View Full Version : De wob 16V ligt ook al ff uit elkaar :)
vwleusden
24-03-2005, 23:18
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/1.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/2.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/3.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/4.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/5.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/6.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/7.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/8.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/9.jpg
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Demontage/10.jpg
Cilinderkop is eind volgende week weer klaar :)
volgende dingen zijn gedaan:
- klepsteelrubbers vervangen
- nokkenasketting vervangen
- Uitlaatnokkenas als inlaat
- Verstelbaar nokkenastandwiel
- Bewerkte poorten, kanalen en kleppen en zittingen
- Waarschijnlijk nieuwe klepgeleiders
Dan moet de digifant 1 er nog in en de chip geschreven worden voor de ITB's.
Steunen en alles zijn weer zwart evenals motorblok en bak. Rest ook originele kleuren.
Leer eens fatsoenlijke foto's maken :p :biggrin:
Ben benieuwd als het zooitje klaar is...
Zijn adhd foto's.
Anale Dennis Heeft Dyfterie ? :D
Wie heeft de kop bewerkt Hoogglans ?
serge pot
25-03-2005, 09:42
goh en dennis zou nog langs komen als zijn koppie gedaan moest worden
vwleusden
25-03-2005, 10:12
kop is nog niet bewerkt maar hij ligt bij een vent bij mij uit de buurt, overkant van de straat zeg maar :) en Serge, u bent druk zat met uw kind ;) krijg volgende week de kop terug.
serge pot
25-03-2005, 10:35
heb al een vermoeden ,die jongen doet ook g-laders
vwbullit
25-03-2005, 17:54
wie is dat dan>>>???
serge pot
25-03-2005, 18:02
dennis heb ut me uitgelegd ,laat ik het zo zeggen ,voor die prijs ben je gek als je het niet doet ,maar die persoon verdiend er geen knoop aan ,is eerder onkosten vergoeding
goed bezig bennie! t word wel wat!
Christiaan
25-03-2005, 18:59
Heej Dennis, schiet je wel op, het seizoen begint al bijna :D
VAG Team Leusden
25-03-2005, 19:35
Dat gaat wel lukken, we helpen hem een beetje
vwleusden
25-03-2005, 23:27
Heej Dennis, schiet je wel op, het seizoen begint al bijna :D
Etter :biggrin:
Kop is volgende week klaar :) Pakkingen en andere meuk heb ik dinsdag/woensdag in huis en dan is het een kwestie van opbouwen, digifant 1 erin maken, ff meten welk luchtfilterbox erop komt en die op laten sturen, auto naar de tuner en kachelen maar die dag :)
Heb namelijk iemand gevonden die mijn chip gaat schrijven: www.chipmeister.nl (voormalig Wetterauer)
Ben er vandaag maar weer eens langs geweest en ik kan komen wanneer ik wil als ik maar een uur van te voren ff bel :o :p
serge pot
26-03-2005, 07:25
nice
Etter :biggrin:
Kop is volgende week klaar :) Pakkingen en andere meuk heb ik dinsdag/woensdag in huis en dan is het een kwestie van opbouwen, digifant 1 erin maken, ff meten welk luchtfilterbox erop komt en die op laten sturen, auto naar de tuner en kachelen maar die dag :)
Heb namelijk iemand gevonden die mijn chip gaat schrijven: www.chipmeister.nl (voormalig Wetterauer)
Ben er vandaag maar weer eens langs geweest en ik kan komen wanneer ik wil als ik maar een uur van te voren ff bel :o :p
hoor je niet veel goeds over...over chipmeister.. :(
vwleusden
26-03-2005, 20:45
Het is voormalig Wetterauer, hij kan erg ver gaan ja waardoor het sneller stuk gaat ;) maar het is een huistuner van PON. Heb er zelf goede ervaringen mee en nog een mooi voorbeeld.
Ik krijg gewoon garantie op de motor dus dat zit wel goed.
hoor je niet veel goeds over...over chipmeister.. :(
Slecht nieuws gaat vlugger rond dan goed nieuws... :) ;)
serge pot
27-03-2005, 19:34
waar heb ik dat vaker gehoord..............
vwleusden
27-03-2005, 19:57
Ga van de week een benzinedruk regelaar bestellen, het wordt er één van een Porsche 944.
waar heb ik dat vaker gehoord..............
Ik zou het begod niet weten.....maar het is volgens mij toch iets wat zeer duidelijk mag wezen... :o :D
Blue Rallye
28-03-2005, 10:20
Dus als ik het goed begrijp ga je met met G60 digi1 rijden met een atmosferische motor...? Heb je foto's van je 16V brandstofgalerij? Hoeveel bar drukregelaar en wat voor injectoren komen erin dan?
vwleusden
28-03-2005, 10:23
Komen gewoon groene injectoren in, brandstofdruk regelaar komt van en porsche 944 af.
serge pot
03-04-2005, 20:29
na und .hoe staat het ermee ondertussen
vwleusden
03-04-2005, 22:55
Krijg zaterdag de kop terug, kabelboom en alles zit erin... alleen de brandstofdrukregelaar is er nog niet.
Vandaag van de polijstpooier mijn filter voor carteronluchting gekregen.
Allart-Ghetta
06-04-2005, 09:23
PL computer te koop? Maat van me heeft zo'n hok gekocht en die ontsteekt vreemd, mist afentoe een paar slagen. Mijn oude computer is kapot blijkt nu, die doet het helemaal niet.
Vag team leusden (kever)
06-04-2005, 16:16
welke is dat volgens mij moeten we die nog wel ergens hebben liggen!
Ik lees hier boven dat je alles alleen doet dennis dan ret je het morgen en en zaterdagwel
he kom de sleutel maar halen :)
Het word wel wat en als je nou een keer op rot uit de schuur kan ik verder met de kever!
vwleusden
06-04-2005, 21:28
Allart, computer van de pl blijft de ontsteking aansturen, heb een schema van ron21 gekregen om digifant werkend te maken op mijn zekeringenkast en hoef daarvoor maar 6 draden aan te sluiten en geen daarvan is van mijn ontsteking. PL computer hebben we niet liggen.
Wim, zonder jou red ik het nooit... dus wil je verder aan de kever zal je moeten helpen :)
vwleusden
10-04-2005, 17:58
Hier wat foto's nadat de onderelen gespoten zijn.
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Gespoten/IMG_0018.jpg
voor meer: http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/Gespoten/
Morgen gaan we de cilinderkop monteren, zal nog ff foto's maken van de kop.
Hopelijk maakt ie 24-4 naar Lelystad zijn 1e echte rit :D
hey, het onderblok is weer zwart :)
vwleusden
12-04-2005, 16:46
Marco, gelukkig wel ja.... wat vond ik dat rood lelijk !
Gisteren aan de beun geweest, kop zit erop, inlaatspruitstuk ook, 4 in 1 Sebring is ook gemonteerd en ontsteking toch maar aangesloten op de digifant 1 computer. Donderdag gaan we verder en wat dingen testen zoals de ontsteking en inspuiting.
Zit alleen nog met een klein dilemma, men adviseerd 3,2 bar brandstofdruk. Nu heb ik die van de G60 nog liggen en die is vast gesteld op 3 bar. Nu zei men hier dat er 1 van Porsche 3,2 bar leverd maar dat is helaas niet zo, tis 2,6 of 3,8 bar. Heb toen een kerel gebeld hier uit de buurt (adres gekregen via een Bosch Servicepunt) en die zei dat ik gewoon die van de G60 erop moet doen want het komt niet zo nauw met die 0,2 bar.
En carbreaker van dit forum bood een universele drukregelaar aan maar die reageerd gewoon niet op PM en mail :( oftwel, HELLUP ! :D
serge pot
12-04-2005, 16:52
die van de g60 iets indrukken zit je ook op 3,5 bar
op ebay staan vaak weber brandstofdruk regelaars... is dat niks voor jou? of werkt dat anders?
vwleusden
15-04-2005, 18:26
Tipje van de sluier:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3377
Mag ik vragen waar je die Jenvey's vandaan hebt? Heb je ze in Nederland gekocht of uit Engeland gehaald?
gr. Pim
that's gonna be nice dennis
ok dan dennis ziet er goed uit!!!!!
Dubtechnologies
15-04-2005, 22:22
Blokje wordt mooi :D
Vag team leusden (kever)
16-04-2005, 07:43
de jenvy's komen van postma motor sport en www.postmamotorsport.nl Deve kerel heeft er goed verstand van
Allart, computer van de pl blijft de ontsteking aansturen, heb een schema van ron21 gekregen om digifant werkend te maken op mijn zekeringenkast en hoef daarvoor maar 6 draden aan te sluiten en geen daarvan is van mijn ontsteking.
Dennis, dan doe je iets niet goed :rolleyes: Alle PL elektronica kan er gewoon uit.
Misschien toch maar even overleg ;)
Vag team leusden (kever)
16-04-2005, 17:00
ja dennis heeft ondertussen overleg gevoert en de pl comp gaat er uit !
vandaag gedaan:boodschappen vw dealer
Brandstofslangen aan gesloten
drukregelaar
grotere radiateur er in geplaatst
Dennis heeft een hoop gevloekt!
maar uitijndelijk was er niets aan de hand!
TB'S geplaatst
gas mechaniek
injektoren aangesloten
nog wat onderdeeltjes ge plaatst maar wijnig zichtwerk gedaan dus ook geen fotos
maandag verder kan nu al niet wachten!
Heb je een geluidsfragment van dat vloeken? :biggrin:
vwleusden
16-04-2005, 23:02
Besturing voor de gaskleppen was ook een raar iets... we hadden geen flauw idee hoe deze gemonteerd moest worden... tijden het eten zat ik de PVW van Sept. '03 te lezen en zag ineens een Jetta 1 met webers met hetzelfde mechaniek erop... klaar was klara :)
Maandag lekker verder sleutelen.... en dan denk ik dat ie zaterdag loopt :D
Morgen naar de polijstpooier, mijn RM's weer ophalen. Zien er weer lekker fris uit dan en kan Basknot ook verder met zijn RM's.
vwleusden
17-04-2005, 14:52
Zat ff in de papieren te kijken vannacht... heb ik mijn auto exact 2 jaar vandaag :D en mijn BBS wielen precies 1 jaar en hebben vandaag nieuwe bouten gekregen :) toch een soort van feestje alleen jammer dat ie van de week pas loopt en niet nu ;)
Vag team leusden (kever)
17-04-2005, 20:47
moet je je kamera niet hebben dennis dacht dat je hem om 6uur op kwam halen?
vwleusden
17-04-2005, 22:30
toen zat ik in het zwembad, moest achter de jurytafel zitten..... zaten wel een paar leuke dames bij :)
Vag team leusden (kever)
18-04-2005, 14:39
geile beer ook altijd Hee vanavond weer verder met de wob ik ben al thuis du ik ga nu al vast beginnen zie je zo
rallyegolf driver
18-04-2005, 18:47
[msn-mode on]-------- [msn-mode off]
Pedaalemmer
19-04-2005, 08:43
haha alleen zit er wel behoorlijk wat tijdsverschil in...:p
vwleusden
19-04-2005, 16:35
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=14331&mode=normal
Motor is zo goed als af, nullastschakelaar aansluiten en de blauwe temp.sensor nog en dan is ie klaar. Vanavond de BBS er weer onder met frisse boutjes en het uitlaatsysteem :) (4-1 spaghetti van sebring, kat. vervanger, middendemp (sebring) en originele einddemper)
goed bezig! heb je `m al draaiend gehad?
vwleusden
19-04-2005, 16:38
Nog niet, moet een andere startmotor monteren maar die hebben we nog liggen (2 stuks als het goed is)... dan probleem van relais oplossen maar waarschijnlijk een slecht contact. Heb al 2 relais erbij.
gaaf man, ben wel es benieuwd hoe zo`n 16V dan rijdt....
al enig idee hoeveel pk je wob dan heeft?
serge pot
19-04-2005, 16:55
sleutel dan ook es door joh :D
Vag team leusden (kever)
19-04-2005, 17:25
ze zeggen 170 pk dus ben benieuwd ja serge vanavond weer
GTIEditionBlue
20-04-2005, 19:53
mafkees, dus al druk bezig, ik volg het met plezier.
vwleusden
20-04-2005, 22:45
Vandaag een rit naar ridderkerk gehad, Ron (valo) heeft het probleem ff verholpen van mijn relais... mijn dank is erg groot !
Alleen we hebben de auto dus een keer proberen te starten terwijl de digi1 niet aan massa lag, kans bestaat dat we er een spoor uit hebben gefikt :( alles werkt nu behalve mijn instrumentenpaneel (waarschijnlijk een massa of voeding los) en de inspuiting. Dat laatste kan heel goed de digifant 1 zijn, morgen andere computer proberen... vonken doet ie best :)
Dan zitten we nog met het gasmechanisme, er komt een stuk tegen mijn watermondje aan voor op de kop :mad: als de slang erop zit kan ik maar halfgas rijden :(
Gaaf man :cool:
Het meeste is iig al gedaan lijkt me.
Kan je al een beetje zeggen hoe het rijd???
vwleusden
21-04-2005, 12:18
Het gaat hopelijk goed rijden, iets feller als met webers.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=14331&mode=normal
Hier zit er een andere radiateur in, anders kon ik mijn kelken niet kwijt.
Netjes hoor Benny, ben benieuwd, lekker knallen richting Oosterijk.
Doet tie ut of doet tie ut nie.........toch weer die massa kabel :tongue:
Dan zitten we nog met het gasmechanisme, er komt een stuk tegen mijn watermondje aan voor op de kop :mad: als de slang erop zit kan ik maar halfgas rijden :(
in amerika verkopen ze hier speciale voor, die schuin naar beneden lopen.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1882074
vwleusden
21-04-2005, 17:11
Ik heb er al een optie voor, we gaan het pijpje eraf slijpen en dan 180 graden draaien ;) dan wijst ie naar beneden en dan kan het wel :)
Alu-lasser heb ik ook al gevonden :) Chipmeister heeft alleen geen tijd meer om mijn chip te schrijven voor zondag :( :mad:
Allart-Ghetta
21-04-2005, 17:16
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=14331&mode=normal
Motor is zo goed als af, nullastschakelaar aansluiten en de blauwe temp.sensor nog en dan is ie klaar. Vanavond de BBS er weer onder met frisse boutjes en het uitlaatsysteem :) (4-1 spaghetti van sebring, kat. vervanger, middendemp (sebring) en originele einddemper)
Hee vogel! Die blauwe Digi-1 temp. senor is precies hetzelfde als de witte PL sensor die al in je kop bungelt. Scheelt weer een hoop gezeik.
vwleusden
21-04-2005, 22:30
Had ik dat eerder geweten, we hebben het watermondje van die corrado er al opzitten namelijk, ach ja.. heb ik 2 opties.
Vandaag een GROOT probleem gevonden van klein formaat, de injectoren zitten vast :(
We hebben er al 12V op gezet en 1 injector tikt 1 keer en de rest gewoon helemaal NIET :mad: Als het goed is heb ik morgen al weer andere injectoren :)
Koop je een kabelboom, digi1 en injectoren voor een autoradio (die in een polo zat van 50E) en dan werken die injectoren niet, behoorlijk opgelicht dacht ik zo ;) :p
serge pot
21-04-2005, 22:54
je moet de gaskabel boven langs laten lopen
Vag team leusden (kever)
22-04-2005, 16:12
Gas kabel zit er nog niet op serge hij is te kort maar aan alles word gewerkt Maar het heeft geen haast meer wand we redden zondag toch niet meer!
Wanneer is volgende meeting?
serge pot
22-04-2005, 18:04
volgend jaar pasen :D
rallyegolf driver
23-04-2005, 09:09
Hee vogel! Die blauwe Digi-1 temp. senor is precies hetzelfde als de witte PL sensor die al in je kop bungelt. Scheelt weer een hoop gezeik.
Hee 2de vogel. Je kunt ook het mondje van de ABF motor pakken, die zit aan de zijkant van de kop met een aansluiting voor de blauwe Digi-1 Temp. sensor. Hoef je de stekker niet af te knippen en weer een andere eraan vast te maken.
rallyegolf driver
23-04-2005, 09:10
Ik heb hier nog 4 injectors liggen van de Rallye, de groene. Hebben 120.000 km eriop zitten en er pas uitgehaald.
vwleusden
23-04-2005, 18:47
Heb er nu oranje in zitten van een Alfa 2.0 16V.... moeten ook wel aardig wat opbrengen dacht ik zo ;)
nu het volgende:
Ik heb een probleem met mijn Digifant 1 systeem :'(
Als ik de ontsteking monteer op de kop vonkt hij niet, dus spuiten de injectoren ook niet in. Halen we echter de ontsteking van de kop af en draaien de rotor zelf even rond hebben we een vonk die zeer goed is en alle injectoren hoor je tikken... dus ze gaan open. Wat de fuk kan dit zijn ?
We hebben al een massa gemaakt van de kop naar de - van de accu.
serge pot
23-04-2005, 21:30
+en _ op de hall sensor wel goed om zitten ?
vwleusden
23-04-2005, 23:22
Ja, komt allemaal overeen met mijn originele bedrading enz
nog ff brainstormen.
DesertWind
25-04-2005, 18:30
heb je misschien sluiting in je ontsteking zitten, dat de plus meteen aan massa wordt gelegd als hij in de kop zit, zou een verklaring kunnen zijn waarom die gemonteerd niks doet en los wel.
vwleusden
25-04-2005, 21:08
vandaag druk bezig geweest zonder enig resultaat :(
Heb een lek, als ik meet tijdens het starten tussen de kop en massa meet ik 0,4V. Een lekstroom dus :( Alle sensoren los gehad, injectorrail, lmm enz enz zonder resultaat. Heb met Serge en Ron aan de lijn gezeten maar geen oplossing.... we hebben wel 1 oplossing, de auto moet naar Ridderkerk toe, daar gaat ie naar Valo Trading. Oftewel Ron21.
serge pot
09-05-2005, 17:50
en al resultaat
vwleusden
09-05-2005, 18:27
nee, geen resultaat. Ben net 1,5 dag thuis van een week Wörthersee en Ron komt binnenkort richting Leusden en komt even meten enz enz. Denk dat ie dan wel loopt, ken ik eindelijk rijden :)
Word ook eens tijd dat het ding gaat draaien... :wink:
vwleusden
10-05-2005, 10:42
Denk dat het mailtje naar mijn werk is gestuurd alleen daar ken ik nu niet bij want ik ben nog aan het bijkomen van Oostenrijk, dennis@vw-speed.nl kan ik nu wel lezen.
Allart-Ghetta
10-05-2005, 11:05
Hee 2de vogel. Je kunt ook het mondje van de ABF motor pakken, die zit aan de zijkant van de kop met een aansluiting voor de blauwe Digi-1 Temp. sensor. Hoef je de stekker niet af te knippen en weer een andere eraan vast te maken.
Zelfs de stekker is gelijk, en dit is niet weer eenofander zwets verhaal, ik heb er zelf mee gereden.
serge pot
10-05-2005, 11:08
werd tijd dat ie gaat rijden
http://www.xs4all.nl/~valo/vwforum/dennis_sigaar.jpg
Wa's da nou :eek: Na de eerste klappen gelijk een sigaar op gestoken.
Ja, hij liep gister......kwamen leuke vlammen uit :biggrin:
bobby-digital
13-05-2005, 15:02
hahaha vlammen uit de uitlaat of backfires door de TB's.......
suc6 maarten
Door de TB's........... :biggrin:
Niet afstellen, lekker zo laten, rooster ervoor en hamburgers erop :wink:
Vag team leusden (kever)
13-05-2005, 16:12
ja we moeten nog ff afstellen maar zaterdag mogen we hem dan ook eindelijk gebruiken waar we hem voor geboud hebben Lekker knallen:) ron nogmaals bedankt!!!
vwleusden
13-05-2005, 17:40
Echt super ron !!!! die backfire moet wel weg maar kreeg gisteren echt kippenvel man :)
Nogmaal bedankt, nu het afbouwen met Wim en Ronald en dan ken ie weer de weg op.
serge pot
13-05-2005, 18:24
wat was het nou?
vwleusden
13-05-2005, 18:42
Spanningsval op de computer tijdens starten, kabelboom van een Golf G60 en Corrado G60 zijn niet identiek.
serge pot
13-05-2005, 18:48
duidelijk ,vandaar ook geen vonk
vwleusden
13-05-2005, 18:58
http://www.xs4all.nl/~valo/vwforum/dennis_sigaar.jpg
Wa's da nou :eek: Na de eerste klappen gelijk een sigaar op gestoken.
Ja, hij liep gister......kwamen leuke vlammen uit :biggrin:
Waren gelukkig geen klapsigaren.... maar ik rook niet :cool:
Van links naar rechts:
Ikke, Ronald (Vag_team_leusden) en Wim (Vag_team_leusden_kever)
100 jaar bajus bij elkaar....... :eek:
Spanningsval op de computer tijdens starten, kabelboom van een Golf G60 en Corrado G60 zijn niet identiek.
Begrijp het nog niet echt. :rolleyes: Denk dat de ECU het digifant relais uitgooid omdat hij de weerstand van de STK en de Vollast mist.....
Nadat we het relais lieten schakelen zoals in een Corrado schema (gewoon over het contact) werkte het wel......
Ben benieuwd als hij zijn nw software heeft..... :cool:
vwleusden
15-05-2005, 15:25
http://www.volksforum.com/albums/files/9/IMG_0025.jpg
Ron, als ie lekker loopt kom ik naar Ridderkerk, ken u ff een stukje kachelen ;)
serge pot
15-05-2005, 17:49
heb hem al horen lopen
rallyegolf driver
15-05-2005, 18:07
nu nog een mooi carterontlcuhtings tankje op de plaats waar nu alleen de filter hangt, ook netjes opgeruimd!
Vollast maakt niks uit, stk zou het misschien kunnen zijn ja.
Spanningsval op de computer tijdens starten, kabelboom van een Golf G60 en Corrado G60 zijn niet identiek.
uh oh....dat wordt nog wat.
rallyegolf driver
17-05-2005, 16:25
Zelfs de stekker is gelijk, en dit is niet weer eenofander zwets verhaal, ik heb er zelf mee gereden.
klopt inderdaad allard, excuseert u mijn lomp-en vergeetachtigheid...
vwleusden
17-05-2005, 16:41
uh oh....dat wordt nog wat.
U ken ron21 inschakelen, hij kan het nu zo oplossen ;)
dat weet ik, ik had hem al ge-contact tot Ray om de hoek kwam.
Die heeft de boom nu in behandeling en hij zei dat ie bijna klaar is.
Idd handig om back-ups te hebben :)
vwleusden
17-05-2005, 20:39
In principe hoef je maar heel weinig te veranderen is het met een poep en een scheet gedaan, je moet alleen weten wat...
ik geloof dat het wel in betrouwbare handen is.
vwleusden
29-05-2005, 10:39
Heb nog 2 dingen (naja, 3 dan) die gedaan moeten worden. Kleine koelvloeistof lekkage en de chip is niet klaar... 3de is afwerking ;)
Vandaag ff foto's gemaakt van de bolide:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/wob30-5-05010.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/wob30-5-05007.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/wob30-5-05003.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/wob30-5-05002.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/9/wob30-5-05001.jpg
siep wokkel
29-05-2005, 12:15
wat een wagen! wat een blok (L)
Rickyrick
29-05-2005, 12:16
Uber Dennisch
VAG Team Leusden
29-05-2005, 12:31
Zeker weten dat het een mooie wagen bijna is geworden.
Alleen jammer van dat homofielen beschermhoesje op de motorkap :D
...echt waaaaaaanzinnig gay ja.... :biggrin: ;)
serge pot
29-05-2005, 13:02
leder ist fur jeden gay.
zou wel denken over een lucht verzamel kast .2 krijgen koele lucht en 2 voorvewrwarmde lucht via radiateur .
maar voor de rest sjappoo
Ziet er goed uit Stennis
Goeie tip serge !
vwbullit
29-05-2005, 23:52
hahaah wat een gave opmerking een gay hoes netals gerard joling op je motor hood hahaha.
Er komt echt nix op mijn kap te liggen schop hem er wel af.
Mooie auto.
Mooi die bbs maar waarom neemt iedereen ze nu.
vwbullit
29-05-2005, 23:56
Spanningsval op de computer tijdens starten, kabelboom van een Golf G60 en Corrado G60 zijn niet identiek.
ik heb een corrado g60 met boom voor inmijn golfie.
Wat is er niet identiek aan/?
Mooi project en dat vlammen is leuk maar niet goed voor je motor toch??
volgens mij alleen de plaats van de computer (rechts voor ipv links voor) waardoor de kabelboom iets ander in lengte is. Of ook in de bedrading zelf?
vwleusden
30-05-2005, 16:51
Vraag het ron21 ;) ik had een schema van een Golf G60. Precies aangesloten zoals het moet... ron pakt het schema van een corrado en ziet een andere geschakelde voeding :shock:
Vag team leusden (kever)
30-05-2005, 17:07
leder ist fur jeden gay.
zou wel denken over een lucht verzamel kast .2 krijgen koele lucht en 2 voorvewrwarmde lucht via radiateur .
maar voor de rest sjappoo
das niet helemaal waar door de grote radiateur krijgen ze Allemaal warme lucht:)
Mooi die bbs maar waarom neemt iedereen ze nu.
Dennis heeft ze alleen al een jaartje of 2......
vwleusden
30-05-2005, 20:20
Deze heb ik nu 1 jaar en een maand ofzo... maar rijd al een paar jaar op BBS rond.
rallyegolf driver
30-05-2005, 20:32
He ADHD, affentittengeil , die kist ist doof man!!!
Pedaalemmer
31-05-2005, 18:22
vettttttt
serge pot
31-05-2005, 21:21
das niet helemaal waar door de grote radiateur krijgen ze Allemaal warme lucht:)
dan als nog een verzamelkast en koude lucht voeren die snorkels ,zit meer zuurstof in ............... dus sneller
vwleusden
16-06-2005, 17:23
Die gaat er denk ik wel komen ja... ooit :D
Ze zijn nu de chip aan het bakken bij PTH Trading :)
en dan een filmpje met geluid pleeaassseee
:D
DesertWind
21-06-2005, 16:44
dan als nog een verzamelkast en koude lucht voeren die snorkels ,zit meer zuurstof in ............... dus sneller
ik denk dat het bij TB's ook wel werkt (net als bij webers) om een fatsoenlijk airbox met een restrictor erin erop te zetten. door de restrictor heb je net iets meer vermogen dan zonder. althans, dat geldt voor webers wel zo.
vwleusden
21-06-2005, 17:58
voor een airbox moet ik mijn dynamo gaan verplaatsen en die kelken geven zo'n verschrikkelijk gaaf geluidje :)
bovenste dynamo steun hoef je aleen te verlengen, net zoals bij webers.
hoe is het trouwens met de chip ?
vwleusden
21-06-2005, 19:23
Zo'n steun hebben we nog liggen maar ik vind het niet mooi :) zo blijkt maar weer, mooi en functioneel gaan niet samen :p
Chip is klaar, had de computer zaterdag of gisteren al terug verwacht. Dus vanmiddag gebeld naar die man, zegt ie: Stuur hem vandaag op. Ik hoop het maar voor hem, vrijdag moet dat barrel mee naar Automaxx.... RIJDEND :D
Probleem van de controle lampjes is niet de spanningsregelaar maar iets anders. Prikte er een oude 8V GTI tellerklok aan en die deed het wel. Davey van kriejeesjons heb nog een tellerklok liggen dus die haal ik morgen op :)
Rickyrick
21-06-2005, 21:21
Zo'n steun hebben we nog liggen maar ik vind het niet mooi :) zo blijkt maar weer, mooi en functioneel gaan niet samen :p
Chip is klaar, had de computer zaterdag of gisteren al terug verwacht. Dus vanmiddag gebeld naar die man, zegt ie: Stuur hem vandaag op. Ik hoop het maar voor hem, vrijdag moet dat barrel mee naar Automaxx.... RIJDEND :D
Probleem van de controle lampjes is niet de spanningsregelaar maar iets anders. Prikte er een oude 8V GTI tellerklok aan en die deed het wel. Davey van kriejeesjons heb nog een tellerklok liggen dus die haal ik morgen op :)
ben benieuwd Dennisch!
ik wil trouwens graag die dynamo steun overnemen!
vwleusden
22-06-2005, 16:49
Nog steeds GEEN computer :mad: als ik hem morgen voor 12 uur niet in huis heb gaat ik hem halen. Kan me geen ruk schelen waar !
