PDA

View Full Version : Remlichten branden niet golf 1?

badboykillaz
26-10-2011, 16:00
Beste,

Ik ben in bezit van een golf 1 van 1983 met 1.6 diesel blok erin. Ik heb de remmen aangepast omdat er binnenkort een 1.9 tdi word gemonteerd. voor heb ik geventileerde schijven met cabrio rembekrachtiger en hoofdremcilinder.

Maar nou heb ik de volgende probleem. Mijn remlichten branden niet als ik de rempedaal indruk. Bij de pedalenbox heb ik geen remlichtschakelaar en bij de hoofdremcilinder heb ik alleen een stekkertje wat op de reservoir zit maar denk eigenlijk niet dat dit het is.

Weet iemand op het forum hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat mijn remlichten het wel doen??

badboykillaz
26-10-2011, 16:01
zelf denk ik dat ik een remlichtschakelaar moet aansluiten bij de pedalenbox maar weet het niet zeker. vandaar de vraag?

Joris_MK1
26-10-2011, 16:51
Er zit een drukschakelaar op de hoofdremcilinder, tenminste daar hoort hij te zitten^^ Je kunt hem ook zo verplaatsen naar je pedaal, met wat fantasie.
Zo uit mijn hoofd was het wit en wit-zwart, maar kan ook rood zijn, als je die verbind heb je remlichten.

Johan1982MK1
26-10-2011, 18:13
bij late cabrio's zit het idd al op het rempedaal.
De oudere type's met de drukschakelaar die hoort in de zijkant van je hoofdremcilinder te zitten.
Dat andere stekkertje bovenop je reservoir is voor je remvloeistof niveau.

badboykillaz
27-10-2011, 00:02
Ok.

dan moet ik dus een remlichtschakelaar monteren bij mijn pedalenbox?
kan ik ook een schakelaar van een golf 2/3 gebruiken.
en hoe sluit ik deze precies aan?

tevens bedankt voor jullie hulp.

gr

The_Maxx
27-10-2011, 01:04
schakelaar bij je pedalenbox is een massa schakelaar. Maakt massa als je t pedaal indrukt. Weet niet hoeveel draden er op het kabeltje bij de bekrachtiger zit, maar als het 1 draad is, leg m dan eens aan de massa en kijk of je remlichten t doen. Zo ja, kun je die draad dus gewoon gebruiken. Meeste massaschakelaartjes maken massa met het schroefje waar ze mee vastzitten (deurschakelaar en handremschakelaar werken op dezelfde manier)

badboykillaz
27-10-2011, 11:51
Bij de rembekrachtiger heb ik helaas geen stekker. wel eentje op de reservoir maar dat is bepalend voor de niveau van remvloeistof.

dus denk ik dat ik eentje zelf moet aansluiten bij de pedaal. maar weet niet precies hoe ik het moet aansluiten en of een andere van een golf 2 of 3 passen??

bedankt voor je hulp :)

Johan1982MK1
27-10-2011, 12:32
cabrio opzoeken en daar alles afhalen.
snap niet dat de originele drukschakelaar met kabel en stekker er niet zit. :screwy: