje heb gegeven loopt die alleen maar slechter.
stationair draait ie ong 900 toeren valt soms even terug en blijft dan schommelen in toeren van 450 bokkend en stotend tot 2200
het volgende moment draait die volledig rustig en blijft netjes hangen.
als ik file rijd of lang stationair draait loopt die niet warm maar valt wel uit en komt echt een bloedhitte uit de motorkap/kachel.
bij terugschakelen valt de motor uit. maakt niet uit of deze warm of koud is.
als ik hem in de vrij stand gas geef en loslaat blijft die wel lopen.
al zakt hij terug tot 450 en blijft dan bokkend en stotend tot die weer 900 draait
bij gas los in de versnelling hoor je plofjes maar kan nu niet echt thuisbrengen of het inlaat of uitlaat is.
weet niet of het van belang is maar de brandstof pompt zoemt heel erg.
heeft die altijd al gedaan.
wie o wie heeft een idee?
wat ik heb vervangen:
volledige ontsteking (bobine rotor verdeelkap kabels en bougies)
olie oliefilter luchtfilter.
waar ik zelf al aan dacht;
brandstofpomp en filter en evt zeefje in de tank? of zit die er niet.
labdasonde
onsteking optijd laten zetten
inlaat eens goed schoonmaken.
brand maar los. heb namelijk geen zin in onnodig dingen vervangen zonder dat het nut heeft.
jeroen
ik rijd hier al een tijdje met een golf mk1 gti uit 1983
motorcode dx
heeft nooit echt lekker gelopen sinds ik hem heb maar sinds ik hem een nieuwe ontsteking en een beurtje heb gegeven loopt die alleen maar slechter.
stationair draait ie ong 900 toeren valt soms even terug en blijft dan schommelen in toeren van 450 bokkend en stotend tot 2200
het volgende moment draait die volledig rustig en blijft netjes hangen.
als ik file rijd of lang stationair draait loopt die niet warm maar valt wel uit en komt echt een bloedhitte uit de motorkap/kachel.
bij terugschakelen valt de motor uit. maakt niet uit of deze warm of koud is.
als ik hem in de vrij stand gas geef en loslaat blijft die wel lopen.
al zakt hij terug tot 450 en blijft dan bokkend en stotend tot die weer 900 draait
bij gas los in de versnelling hoor je plofjes maar kan nu niet echt thuisbrengen of het inlaat of uitlaat is.
weet niet of het van belang is maar de brandstof pompt zoemt heel erg.
heeft die altijd al gedaan.
wie o wie heeft een idee?
wat ik heb vervangen:
volledige ontsteking (bobine rotor verdeelkap kabels en bougies)
olie oliefilter luchtfilter.
waar ik zelf al aan dacht;
brandstofpomp en filter en evt zeefje in de tank? of zit die er niet.
labdasonde
onsteking optijd laten zetten
inlaat eens goed schoonmaken.
brand maar los. heb namelijk geen zin in onnodig dingen vervangen zonder dat het nut heeft.
jeroen