Log in

View Full Version : te dikke remblokken..


Snert
23-10-2011, 15:51
Autotje moet binnenkort weer eens voor de apk..
Dus loop ik de auto even na..

Vorig jaar remmen vervangen..
nu vond ik de auto niet lekker remmen dus heb ik de boel even verwijderd.
Nu kwam ik er achter dat ik dus helemaal geen speling heb in mijn remklauwen.
Niet dat de klauwen vast zitten want alles is gesmeerd. (glijd ook prima zonder blokken)


Ik kom nu tot de conclusie dat mijn remblokken te dik zijn. (denk ik)

De cilinder is ook prima maar komt niet ver naar buiten omdat hij daar geen ruimte voor heeft.

Na het op meten kwam ik op 47 mm. (tussen cilinder en de andere kant :P )
1 cm schijf.
en 18,5 mm per per rem blok.
Dikte remblok zonder achterplaat is ongeveer 11 mm

Nu lijkt me de dikte van de remblokken niet helemaal te kloppen.


het gaat hier om een 1.3i jetta uit 1990..


Is dit juist of zit ik er nou helemaal naast?
Ik zoek even wat info.. zo dat ik voor woensdag nog even andere blokken kan hosselen.

jettaracing
23-10-2011, 15:57
remzuigers zijn wel helemaal terug gedrukt ?

Snert
23-10-2011, 15:58
remzuigers zijn wel helemaal terug gedrukt ?

Die zitten helemaal naar binnen..

misschien moet ik het nog even na meten..
de schijven worden ook warm..

Nu zit ik nog even te kijken op internet en de dikkte van de blokken moet 17,3mm zijn..

Snert
23-10-2011, 16:08
correctie.. de blokken zijn momenteel 16mm
Ik denk toch dat ik het in de cilinder moet gaan zoeken...

LRR
23-10-2011, 16:11
Ik had hetzelfde probleem met mn GTI. 17,3 mm blokken erop en ik moest de remklauw er met de hamer omslaan.
Heb nu 15,3 mm gemonteerd en probleem is opgelost, past perfect nu !!

Snert
23-10-2011, 16:40
Ik had hetzelfde probleem met mn GTI. 17,3 mm blokken erop en ik moest de remklauw er met de hamer omslaan.
Heb nu 15,3 mm gemonteerd en probleem is opgelost, past perfect nu !!

ik ga morgen even bellen met de onderdelenboeren.. kijken of ik 15.3 kan vinden..

tim_j
23-10-2011, 18:44
er zijn 3 varianten blokken (en schijven)

22 mm schijf (geventileerd) VWII klauw. met dunne blokken.
12mm schijf VWII klauw. (niet zeker van, dunne blokken??)
10 mm schijf VWI klauw. met dikke blokken.

Snert
23-10-2011, 19:36
er zijn 3 varianten blokken (en schijven)

22 mm schijf (geventileerd) VWII klauw. met dunne blokken.
12mm schijf VWII klauw. (niet zeker van, dunne blokken??)
10 mm schijf VWI klauw. met dikke blokken.


ik heb de 10mm met dikke blokken..
Ik denk dat ik het gewoon allemaal moet na lopen.
olie vernieuwen enz enz..

Ik laat hem woensdag gewoon naar de apk gaan.
Als het iets kleins is fix ik het gelijk, gaan ze zeiken over de remmen.. dan heb ik wat te doen. zijn het remmen en kleine dingen dan maak ik gewoon een herkeuring.

eigenlijk gaan zin in.. want ik vis liever het blok uit de golf 1..

jettaracing
23-10-2011, 19:39
Als ie wel teveel aan zou lopen dan zouden ze remmen ook gloeiende heet moeten worden , als het wiel gewoon vrij wil draaien , met gemonteerde blokken en schijven , ook in warme toestand, is het geen probleem .

Dat bekijken ze met de apk ook wel .

Snert
23-10-2011, 19:52
Als ie wel teveel aan zou lopen dan zouden ze remmen ook gloeiende heet moeten worden , als het wiel gewoon vrij wil draaien , met gemonteerde blokken en schijven , ook in warme toestand, is het geen probleem .

Dat bekijken ze met de apk ook wel .

hij draait gewoon.. ook al zijn de warm..
Ik ga het wel fixen.. maar dat is makkelijker als hij apk heeft :)

Ik ga wel even nieuwe blokken halen aangezien de schijf blauw is zijn de blokken denk ik verbrand.

Het mag van mij snel december worden.. dan koop ik een b2 er bij.
Dan kan ik de jetta eens goed aanpakken.

chandra
23-10-2011, 20:18
Deze probleem heb ik ook.heb namelijk wolfburg edition 8v zonder abs bj 1990
blok dikte was 19.8 mm,klauw paste niet meer tussen.moest eigenlijk 15.9mm blok diktezijn .onderdelen winkel al gesloten dus dan maar de slijptol gebruikt (voor blok dikte aan te passen) en het lukt aardig

Spierings
23-10-2011, 21:41
er zijn 3 varianten blokken (en schijven)

22 mm schijf (geventileerd) VWII klauw. met dunne blokken.
12mm schijf VWII klauw. (niet zeker van, dunne blokken??)
10 mm schijf VWI klauw. met dikke blokken.
Dacht juist dat de vwII klauw met massieve 12mm schijf juist dikke remblokken had omdat de klauw breder was waardoor de oudere gti's dezelfde klauwen kan gebruiken i.c.m. geventileerde schijven en dunne remblokken.

tim_j
24-10-2011, 10:20
Dacht juist dat de vwII klauw met massieve 12mm schijf juist dikke remblokken had omdat de klauw breder was waardoor de oudere gti's dezelfde klauwen kan gebruiken i.c.m. geventileerde schijven en dunne remblokken.

Dat klopt wat je zegt.

Snert
24-10-2011, 16:27
Ik heb nu dunne blokken het haalt..

Ik moet nu alleen even uitzoeken daar de langen blok hoort en het korte blok.
Want dit is bij mijn jetta nu niet het geval!

Ik duik snel onder de auto..

tim_j
24-10-2011, 16:36
Blok met het brede raakvlak zit aan de cilinderkant.

Snert
24-10-2011, 19:00
Blok met het brede raakvlak zit aan de cilinderkant.

Klopt.. had nog even in etka gekeken..
Het heeft alleen niks uit gehaald, Het remt wel beter maar worden nog steeds erg warm..

Ik ga van het weekend maar de klauwen het het systeem schoonmaken. (nieuwe olie enz enz)

ik duim nu al voor woensdag..

golf mkII 16v
25-10-2011, 21:00
Toen je de remklauw los maakte,kon je hem er zo afhalen of moest je eerst de zuiger terug drukken?
Bij een 1.3 horen er VWI klauwen op
Deze heeft remblokken die er gelijk uitzien[even grote voering oppervlak

Snert
28-10-2011, 06:16
Toen je de remklauw los maakte,kon je hem er zo afhalen of moest je eerst de zuiger terug drukken?
Bij een 1.3 horen er VWI klauwen op
Deze heeft remblokken die er gelijk uitzien[even grote voering oppervlak

Ik kon ze er gewoon woon zonder geweld van de blokken afhalen.
Hij is wel afgekeurd woensdag maar niet voor de remmen..
-ashoesje
-wiellager
- Uitlaat.. (die ik niet wil vervangen omdat er toch een 16v inkomt) (gumgum)

Hij gaat straks voor de herkeuring..