Filters komen morgen ook eindelijk binnen, zijn vanmorgen aangekomen bij diegene waar ik ze besteld heb en die heb ze gelijk verstuurd :) Had namelijk een groot pipercross filter voor over alle 4 de kelken maar die past niet omdat ik eigenwijs ben om mijn dynamo niet te verplaatsen :D
Rick: zie pb... is ook makkelijk zelf te maken.
vwleusden
22-06-2005, 19:04
geduld heb ik niet ;) apparaat moet vrijdag mee naar automaxx ;)
en je compu al binnen....;)
Rick: zie pb... is ook makkelijk zelf te maken.
Hoe dan Dennis?
BTW Gaaf project! Ik wil het nou ook weleens in "levende lijve" zien. :biggrin:
vwleusden
23-06-2005, 14:01
net de pipercross filters erop gezet :) jammer dat je ze er niet zo af kan halen omdat de kelken nogal dicht tegen elkaar staan :( en nog steeds geen computer :mad:
da's niet zo mooi, ecu kwijt bij post ? Begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet dat de software zonder auto gemaakt kan worden :confused:
vwleusden
23-06-2005, 16:38
ECU is klaar maar ligt in Steenwijk, hij komt morgen naar Amersfoort... maar ik ga vanavond naar steenwijk :D
Ron, deze man heeft al meerdere van dit soort auto's gebouwd. Chip zal idd niet geheel op maat zijn maar zal zeker in de buurt komen. Heb een A4 vol gekliederd met info over de motor ;)
vwleusden
23-06-2005, 22:32
Net de computer opgehaald, gelijk een mooie tip gekregen:
Plaat alu achter de radiateur maken, tegen de warme lucht ;)
WilliamF
23-06-2005, 22:35
Maar als je een alu plaat achter je radiateur maakt ben je toch een deel van je rijwindkoeling kwijt??? Waar moet die lucht dan heen???
Maar als je een alu plaat achter je radiateur maakt ben je toch een deel van je rijwindkoeling kwijt??? Waar moet die lucht dan heen???
die lucht komt ja eerst tegen de radiateur aan ;)
serge pot
24-06-2005, 05:59
lucht door laat meer koelen dan lucht tegen
Vag team leusden (kever)
24-06-2005, 16:14
ja maar zolang die kut golf het niet doet wat denk je wat heb je een cop. terug denk je ff monteren starten En da vlamme ja leterlijk ja vlammen van 30 cm uit de uitlaat!
Dus zeg tegen dennis rij ff naar centrum (vw dealer hier) en hang hem aan de comp. ff kijken ivm afstellen ontsteking dus hamster daar naar toe hebben die (monteurs) het voor elkaar elkaar gekregen dat die nu helemaal niets meer doet du mensen helaas sorry maar de wob gaat niet mee naar WALIBIE!
Nu moeten we eerst de wob lopent krijgen en daarna gaat hij naar postma op de bank
en wij gaan nu naar walibie!
serge pot
24-06-2005, 17:58
fijn he chip op maat via een a4tje ...............................
heerlijk die carburateurs
paddygti
24-06-2005, 22:40
fijn he chip op maat via een a4tje ...............................
heerlijk die carburateurs
helemaal me eens je kunt toch nooit een chip schrijven via een a4 tje :)
Stop dan ook niet je geld in weekendje walibi
maar koop een fatsoenlijke cpu voor die motor
Bv DTA ,Motec of haltech ,enz.enz enz....
en ga niet lopen kutten met G60 computers en die omlopen chippen
monteer dan direct webers of delorto's als het niks mag kosten
voor info over Dta Check
http://www.gaaltuning.nl/
Vag team leusden (kever)
26-06-2005, 13:18
das ook het eeste wat ik zij maar meneer vond dat dit net zo goed was en dit was veel goedkoper. ( Met de nadruk op was maar je ik ben ook maar ja wie ben ik om daar wat van te zeggen)
ik blijf er bij al die zooi er af en dta er op zij mijn achterneef ook gelijk als je het echt goed voor elkaar wil hebben moet je dta of motech er op maar je dat was 1500 euro en vond dennis te duur!
het komt alle maal wel goed als hij op een gegevenmoment door heeft dat het echt niet anders gaat:)
maar op de kever komt zeker weten dta
zo, wim hebt gesproken! ;)
vwleusden
27-06-2005, 17:19
vandaag weer ff in steenwijk geweest...kwam er toch langs ;)
Auto brengen van de week daarheen en dan wordt ie gemaakt, afgesteld en chip op maat uiteraard :)
vwleusden
02-07-2005, 18:09
Vandaag de grote dag, auto samen met Baseknot weg gebracht :) dank u Bassie !
Dit is de combinatie geweest die over de A28 en A32 is komen rijden.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/Picture001.jpg
Er zat ook wat weinig peut in de Golf dus daar moest ff wat bij.. zodoende ff tanken voor de lange rit :p
http://www.volksforum.com/albums/files/9/Picture002.jpg
Verder vond de man waar de auto heen is gegaan het er erg strak uit zien. Hij adviseerde mij alleen om gewapend brandstofslang te gaan gebruiken en andere slangenklemmen. Heb nu alleen brandvertragend met veerklemmen. Verder moest ik de benzinedrukregelaar pakken van een Lacia Delta omdat die instelbaar is. Ook verwacht hij dat de 2Y bak het niet lang zal overleven omdat er nu behoorlijk wat vermogen in de auto zit. Kreeg een leuke tip maar dat is een mooi project voor in de winter :D
en wat is de verwachting? wanneer is hij rijklaar?
vwleusden
02-07-2005, 18:13
deze week hoop ik Tom :D hij staat al op de brug ;)
bah, een trailerqueen
;) wat een supermooie auto.. echt.. geweldig!
steven16v
02-07-2005, 18:45
Wat voor een bak adviseerd hij dan? En trouwens leuke sticker op de zijruit. ;)
Pedaalemmer
02-07-2005, 18:53
blijft een strakke bak met die velgen!
paddygti
03-07-2005, 00:26
http://www.volksforum.com/albums/files/9/Picture001.jpg
zo ziet u maar weer mercedes alleen goed voor het transporteren van mens en materiaal
maar ik hoop dat het nu wel goed komt met de wob
begint nu wel heel lang verhaal te worden
Pedaalemmer
03-07-2005, 01:22
Waarom is de voorbumper eraf?
vwmk2driver
03-07-2005, 12:07
forum freak.
waarschijnlijk omdat hij hem weg brengt naar iemand en hij dan bang is dat die gene hem beschadigd ook omdat hij zo laag is
Vag team leusden (kever)
03-07-2005, 19:11
kon de ambulans niet op :)
vwleusden
08-07-2005, 17:25
Vandaag gebeld met de man waar de auto staat en we hebben hier in Leusden geen fouten gemaakt. Alles staat op tijd en ziet er goed uit. Dus dat is een hele opluchting. Het zit hem dus in de chip, daarvoor moet de auto nu naar Duitsland of die duitser komt naar Nederland. Ik hoop morgen en dat hoopt die man ook :)
Ben in ieder geval blij dat ie in goede handen is :)
Ambulance was idd wat hoog :(
Schiet niet echt op zo :o Dacht dat mijn project lang ging duren :biggrin:
baseknot
08-07-2005, 18:11
Wat voor een bak adviseerd hij dan? En trouwens leuke sticker op de zijruit. ;)
geloof 6bak van touran past er volgens hem zo op
Allart-Ghetta
12-07-2005, 10:40
Vandaag gebeld met de man waar de auto staat en we hebben hier in Leusden geen fouten gemaakt. Alles staat op tijd en ziet er goed uit. Dus dat is een hele opluchting. Het zit hem dus in de chip, daarvoor moet de auto nu naar Duitsland of die duitser komt naar Nederland. Ik hoop morgen en dat hoopt die man ook :)
Ben in ieder geval blij dat ie in goede handen is :)
Ambulance was idd wat hoog :(
Klinkt niet zo best Dennis, zal wel duur worden.
