View Full Version : hight's corrado vr6
Morgen mijn (2e) corrado vr6 ophalen.
moonlightblue vr6 van 02-'92 met leer.
eigenaar heeft hem sinds 2006 en zit al geen apk meer op sinds 2004.
Hij heeft hem gekocht zonder blok, vanwege dat de vorige eigenaar de vr6 heeft gebruikt om in zijn golf 2 te hangen.
hij heeft hem overgenomen en een andere 2.9 op de kop getikt, gelijk revisie gedaan en erin laten hangen. sinds toen heeft de auto geen meter gereden.
auto heeft al die tijd binnen gestaan, eigenaar heeft alles laten doen, daar hij niet handig is met auto's.
moet nog wel eea aan gebeuren;
- apk
- achteras krom/astap krom
- deuk RA scherm
- bumper vv (scheurtje)
- div kleine dingen
sneakpreview:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/DSC_0547.jpg
mvg Mike
evilnyntje
18-10-2011, 22:41
Cool!
HannoverEdition
18-10-2011, 22:44
de nieuwe ultieme klassieker! ;)
Veel plezier morgen,en hou hem origineel,en wees er zuinig op :thumbup:
Dennis-Mash
19-10-2011, 10:12
Klinkt goed! Post maar is snel meer foto's. :D
Moooiiiiiiii origineeel !!! Gefeliciteerd met deze aankoop! Heeft niet op marktplaats ofzo gestaan toch!?
Benieuwd naar meer info en plaatjes!
Jetta Fireandic
19-10-2011, 14:45
Klinkt allemaal best goed, ben benieuwd naar nieuwe foto's.
Hou uhm origineel hé :thumbup:
heeft wel op MP gestaan, onder onderdelen. stond verder geen info bij ofzo.
Na origineel... andere wielen, verlagen, dikke remmen.
verder nog geen idee.
Gister ff accu erin, en meteen starten lopen.
moet alleen alles nog even na lopen kwa aansluitingen enzo.
mvg Mike
Nice , ziet er goed uit zo de lak op de eerste foto.
Ben benieuwd naar meer foto's :P
Succes
Dennis-Mash
21-10-2011, 09:49
Als je de velgen verkoopt en ze in een nette staat verkeren heb ik wel interesse. ;)
he maar jij had toch al zulke wielen of heb je die weggedaan Dennis. Die waren niet zo supernetjes volgens mij toch.
meer foto's van deze C !!!
Marcus BBS
21-10-2011, 11:09
Hallo Mike,
Dit lijkt me nog een mooi exemplaar. Gefeliciteerd met de aankoop! Wees er zuinig op, want ze worden echt zeldzaam. Ik ben benieuwd naar meer foto's. Veel plezier ermee!
Dennis-Mash
21-10-2011, 11:54
he maar jij had toch al zulke wielen of heb je die weggedaan Dennis. Die waren niet zo supernetjes volgens mij toch.
meer foto's van deze C !!!
Ik heb inderdaad al zo'n setje ja. Maar die zijn als wintervelgen gebruikt en zijn dus niet meer zo netjes. En een 2e hands setje op de kop tikken wat redelijk netjes is is goedkoper dan opnieuw laten coaten. Vandaar. ;)
deze bbs-en zijn in goede staat.
vandaag even bezig geweest, auto liep toch niet zo heel goed, komt waarschijnlijk door de 7jaar oude benzine.
dus
nieuw brandstoffilter
nieuwe bougie's ngk bkr5ekup
nieuw olie filter
nieuwe olie
nieuwe benzine met flesje injectorreiniger.
motor liep daarna een stuk beter.
ook probleem met de koppeling verholpen, als de motor draaide kreeg ik hem niet in de versnelling, bleek dat de koppeling gewoon vastzat. dus starten in de versnelling en koppeling op, 1 klap en los was ie.
zal morgen eens kijken of ik nog wat foto's kan maken.
mvg Mike
Dennis-Mash
23-10-2011, 14:51
Goed bezig!
Als je de BBS'en weg wilt doen dan zou ik graag wat foto's willen ontvangen Hight. ;)
Goed bezig!
Als je de BBS'en weg wilt doen dan zou ik graag wat foto's willen ontvangen Hight. ;)
voorlopig gaan de bbs-en nog niet weg, daar ik nog geen andere velgen heb.
nu even wat plaatjes:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/20111023_165130.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/20111023_165142.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/20111023_165207.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/20111023_165218.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/20111023_165232.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/20111023_165335.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/corrado%20vr6/20111023_165314.jpg
mvg Mike
wel 1 met potentie.......leuke aanwinst.
Hartstikke leuk ding!
Als je nou het binnenpaneel naast de achterbank loshaalt, kun je die deuk zelf wel weer een heel eind terugmeppen denk ik als je het met beleid doet. Sowieso goed om daar eens te kijken of de roestwerende coating van binnenuit nog intact is.
Succes met die auto!!!
gister nog even bezig geweest:
achterrem liep aan dus weer even gangbaar gemaakt
motorkapontkoppelingskabel gemaakt
even electrische storing verholpen
abs uitgelezen (RV sensor def) dus vandaag even vv.
vrijdag voor het eerst sinds 2004 weer voor de apk!
mvg Mike
Jetta Fireandic
27-10-2011, 16:04
Goed bezig man, ben benieuwd hoe het gaat met de APK.
hahah APK afgekeurd:
uitlaat demper was beetje te rot, en lekte.
verder CO te hoog.
en nu lekt hij beetje klv dus even kijken waar dat vandaan komt.
gr Mike
Jetta Fireandic
29-10-2011, 14:37
ai das erg jammer, nou ja succes met oplossen van die paar kleinigheidjes.
update:
klv probleem opgelost, nieuwe keerring tussenblok en thermostaathuis, overige even schoon gemaakt en gemonteerd met vaseline. tevens nieuwe main waterpomp gemonteerd.
Uitlaat is ook gefixt, maakt alleen een klere herrie nu..
morgen even een nieuwe lambda halen, hij blijft fout 000525 (g39) naar voren gooien.
dan volgende week herkansing APK.
update:
uitlaat again gefixt, nu zonder klere herrie.
lambda gefixt.
div losse/slechte contacten opnieuw gesoldeeert achter de zekeringkast.
apk zit erop sinds vandaag.
nu dient alleen het volgende probleemk zich aan; handremlampje brand heel zacht, heb dit bij mijn vorige corrado ook gehad, maar wat het probleem nu uiteindelijk was?
iemand tips?
mvg Mike
Vaag. Misschien eerst eens de handremschakelaar in de middentunnel (vlak voor de handremhendel) eens bekijken ?
HannoverEdition
15-11-2011, 11:38
nu dient alleen het volgende probleemk zich aan; handremlampje brand heel zacht, heb dit bij mijn vorige corrado ook gehad, maar wat het probleem nu uiteindelijk was?
iemand tips?
mvg Mike
Zitten er geen remblokken op met slijtindicatie? kan zijn dat deze bijna versleten zijn....en dit dmv het handremlampje wat gaan branden weergegeven word...? even chekken of er ook een draadje/stekker aan je remblokken (aan je veerpoot) vast zit,zo ja dan kun je mits je remblokken ook daadwerkelijk niet versleten zijn deze ook doorverbinden en moet het lampje uit gaan!
weet niet zeker of dit bij corrado ook zo is hoor,maar sommige Golf modellen hebben dit wel.
Dennis-Mash
15-11-2011, 14:20
Komt wel goed met deze Corrado! Wat betreft het brandende handremlampje. Is je remvloeistof peil niet gewoon te laag?
WilcoGTI
15-11-2011, 16:09
Leuk project. Vind alleen die tellerplaten niet echt wat haha ;)
Vaag. Misschien eerst eens de handremschakelaar in de middentunnel (vlak voor de handremhendel) eens bekijken ?
schakelaar gechecked, maakt niks uit.
Zitten er geen remblokken op met slijtindicatie? kan zijn dat deze bijna versleten zijn....en dit dmv het handremlampje wat gaan branden weergegeven word...? even chekken of er ook een draadje/stekker aan je remblokken (aan je veerpoot) vast zit,zo ja dan kun je mits je remblokken ook daadwerkelijk niet versleten zijn deze ook doorverbinden en moet het lampje uit gaan!
weet niet zeker of dit bij corrado ook zo is hoor,maar sommige Golf modellen hebben dit wel.
slijtage indicatie zit er niet op, dus die is ook afgevinkt.
Komt wel goed met deze Corrado! Wat betreft het brandende handremlampje. Is je remvloeistof peil niet gewoon te laag?
Remvloeistof is compleet vervangen, en is op peil.
Leuk project. Vind alleen die tellerplaten niet echt wat haha ;)
Ik ook niet, komen nog wel een x andere in, of een andere teller.
gister even een stukje gereden, zat ik zomaar op de 240km/h (op de teller), dus volgende x maar even gps mee.
mvg Mike
Dennis-Mash
16-11-2011, 23:03
Corrado gaat hard jongeuh! :tongue:
Tenminste.. De VR6'jes. :D
denk dat het branden van de handremlamp iets te maken heeft met het lampje van de abs? zodra die namelijk brand bij op contact zetten, brand de handremlamp ook vel.
iemand daar een idee over?
Corrado gaat hard jongeuh! :tongue:
Tenminste.. De VR6'jes. :D
de mijne haalde 255 op de teller, standaard vr6 :D
Dennis-Mash
20-11-2011, 22:12
Heb die van mij nog niet aan zijn top gehad. Bij 230 vond ik het als 18 jarig beginnend bestuurder wel hard zat. :tongue:
Ik ook niet.
De 1e eigenaar van m'n zwart zei dat hij wel eens 260 op de teller heeft gehad.
Ben er zelf 1 keer mee in DLD geweest en toen was het ook nog donker enzo, vond het bij 220 ook wel goed toen.
Dennis-Mash
21-11-2011, 09:55
260? Zal dan toch wel een flinke afwijking in de teller hebben gezeten of ie reed berg af met wind in de rug. :tongue:
Moet toch ook eens een keertje naar Duitsland met een GPS in de Corrado om te kijken wat ie kan. :D
zojuist even een verlichtings zoemer ingebouwd, wat toch wel erg handig is af en toe!
en uiteraard wel op de knappe manier; relais 36 met een draadboompje.
van de week even aan de radio knutselen, sommig mensen snappen nog steeds niet dat je het ook netjes en goed werkend kan aansluit ipv met kroonsteentjes.... :(
260? Zal dan toch wel een flinke afwijking in de teller hebben gezeten of ie reed berg af met wind in de rug. :tongue:
Nouja het is dus niet mijn eigen ervaring maar 2 vorige eigenaren van mijn zwarte Corrado hebben gezegd dat ze dat op de teller hebben gehad...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.