Log in

View Full Version : Gezocht: Aandrijfassen met homokineten --POLO 6N(2) GTI/ LUPO GTI/TDI--

René
25-10-2011, 17:01
Ik heb nu een setje GTI fusees weten te scoren voor mijn Lupo...maar nu ben ik op zoek naar een set aandrijfassen met homikineten die passen in deze fusees.

Volgens ETKA passen er een aantal homokineten in...dat geldt voor Polo`s vanaf 1995 (Polo 6N en 6N2)...alleen de GTI`s.

Bij de Lupo`s zijn er meerdere types geleverd en dat gaat om de GTI`s, de 100pk 1.4 16V`s....en een aantal 1.4 TDI`s, afhankelijk welke versnellingsbak erachter zit.

Gaat om aandrijfassen waarvan de homokineet aan wielzijde in een fusee past waar 2 gaten in zitten om de remklauwen te bevestigen...en dus niet een fusee waar remblokgeleiding op zit.

:)

René
25-10-2011, 17:32
Schijnt dat die fusees op een aantal 1.4 16V 75pk Lupo`s zijn geleverd...dus daar zou -in theorie;)- deze aandrijfassen ook in passen...

Dus...heb je een set complete aandrijfassen liggen van een Polo 6N(2) of een Lupo en je weet de motorcode...dan zoek ik uit of ze passen in m`n fusees.

LRR
25-10-2011, 19:09
Rene,

Heb je sloperij Boels in Alteveer al geprobeerd ?? Heb daar vorig jaar een keer schokbrekers van een Polo 6N GTI gekocht dus met grote zekerheid is die auto daar gedemonteerd. Als je geluk hebt liggen er nog wat onderdelen op de plank daar.

René
25-10-2011, 20:11
Rene,

Heb je sloperij Boels in Alteveer al geprobeerd ?? Heb daar vorig jaar een keer schokbrekers van een Polo 6N GTI gekocht dus met grote zekerheid is die auto daar gedemonteerd. Als je geluk hebt liggen er nog wat onderdelen op de plank daar.
Ga ik ze morgen even bellen . Thanx!

René
27-10-2011, 11:53
Gebeld...ze hadden ze....en liggen nu hier in de garage!
topic mag dus dicht

LRR
27-10-2011, 12:38
You lucky bastard you........zat me later te bedenken dat het al wel 2 jaar geleden was dat ik daar was geweest...succes ermee !!!

René
27-10-2011, 12:45
haha, hij zei al dat de polo zelf een hele tijd geleden van `t veld is gehaald...dus dan kan dat wel kloppen. Hij hield het ook lang spannend, want hij kon de rechter aandrijfas eerst niet vinden :D

Maar bedankt nog! Ga nu poging doen om de homokineten eraf te slaan :tongue:

LRR
27-10-2011, 18:28
Die homokineten zitten er minder lang om als die van mijn GTI.....dus moet lukken...

you're welcome !!

René
27-10-2011, 18:29
Zijn er al af... jij die van jou er al af?:D