Allart-Ghetta
12-07-2005, 10:41
geloof 6bak van touran past er volgens hem zo op
Is dat een met 02A compatibele bak?
GTIEditionBlue
12-07-2005, 10:54
beter goed en prijzig dan goedkoop duurkoop
bobby-digital
12-07-2005, 11:02
ach ja, als het eenmaal goed rijdt ben je alle ellende zo weer vergeten......
vwleusden
12-07-2005, 12:42
Klinkt niet zo best Dennis, zal wel duur worden.
Gelukkig niet, aanpassen van de chip kost me niets :) dat was al met hem afgesproken gelukkig.
Wat ie doet moet ie zelf weten, ding naar duitsland of duitsland naar hem halen.... gaat mij erom dat ie goed is.
Ik wacht nog steeds op een telefoontje van hem :(
DesertWind
12-07-2005, 18:17
en waarom zou de 2Y bak het niet lang uithouden dan? vanwege het diff (de klinknagels) of omdat de lagers en tandwielen niet op het vermogen berekend zijn?
ben benieuwd hoe het gaat rijden! ben je ook op mania?
serge pot
12-07-2005, 18:28
klinknagels vervangen door boutjes
Pedaalemmer
13-07-2005, 10:32
Hij gaf zelf al aan dat zijn versnellingsbak niet meer in goede staat was..
vwleusden
13-07-2005, 22:37
Mijn bak is wel in goede staat maar de 2Y bak staat niet echt bekend dat ze sterk zijn.
Hoop echt snel mijn GTI'tje weer op te halen...
ga je ermee naar Mania Dennis???
serge pot
14-07-2005, 08:33
dat zeg ik dennis de klinknagels vervangen door boutjes (setje is zo te halen bij de vw dealer)
Vag team leusden (kever)
14-07-2005, 15:29
6 bak is veel leuker en ja dennis gat naar mania
vwleusden
14-07-2005, 23:58
ga je ermee naar Mania Dennis???
Tuurlijk kerel, hoeveel liter olie moet ik voor je meenemen ? :D
heheheh doe maar veel :p dan kunnen we dat proberen als het bier op is :p
maar dan wil ik hem ook wel effe horen lopen hoor ben zeer benieuwd...
vwleusden
16-07-2005, 20:18
als het bier op is is het een groot probleem ;)
Hoop volgende week de auto op te kunnen halen :) kan haast niet wachten !
ok dan beters...
ik zal ook wel effe bier meenemen Dennis kunnen we bij mij ook effe een avondje bieren :p
baseknot
17-07-2005, 00:35
bennie neemt dan wel wat van zn vriendjes mee :D:D
kom maar op ik heb ook vriendjes bij me :p Whahahahah...
altijd welkom natuurlijk he...
Dennis, is je bekabeling nu goed? De mijne gaat maandag weg.....
vwleusden
17-07-2005, 16:52
mijn bekabeling is goed, Ron die kan dat wel :D
Ray heeft een goede basis gelegd, gelabeld, andere stekkers er aan....ik hoop dat Ron het af kan maken maandag.
heej hoe ist nou met het ding??
vwleusden
18-07-2005, 16:28
nog steeds mooie vlammetjes uit de uitlaat.... ze hebben het een beetje moeilijk denk ik met het schrijven van de chip.
Verder gaat het goed met de auto, staat elke avond binnen.... je wil hem daar ook niet buiten laten staan want er blijft niets heel van die auto denk ik.
staat ie in de Bijlmer ofzo?
vwleusden
18-07-2005, 17:32
In Steenwijk... die gast zit op een industrieterrein... maar daar tegenover zit een autohandel die kwa uiterlijk al niet te vertrouwen is... veel GTI's en ander snel spul maar veel lege banden, ongewassen en vreemde figuren die er rondlopen.
paddygti
26-07-2005, 12:14
In Steenwijk... die gast zit op een industrieterrein... maar daar tegenover zit een autohandel die kwa uiterlijk al niet te vertrouwen is... veel GTI's en ander snel spul maar veel lege banden, ongewassen en vreemde figuren die er rondlopen.
heet de man toevallig pieter ?
Johan-dtc
26-07-2005, 12:44
de golf ondertussen al klaar?
baseknot
26-07-2005, 12:47
zaterdag ophalen bennie?
word gvd weleens tijd!
vwleusden
26-07-2005, 16:35
heet de man toevallig pieter ?
klopt helemaal.
Vlammen zijn in ieder geval gedoofd, nu ploft ie alleen nog dus al een eind in de goede richting. Ze hebben nu een 2de partij erbij betrokken die gaat kijken naar het programma dat ze in de chip hebben geschreven, 99% zeker zit daar de fout in het ontstekingsgebeuren.
Dat laatste procentje zou een te hoge brandstofdruk kunnen zijn met te grote injectoren. Rijd nu met de groene van de G60 (280cc) met 3 bar brandstofdruk. Wellicht ff een regelaar erop schroeven en kijken wat ie dan doet maar ze gaan uit van de chip gezien er meerdere zo in de cross rijden.
Bassie, als het zou kunnen wel. Ben zelf alleen overdag werken en kan geen vrij krijgen omdat ik al inval voor een collega :frown:
Dat vlammen is toch vet Dennis. Er zijn zelfs mensen die geld uitgeven aan zo een vlammen-werper achtig kitje.....en jij dooft ze? Ik vind dat als je die, naar jou zeggen mooie, bumpers gaat monsteren dat je ook vlammen moet blaffen. Eerlijk is eerlijk. :)
Hebben die lui er wel verstand van of doen ze maar wat? brandstofdruk en grootte van die injectoren maakt niks uit (zeker niet als de injectoren zo klein zijn en je absoluut geen last hebt om ze laten idlen) ontstekingsmap stelt ook niks voor, sterker nog met een standaard G60 onstekingsmap zou hij nog aardig moeten lopen! Schrijven ze de chip ook echt of zeggen ze dat alleen?
vwleusden
26-07-2005, 17:01
tis een duister die het doet. Met de standaard G60 ecu had ie geen vlammen maar gewoon weinig vermogen... hij smoorde hem en dat doet ie nu ook maar wel minder.
tis een duister die het doet. .
duistere prakijken dus... :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
magisch tikfoutje in deze discussie.... is een duitser... ;)
vwleusden
26-07-2005, 17:12
wehehehe, sterk Richard :) maar ze gaan er deze week vol mee aan de slag.
Ze deden het nu in de verloren uurtjes... heb helaas geen geldboom in de tuin en wil ook andere leuke dingen doen dus zo nu en dan moet de GTI maar ff wachten of op de langere termijn worden geschoven.
paddygti
26-07-2005, 18:08
wehehehe, sterk Richard :) maar ze gaan er deze week vol mee aan de slag.
Ze deden het nu in de verloren uurtjes... heb helaas geen geldboom in de tuin en wil ook andere leuke dingen doen dus zo nu en dan moet de GTI maar ff wachten of op de langere termijn worden geschoven.
groot gelijk andere dingen doen is ook leuk .
en als hij bij pieter staat dan komt het zeker te weten goed.
die krijgt alles prima aan de draai :)
vwleusden
01-08-2005, 17:11
Weer een update !
De oorzaak van het knallen en vlammen is bekend, 2de cilinder is het probleem. Dit kan dan weer 2 oorzaken hebben.
1: Kleppen die niet meewerken ( zou ik weer hebben :( )
2. Gaskleppositiemeter niet goed (geconstateerd :) ), ik moet er 1 hebben die een aantal vaste waardes heb, nullast zoveel ohm, gas zoveel ohm en volgas een bepaalde weerstand. Heb er nu 1 die geleidelijk oploopt in weerstand... deze blijkt voor een 2E (2.0 GTI motor) te zijn. Heb dus zaterdag de nul en een vollast schakelaar gekocht van een G60 en deze hebben Ronald en ik zondag naar Steenwijk gebracht. Vanavond kwam de supermonteur weer langs die mijn auto doet en hopelijk bellen ze me op dat ie klaar is :D
Als ie klaar is staat ie vrijdag in belgie :)
Digi-1 heeft idd een nullast en een vollast schakelaar ipv een gaskleppositiesensor maar het enige wat hij daarmee doet is het mengsel verrijken als de vollastschakelaar ingaat, normaal schrijven chipbakkers het juist uit de chip omdat het niet handig is.
vwleusden
01-08-2005, 21:21
en waar is die nullast dan voor ? ik heb ook gevraagd of ze de vollast eruit wouden schrijven, heb die draad ook niet aangesloten ;)
serge pot
01-08-2005, 21:23
nullast is voor als je decelereerd je motor geen inspuiting meer krijgt (benzine besparing )
vwleusden
09-08-2005, 16:48
Hij heeft goed gelopen, maar de avond erop niet meer. Mogelijk valse lucht of dus een klep die niet goed afsluit.
Compressietest was in mijn ogen netjes, cilinder 1,3 en 4 11,5 bar en de 2de 10,5 bar. Juist dat is de cilinder die niet meewerkt met het hele verhaal.
WilliamF
13-08-2005, 20:22
En hoe is ie nou met de wagen???
vwleusden
13-08-2005, 23:51
Van de week maar es afhalen denk ik... ken ik eindelijk vlammen ;)
paddygti
14-08-2005, 00:08
zou ook een keer tijd worden vlammen met dat ding
daar is die toch voor
:biggrin:
maar Hoogglans, je tweede zuiger was toch stuk? In ieder geval was der iets mee toch?
vwleusden
14-08-2005, 15:49
had een oorzaak kunnen zijn, maar na compressietest was het dus niet zo... gelukkig :)
Cilinder 1 3 en 4 hadden 11,5 bar en 2 10,5.
Oorzaak, een klep die niet goed genoeg afsluit.
baseknot
14-08-2005, 16:18
hehe werd ook een keer tijd dat we dat ding eensz gaan vlammen bennie. bel maar en we gaan hem ophalen.
groetjes basjuh
Laat me raden: klepzetting verkoold door mega rijk mengsel?
serge pot
14-08-2005, 17:01
had een oorzaak kunnen zijn, maar na compressietest was het dus niet zo... gelukkig :)
Cilinder 1 3 en 4 hadden 11,5 bar en 2 10,5.
Oorzaak, een klep die niet goed genoeg afsluit.
zijn ze ook niet goed ingeslepen
en ?
rijd dat apparaat nu of liggen de "nulletjes en eentjes" nog steeds door elkaar :confused:
bennie, nog steeds niet rijden?
paddygti
03-09-2005, 04:23
vast een golf met een hex - binaire storing
webers hebben dat probleem niet
bennie is een weekendje weg... ;)
paddygti
03-09-2005, 23:08
bierboot slopen ?
vwleusden
04-09-2005, 15:20
hadden een clubweekend :)
Apparaat rijd :D moet hem alleen nog halen maar er zijn wat dingen tussen gekomen dus is er nog niet van gekomen. Ik heb het voor deze week in de planning staan.
Filmpjes maken ! .. en meer foto`s van de Throttle Bodies :biggrin:
Hoe is het uiteindelijk met dit project afgelopen, weet iemand dat?
loopt nu goed dacht ik met 180 paardjes in het vooronder
project wat klaar is, is niet leuk... volgens mij is ie nog bezig met keerringen e.d... auto rijdt momenteel niet geloof ik(zowieso niet omdat het winter is... maar goed)
VAG Team Leusden
21-03-2006, 22:03
Het motorblok is zo goed als eruit. Zaterdag gaat hij naar degene die de keerring zal vervangen en er komt nu uiteindelijk DTA op dat kreng. Hij loopt momenteel niet lekker.
maniacmark
21-03-2006, 22:07
veel suc6 dan
vwleusden
21-03-2006, 22:33
dat hebben ze in Nijkerk nodig ;) hoop eigenlijk binnen een maand weer te kachelen dus hopelijk precies met mooi weer. Bouties van de BBS ff vervangen en knallen met dat stuk schroot.
Maar het is dus niet gelukt om hem op digifant van een G60 lekker te laten lopen? Kan ik hieruit concluderen dat dat niet mogelijk is en je perse naar een stand alone management toe moet?
vwleusden
22-03-2006, 11:32
het werkt wel maar het is gewoon niet optimaal, maw digifant 1 is een te traag systeem en niet ideaal in te stellen zoals dta.
OakgreenVR6
22-03-2006, 12:51
En nu staat het ook nog te koop? http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_volkswagen/26026644.html?return=eJwdytEOgiAYhuF7adNDEVEynGt2EZ06CpYOBAakVuve%2B4kD9nz%2FXs4w%2B8ys7ALDJ8wON2%2B3ILspRscQUtZJUyzcq%2Bg05zEURiP%2BjHYU8yp9kAZZI6QXUkszrlarsPEHXO8tLaa46POue5yL0KstIwOm14xcok0EaPiGuk2qQC1NiqD37BL31JGaNv%2FkleIjJk3KxAyrKeHBsCGtKnc9PnTfH6dPQBs%3D&df=1
serge pot
22-03-2006, 15:13
of je neemt carbs en je hebt niet een jaar gezeik :D
vwleusden
22-03-2006, 17:33
En nu staat het ook nog te koop? http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_volkswagen/26026644.html?return=eJwdytEOgiAYhuF7adNDEVEynGt2EZ06CpYOBAakVuve%2B4kD9nz%2FXs4w%2B8ys7ALDJ8wON2%2B3ILspRscQUtZJUyzcq%2Bg05zEURiP%2BjHYU8yp9kAZZI6QXUkszrlarsPEHXO8tLaa46POue5yL0KstIwOm14xcok0EaPiGuk2qQC1NiqD37BL31JGaNv%2FkleIjJk3KxAyrKeHBsCGtKnc9PnTfH6dPQBs%3D&df=1
Idd, heb net nog even met Chris aan de foon gehangen en we kwamen eigenlijk ook tot de volgende conclusie... vliegwiel afdraaien ;)
Nu maakt dat niet uit want ik krijg nu een afgedraaid vliegwiel erop enz enz maar toch.... het is mogelijk de oplossing waardoor hij met digifant 1 ook onderin beter gaat lopen.
Ik vind het een heel mooi project en zou het eigenlijk weleens in het echt willen bekijken :). Ik ben ook een beetje aan het rondkijken om zoiets te bouwen, maar weet eigenlijk niet goed wat ik allemaal nodig heb. Kun je mij vertellen wat ik buiten een kr blok, de Jenvey throttle bodies (zijn deze incl. kelken en injectierail?) en G60 injectiesysteem nog allemaal nodig heb?
Daarom heb ik misschien wel interesse in de chip en kabelboom (als deze veel aangepast is, anders alleen in de chip), maar dan moet het wel goed werken op een kr blok met jenvey throttlebodies en G60 injectoren. Heb je een rollenbankuitdraai met deze chip toevallig?
@ leusdenees, ook al es aan een alu vliegwiel gedacht?
vwleusden
23-03-2006, 15:07
Ad, mijn basis is een PL maar daar is dus niets meer van over omdat er een uitlaatnokkenas als inlaat in zit en de kop is volledig bewerkt. Verder is de kabelboom zo pas gemaakt dat hij plug&play is op een oud type zekeringenkast (aansturing en voeding.. heeft Ron21 gefixed), verder is hij hetzelfde gebleven als een standaard G60 boompje. Ik heb geen uitdraai ervan helaas... is nu ook niet meer mogelijk.
ik heb de itb's samen met injectierail gekocht maar ik weet niet of ieder bedrijf het zo verkoopt. Verder moet je de kelken, filters, aanzuigbrug en alles los kopen. Ook moet het gasmechaniek nog met elkaar verbonden worden en moet je een andere gaskabel plaatsen. Ik weet niet of je er zondag ben?
Alvast bedankt voor de info tot zover! Ik ben van plan om zondag naar Bunnink te komen, maar als het heel slecht weer is kom ik niet denk. Ben jij er ook? Iig kan ik je er wel het een en ander over vragen dan! Ik rijd met die blauwe corrado op paraboolvelgen, dus als je me ziet spreek me maar aan :).
vwleusden
23-03-2006, 17:37
Ik ben er zondag ook, tis maar een klein stukje voor mij maar kom dus niet met de gti maar met de daily.
vwleusden
28-04-2006, 18:39
Kabelboom is klaar :) hopelijk gaat hij dan komende week de testbank op en dan kennen ze hem afstellen en dan wil ik hem uitaard eind mei lopend hebben als dat lukt naast het andere project :)
He Rex,
Ik hoop ook dat die zo snel mogelijk loopt, dan stoot ik teminsten niet iedere keer me poten tegen die zooi van je die in de schuur ligt. (wiel, onderblok, versnellingsbak enz....)
vwleusden
29-06-2006, 21:00
http://www.volksforum.com/albums/files/9/Afb019_original.jpg
Zuigerveren zijn op. Je ziet onder de 2de zuigerveer dat ie wat bruin is, dat mag dus niet. Hier kwamen ze achter tijdens de testbank, 30% lekverlies met lektest. Oorzaak kan zijn geweest dat hij iets te rijk heeft gelopen en dat een injector niet mee wou werken.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/Afb018_original.jpg
Cilinderbussen zijn nog goed, hulpaslagers van de oliepomp zijn nog wel redelijk goed maar worden toch vervangen. De lagerschalen hoeven niet maar doen we toch.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/Afb017_original.jpg
Hier zie je de DIS ontsteking van een Peugeot, dit omdat hier de bougiekabels van een Golf 16V op passen. Hier zitten weer even kort de injectoren in van een C G60 met 280cc maar die worden vervangen voor 320cc injectoren.
http://www.volksforum.com/albums/files/9/Afb016_original.jpg
Krukassensor geplaatst voor de DTA. Ook dat tandwiel is achter de pully geplaatst voor die sensor alleen wil dit niet echt passen ivm die zwarte kap van de distributieriem... ik ga nog kijken of een nieuwe iets beter uitkomt.
rallyegolf driver
29-06-2006, 21:14
Zo, zien we weer waar meneer mee bezig is, lekkerrrrr
vwleusden
30-06-2006, 08:44
Vandaag worden de onderdelen besteld, maandag word hij hopelijk gehoond en in elkaar gezet :) dan moet de motor terug naar de testbank en dan kunnen ze de mapping schrijven in de DTA. Dan is het alleen nog kwestie van inbouwen en de auto afbouwen.
VW Mania moet ik gewoon redden, het liefst doe ik nog wat testritjes maar als het niet kan... dan niet.
hoe lang ben je nu al bezig Bennie?
Bennie is pas een jaartje of anderhalf bezig, voor zijn doen nog best snel......
ben ff aan het rondneuzen om mijn kr blok wat sneller te maken, maar als ik dit allemaal zo zie..
pfff.. suc6 verder en zie m wel op mania
vwleusden
05-08-2006, 15:36
Mania gaat hij niet redden, injectoren zijn te klein (280cc p/min onder 3 bar). Heb nu 325cc/3bar injectoren besteld maar die komen komende week binnen.
Hoezo te klein? met 280cc kan je makkelijk 220/230 pk doen. Wat ben je allemaal van plan?
vwleusden
05-08-2006, 18:15
Genoeg Mel, eind deze maand weer rijden hopelijk.
Ik had heb de injectoren besteld via een adres in de US wat ik van René heb gekregen en die adviseerden mij ook deze nieuwe injectoren.
vwmk2driver
07-08-2006, 19:38
325cc bij 3 bar is goed voor ongeveer 225 a 230 pk.
waar zit jij zon beetje dennis?
vwleusden
07-08-2006, 19:42
185 minimaal tot 200pk, het is nog even wachten tot ie terug komt van de bank.
vwmk2driver
07-08-2006, 19:45
zal mij benieuwen.. :D
maarjah directe inlaat en goede uitlaat levert al lekker wat nm'ers
vwleusden
07-08-2006, 19:50
Er zit een 4-1 spaghetti uitlaat op, uitlaatnokkenas als inlaat, bewerkte cilinderkop, 45mm itb's met 325cc injectoren, DTA E48. Nu nog ff sparen voor een mooie radiateur die laag is en die erin hangen en dat is het echt af. Hopelijk deze week of volgende week de motor terug... dan rijd ie eind Augustus weer.
vwmk2driver
07-08-2006, 20:29
leuke set up.. moet zo rond de 200 toch wel haalbaar zijn.
heb je nog wat gedaan met de uitlaat nokkenas ketting wiel? die je nu als inlaat heb
vwleusden
07-08-2006, 20:32
Nokkenas is gewoon afgeslepen (bewerken en revisie van de kop laten doen), verder is de motor nu ook gereviseerd, alle pakkingen en keeringen vervangen, nieuwe zuigerveren, gehoond, nieuwe lagerschalen, afgedraaid vliegwiel (weegt nu 4kg).
vwmk2driver
07-08-2006, 21:52
over die radiateur.
kun je niet een mooi aluminium plaatje maken die je aan je slotplaat zet die net voor bij je inlaat van je kelk loopt.
en die je beetje schuinlaat aflopen zodat de warme radiateur lucht onder het plaatje blijft en niet direct je inlaten instroomt maar bijv aan de zijkanten van de plaat pas omhoog gaan. en dan vervliegen.
is maar een idee
vwmk2driver
04-09-2006, 23:18
hoe staat het er nu voor met de golf?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.